کد خبر 1224775
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
ترامپ نتانیاهو

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنانی انتقادی از عملکرد دولت کنونی این کشور در قبال رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه، گفت هیچ کسی اندازه او به اسرائیل خدمت نکرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا عملکرد دولت کنونی در حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه را مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

چامسکی: فقط شیوه گفتار بایدن با ترامپ فرق دارد+ فیلم

وی در مصاحبه با پایگاه خبری محافظه‌کار «نیوزمکس» در ارتباط با جنگ اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، مدعی شد: فکر می‌کنم آنچه برای اسرائیل اتفاق افتاده، یکی از بی‌عدالتی‌های بزرگ است. اگر به ۱۰ یا ۱۲ سال قبل نگاه کنید، اسرائیل بسیار از سوی کنگره مورد حمایت قرار می‌گرفت. کنگره اسرائیل را دوست داشت. حالا، بخصوص اگر به مجلس نمایندگان نگاه کنید، مجلس نمایندگان اسرائیل را دوست ندارد. مجلس نمایندگان از هر چیزی غیر از اسرائیل محافظت می‌‎کند.

وی افزود: چه اتفاقی برای مجلس نمایندگان، [الکساندر اوکاسیو] کورتز، [الهان] عمر و [نانسی] پلوسی افتاده است. آن‌ها طرفدار اسرائیل نیستند.

ترامپ در پایان سخنانش گفت: هیچ کسی اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از ورود بایدن دموکرات به کاخ سفید شایعاتی در بین تحلیلگران مبنی بر این که وی رویکردی سردتر را نسبت به اسرائیل در پیش خواهد گرفت، بوجود آمد. این در حالی است که در پی درگیری‌های شدید اخیر میان غزه و رژیم صهیونیستی و علیرغم شهید شدن ۲۷۰ فلسطینی که ۶۴ نفر آن‌ها کودک بودند، دولت آمریکا فروش ۷۳۵ میلیون دلاری تسلیحات به این رژیم را تایید کرد و مقامات آمریکایی بارها از تعهد خود به آنچه امنیت اسرائیل می‌خوانند، گفتند.

گرچه بسیاری از دولت‌های غربی در مقابل جنایات اخیر صهیونیست‌ها سکوت پیشه کردند، افکار عمومی جهان همچنان با برگزاری تظاهرات‌های گسترده به حمایت از فلسطینیان ادامه می‌دهند.

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که در ادامه حمایت‌های افکار عمومی جهان از مردم فلسطین به دنبال جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و نوار غزه، حامیان فلسطین شنبه (دیروز) در پایتخت آمریکا تظاهرات کردند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 1
    چون ترامپ رزل وپست سگ وحشی وام دار اسرائیل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس