بوئینگ

اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده (FAA) به شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده است که مدل ۷۷۷ ایکس هنوز آماده مرحله صدور مجوز پرواز نیست و هشدار داد که تا اواسط سال ۲۰۲۳ نیز این امر صورت نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده (FAA) به شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده است که مدل ۷۷۷ ایکس هنوز آماده مرحله صدور مجوز پرواز نیست و هشدار داد که تا اواسط سال ۲۰۲۳ نیز این امر صورت نخواهد گرفت.

اداره هواپیمایی فدرال آمریکا در نامه ای به بوئینگ در تاریخ ۱۳ مه، با رد درخواست این شرکت برای صدور مجوز بازرسی نوع (TIA)  به چندین مشکل اشاره کرد.

این اداره با رد درخواست "مجوز مرحله ای با دامنه محدود" در نامه خود نوشت: این هواپیما هنوز برای TIA آماده نیست.

در این نامه که قبلاً علنی نشده بود، به نگرانی های زیادی در مورد کمبود اطلاعات و عدم ارزیابی ایمنی مقدماتی جهت بررسی اداره هواپیمایی فدرال اشاره شده است.

این اداره روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: هیچ هواپیمایی را تأیید نمی کند مگر اینکه با استانداردهای ایمنی و گواهینامه ما مطابقت داشته باشد.

بوئینگ از سال ۲۰۱۳ در حال ساخت جت پهن پیکر خود که نسخه جدیدی از هواپیمای محبوب ۷۷۷ است و انتظار می رفت در سال ۲۰۲۰ برای استفاده توسط شرکت های هواپیمایی عرضه شود، بوده است.

۷۷۷ ایکس اولین جت بزرگی خواهد بود که دارای مجوز است چرا که نقص نرم افزاری در دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ MAX باعث سقوط مرگبار و ایجاد اتهاماتی برای روابط خوب بین این شرکت و اداره هواپیمایی فدرال شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس