کد خبر 1221174
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
محمد سلامتی

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب بر این باور است که مصوبه شورای نگهبان از نامزدی برخی از اشخاص مجرب و توانمند اصلاح‌طلب برای کاندیداتوری جلوگیری کرد.

 به گزارش مشرق، محمد سلامتی، دبیرکل سابق حزب منحله مجاهدین انقلاب معتقد است ترکیب نامزدها حکایت از رقابت جریان های اصلاح طلب، معتدلین و اصولگرایان دارد.

او انصراف عارف را تصمیم درستی نمی داند اما این را هم می گوید که سازوکار اجماع بر روی کاندیدای نهایی دموکراتیک و تعریف شده است.

بخشی از  مصاحبه خبرآنلاین با محمد سلامتی از چهره‌های سیاسی اصلاح طلب را می‌خوانید؛

** به نظر من در طیف اصلاح طلب اشخاص زیادی هستند که واجد حتی حداکثر شرایط برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هستند اما غالبا یا به دلیل پیشینه ساخته شده برای آنها یا به دلیل تعیین ضوابط جدید توسط شورای نگهبان و یا به دلیل ملاحظات نگرش دوگانه منتج به احتمال رد صلاحیت غیر موجه، از ثبت نام خودداری کردند و همچنین عده‌ای هم به منظور جلوگیری از رقابت بین خود اصلاح‌طلبان، کاندیدا نشدند.

** تصمیم آقای عارف قابل احترام است اما به نظر من ایشان نمی‌بایست انصراف می‌دادند. بعید می‌دانم موضوع اجماع علت اصلی انصراف ایشان باشد چون مکانیزم اجماع  و تعیین کاندیدای نهایی در جریان اصلاح‌طلب، شیوه دموکراتیک و قابل قبولی است.

** اصلاح طلبان تصمیم بر مشارکت در انتخابات را دارند و این موضوع را رسما اعلام کرده اند بنابراین اگر عده ای انتخابات را تحریم کنند، بی تردید به حساب اصلاح طلبان گذاشته نخواهد شد ولو این که این عده منتسب به اصلاح طلبان باشند. در هر جناح طیف وسیعی از دیدگاه ها و نظرات وجود دارد،که بعضا حتی می تواند کاملا مغایر هم باشند اما مهم نظر رسمی کلیت جناح می باشد. معمولا بدنه و طرفداران یک جناح، نظر رسمی جناح را پی می گیرند.

** هنوز شورای نگهبان نظر خود را در مورد بررسی صلاحیت‌ نامزدها اعلام نکرده است لذا فعلا نمی توان از رقابت اصلی اشخاص صحبت کرد. اما همان‌طورکه قبلا هم اشاره کردم ترکیب عناصر اصلی نامزدها حکایت از رقابت جریان های اصلاح طلب، اصولگرای معتدل و اصولگرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس