کد خبر 1221692
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
امارات

مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات گفت: در صورتی که شرکت بوئینگ آمریکا به تعهداتش عمل نکند، هواپیماها را از این شرکت تحویل نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تیم کلارک، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان بوئینگ در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد: در صورتی که این هواپیماساز به تعهدات خود در قرارداد تحویل بوئینگ‌های ۷۳۷ ایکس عمل نکند، این هواپیماها را تحویل نخواهد گرفت.

وی گفت: علیرغم آنکه تست پرواز بوئینگ‌های ۷۳۷ ایکس از سال ۲۰۲۰ آغاز شده، ‌اما شرکت بوئینگ هنوز گزارشی نسبت به عملکرد موتور این هواپیماها ارائه نکرده است.

این مقام برجسته در صنعت هواپیمایی بین‌المللی یک کنایه سنگین هم به شرکت بوئینگ در مصاحبه خود زد و گفت که این هواپیماساز آمریکایی سابقه بدی در غلو کردن نسبت به عملکرد موتور هواپیماهایش به خصوص در مدل‌های جدید ۷۳۷ و ۷۸۷ دریم لاینر دارد.

کلارک به شرکت بوئینگ هشدار داد که این شرکت در صورتی که موتور هواپیماها آن گونه که در قرارداد آمده عمل نکند، آنها را تحویل نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد، اگر این هواپیماها مطابق نص صریح قرارداد عملکرد موتور نداشته باشند، ما آنها را تحویل نخواهیم گرفت.

شرکت بوئینگ البته نسبت به این اظهارات هنوز واکنشی نداشته و شرکت جنرال الکتریک که سازنده موتور هواپیماهای بوئینگ است، در این باره اظهارنظری نکرده است.

شرکت هواپیمایی امارات در حال حاضر ۱۲۶ فرورند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ایکس و ۳۰ فرورند ۷۸۷ دریم لاینر به بوئینگ سفارش داده است. ارزش این حجم سفارش شرکت اماراتی ۵۰ میلیارد دلار بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    7 2
    خخخخخخخخخخخخخخخخ ههههههههههههههههه شیخک چه نقشی می خواهد در سناریوی یانکی بازی کند - رفتارهای نمایشی نخ نما شده است
  • Mahmood IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    درود . تحویل نخواهد گرفت . تحویل نخواهند گرفت . تحویل نخواهد گرفتندی !! دوتا کلمه چند دفعه تکرار
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    شایدخیلی هم برامامهم نباشه این خبر.فقط الآن نیان بگن این نتیجه سفرظریف به کشورای حوزه خلیج فارسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس