کد خبر 1222359
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
ارزیابی مرگ ناشی از کووید ۱۹ با دو علامت در خانه

نتایج یک مطالعه نشان می دهد میزان غیرعادی اکسیژن خون و میزان تنفس از عوامل پیش بینی کننده وخامت حال بیمار در خانه است.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشگاه واشنگتن بر روی ۱۰۹۵ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان نشان داد که با دو علامت سلامت یعنی سرعت تنفس و اشباع اکسیژن خون، مرگ و میر بالاتر قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ عامل چاقی شکم رو بشناسید

دکتر «نیل چاترجی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته ها نشان می‌دهد برای برخی از افراد مبتلا به کووید ۱۹، این دو علامت می‌تواند بیانگر مراجعه سریع به بیمارستان باشد

محققان در این مطالعه، ۱۰۹۵ بیمار ۱۸ سال به بالا را که به خاطر کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند در مقایسه با افرادی که با میزان نرمال اکسیژن خون در بیمارستان بستری شده بودند، بیماران دارای کمبود اکسیژن در خون در زمان پذیرش ۱.۹ تا ۳.۲ بار بیشتر در معرض خطر مرگ و میر بودند.

در مقابل، سایر علائم بالینی در زمان پذیرش در بیمارستان نظیر ضربان قلب، فشارخون و دمای بدن با نرخ مرگ و میر مرتبط نبودند.

محققان توصیه می‌کنند افرادی که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ شأن مثبت است، به ویژه افرادی که در معرض خطر بیشتر عوارض جانبی ناشی از سن بالا یا چاقی هستند، حتماً میزان اکسیژن خون زیر ۹۲٪ را کنترل کنند.

همچنین اندازه گیری ساده میزان تنفس هم خیلی مهم است. اگر در هر دقیقه ۲۳ بار نفس می‌کشید، باید با پزشک تماس بگیرید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اعظم IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگ بر جنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس