گزینه مقاومت فلسطینی‎ها و یمنی‎ها در برابر تجاوزهای صهیونیستی، سعودی

دنیا با چالش‌های زیادی روبرو است که عامل اصلی آن آمریکا و نظام سلطه است.

به گزارش مشرق، مسئله فلسطین بیش از ۷۰ سال است که وجود دارد و اشغال این کشور از سوی صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و انگلیس باعث به وجود آمدن عده سرطانی درمیان کشورهای اسلامی شده است.

جنگ ۱۱ روزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی، ثابت کرد که تنها راه باقی مانده برای بازپس گیری سرزمین‌های اشغالی مقاومت و مبارزه است.

ببینید:

فیلم/ روایت سردار قاآنی از التماس صهیونیست‌ها

مردم فلسطین در جنگ ۱۱ روزه پیروز میدان بودند شاید برخی با خود بگویند تلفات و خسارات فلسطینیان بسیار بیشتر از تلفاتی بود که به اسرائیل وارد شد، اما وجه تمایز این دو در این است که رژیم صهیونیستی دارای ارتشی مسلح است و در مقابل جبهه مقاومت فلسطین به تازگی به موشک دست پیدا کرده و توان نظامی آن‌ها در همین اندازه است.

با این وجود شلیک انبوهی از موشک‌ها از سوی جبهه مقاومت به اسرائیل برای سران و مردم ساکن این رژیم غیر قابل باور و درک بود.

برقراری آتش بس در سرزمین‌های اشغالی به درخواست رژیم صهیونیستی برقرار شد و همین امر شکست سنگین برای اسرائیل است.

سازمان‌های بین‌المللی در این جنگ جانب مردم فلسطین را نگرفتند، اما افکار عمومی جهان با برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی توانستند فشار سیاسی به اسرائیل را افزایش دهند.

در ماجرای بی‌توجهی و نادیده گرفتن شرایط بحرانی برخی کشورها که تبدیل به فاجعه انسانی شده است، نباید یمن را فراموش کرد.

رژیم سعودی بیش از ۶ سال است که مردم مظلوم یمن را تخت فشار قرار داده و با حملات نظامی و جنایتکارانه خود شرایطی را برای این کشور به وجود آورده که بحرانی است.

از یک سو حملات جنایتکارانه سعودی‌ها به مردم بی‌دفاع این کشور و از سوی دیگر محاصره یمن شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است.

برخی نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به وضعیت یمن هشدار داده‌اند و اکنون آمارها نشان می‌دهد که یک چهارم افرادی که در یمن به کرونا مبتلا شده‌اند بر اثر شدت بیماری و کمبود امکانات فوت می‌کنند و این آمار ۵ برابر بیشتر از متوسط جهانی است.

این آمار در حالی است که به دلیل کمبود امکانات نمی‌توان تمامی مبتلایان به ویروس کرونا را شناسایی کرد به علاوه اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به این ویروس وجود ندارد.

به نظر می‌رسد لازم است که مردم جهان پس از خیزشی که برای مردم فلسطین انجام دادند و موجی به راه انداختند که باعث هراس رژیم صهیونیستی شد، اکنون باید بار دیگر پای کار بیایند و برای مردم مظلوم یمن تظاهرات کنند و رژیم سعودی را تحت فشار جهانی قرار دهند تا عربستان دست از کشتار مردم یمن بردارد محاصره این کشور شکسته شود.

مردم یمن همچنان مقاومت می‌کنند، اما برای پایان دادن به تجاوز رژیم سعودی درکنار مقاومت، افکار عمومی جهان نیز باید وارد عمل شود.

هر نقطه‌ای از دنیا که تحت ظلم و ستم و کشتار قرار دارند، تنها راه مقاومت و بیداری افکار عمومی جهان است.

مردم یمن نیز به خاطر حمایت از مردم فلسطین قتل عام می‌شوند؛ کارکرد صهیونیست‌ها و سعودی‌ها یکی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس