کد خبر 1222231
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
بثینه شعبان مشاور رسانه ای رئیس جمهور سوریه

بثینه شعبان مشاور رسانه ای رئیس جمهور سوریه با اعلام اینکه دموکراسی غرب برای دمشق مشروعیت ندارد، گفت: میلیاردها دلار برای تحریف افکار عمومی درباره سوریه هزینه شده است.

به گزارش مشرق، انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز بیست و ششم می برابر با پنجم خرداد ماه سال جاری (روز چهارشنبه) در تمامی شهرهای سوریه برگزار خواهد شد. البته به جز اندک مناطقی که در اختیار گروه‌های تروریستی قرار دارد. محمود مرعی، بشار اسد و عبدالله عبدالله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستند.

کمیته عالی قضائی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافته است.

این کمیته تأکید کرد: بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات مصوب سال ۲۰۱۴ تبلیغات نامزدهای انتخابات باید ۲۴ ساعت پیش از برگزاری آن پایان یابد. از آنجایی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری طی فردا چهارشنبه برگزار شود، زمان قانونی تبلیغات از صبح امروز پایان یافت.

بثینه شعبان مشاور رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه با اشاره به رفتار برخی از کشورهای غربی مانند آلمان که مانع از مشارکت سوری‌های مقیم این کشور برای حضور در انتخابات شد، گفت: برای ما ثابت شد که غرب در دموکراسی برای ما مصداقیتی ندارد.

وی ادامه داد که رسانه‌های آمریکایی و غرب در زمان بحران سوریه میلیاردها دلار هزینه کردند تا جریان افکار عمومی رو به نفع خود جهت دهی کنند.

شعبان همچنین اخبار مربوط به حضور هیات امنیتی سعودی را تکذیب کرد و آن را یک گمراه کننده و تلاش رسانه‌ای غربی دانست.

مشاور رسانه‌ای بشار اسد خاطرنشان کرد: سوریه باید به خودکفایی بومی و تکیه بر توانمندی داخلی برسد.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی که در برخی مواقع توانسته‌اند با یک تمرکز رسانه‌ای تحولات را به سمت خود ساماندهی کنند، خواستار شکل گیری یک ترکیب مستحکم رسانه‌ای در برابر گمراه کردن افکار عمومی شد.

بثینه شعبان در خصوص اوضاع کنونی سوریه گفت: وضعیت سوریه امروز در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد حتی از نظر اجتماعی و سیاسی سوریه آنگونه که القا می‌شود نیست.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در رابطه با جنگ ۱۲ روزه غزه نیز گفت: آنچه در غزه و فلسطین اتفاق افتاد تاثیر مهمی در نگه داشتن پروژه مقاومت داشت.

وی با بیان این مطلب افزود: پروژه مقاومت یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که سوریه بابت آن هزینه داده است و یکی از دلایل دشمنی با سوریه نیز به این دلیل بوده که دمشق همواره در کنار مقاومت بوده است لذا تحولات سوریه همواره از اهمیت برخوردار بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس