کد خبر 1219973
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
قرارداد

یک رسانه فرانسوی از امضای قرارداد جدید میان امارات با اسرائیل در زمینه سایبری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید، سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین فاش کرد که شرکت اسرائیلی ارائه دهنده مدیریت مسیر حمله سایبری «ایکس ام سایبر» به سرپرستی «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد اسرائیل، توافق‌نامه‌ای را با «اسپایر سولوشن» بزرگترین شرکت امنیت سایبری در خلیج فارس، مستقر در دبی امضا کرد.

این سایت افزود که این معامله در تاریخ ۱۰ می منعقد شده که نشان دهنده محبوبیت روز افزون اسپایر در میان شرکت‌های الکترونیکی خارجی است.

به گزارش این سایت، طی چند ماه، اسپایر معاملات مشابهی را با شرکت «فورتی سوآر» منعقد کرده است و در زمینه امنیت الکترونیکی یا سایبری فعالیت می‌کند. این شرکت دارای چندین تخصص اعم از امنیت فردی یا امنیت سازمانی است که با شرکت‌های آلمانی و خارجی نیز ارتباط دارد.

اسپایر که دفتر مرکزی آن در دبی قرار دارد، با معرفی جدیدترین راه‌حل‌ها در منطقه موفق به کسب چندین نشان افتخار برای پیشتازی در حل چالش‌های امنیت سایبری شده است.

بر اساس گزارش وب سایت مذکور به نظر می‌رسد مهندس هندی «سانجیف والیا» سرپرستی اسپایر را بر عهده دارد و تعداد زیادی مهندس هندی را که به مقامات دبی نزدیک هستند، در این شرکت به کار گرفته است.

شرکت اسپایر با افرادی مانند «محمد حمد الکویتی» رئیس آژانس امنیت سایبری در امارات متحده عربی ارتباط دارد و همچنین فعالیت های  الکترونیکی دبی را نیز حمایت مالی می‌کند.

مشارکت مدیر سابق موساد با شرکت اسپایر اولین تجارت وی در امارات متحده عربی نیست، وی همچنین به یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در امارات متحده عربی مشاوره می‌دهد.

پیش از این، امارات متحده عربی روز پنجشنبه همکاری خود را با رژیم اسرائیل در زمینه امنیت سایبری به ویژه در تأمین امنیت فضای مجازی برای هر یک از آنها تصویب کرد.

محمد الکویتی گفت که کشورش علاوه بر همکاری آنها در زمینه فن‌آوری‌های سایبری، در زمینه مقابله با حملات سایبری در حال تبادل اطلاعات با اسرائیل است.

تامیر پاردو از سال ۲۰۱۱-۲۰۱۶ سمت مدیر موساد اسرائیل را به دست گرفت و در بسیاری از عملیات‌های مخفی خارج از اسرائیل شرکت کرد. همچنین او مسئول ترور برخی از فعالان لبنانی و فلسطینی در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل است.

امارات متحده عربی پیشگام در انعقاد توافق نامه عادی سازی ۴ کشور عربی با رژیم اسرائیل در ماه‌های اخیر بود که به دنبال آن توافق نامه‌هایی میان این ابوظبی و تل‌آویو در زمینه امنیت سایبری صورت گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس