image-20210515171121-1.jpeg

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارزانی کالای قاچاق نسبت به کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشورمی‌شود، مصرف کننده را ترغیب به خرید می‌کند در حالیکه بسیاری از این کالاها فاقد ضمانت هستند.

فرارو- علیرضا زندیان با اشاره به ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین بزرگ مثل دیجی کالا در مبارزه با قاچاق، گفت: در حال حاضر کالاهای قاچاق در بازارهای سنتی به دلیل ضعیف نظارتی به وفور یافت می‌شود و این کالاها نسبت به کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشور شده و به طور مثال در فروشگاه‌های آنلاین معتبر و قانونی به فروش می‌رسد، ارزان‌تر هستند، زیرا هزینه‌هایی مانند تعرفه گمرکی، عوارض و... به ازای واردات آن پرداخت نمی‌شَود.

وی با اشاره اثرات منفی قاچاق کالا بر تولید داخلی، اضافه کرد: ارزانی کالای قاچاق نسبت به کالاهایی که از مبادی رسمی می‌شود وارد کشور، مصرف کننده را ترغیب به خرید این کالاها می‌کند در حالیکه بسیاری از این کالاها فاقد ضمانت پس از فروش هستند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با افزایش نظات و کنترل از فروش کالاهای قاچاق در بازار جلوگیری کرد، ادامه داد: واردکننده کالای قاچاق عوارض کمرگی و... نمی‌پردازد بنابراین کالای وارداتی را تنها با سود مشخصی به فروش می‌رساند در حالیکه فروشگاه‌های آنلاین قانونی باید علاوه بر پرداخت عوارض و گمرکی، مالیات و... را محاسبه کرده سپس کالاها را به فروش رسانند در نتیجه قیمت کالا افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان بر خلاف بازارهای سنتی بر عملکرد فروشگاه‌های آنلاین نظارت داشت، افزود: به منظور حمایت از فروشگاه‌های آنلاین معتبری مثل دیجی کالا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با عرضه کالاها به صورت آنلاین کمک بسیاری به جامعه کردند، می‌تواند مشوق‌های مانند معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های عوارض و. پیش بینی کرد.

زندیان تصریح کرد: می‌توان موضوع معافیت‌های مالیاتی و... فروشگاه‌های آنلاینی که با مجوز فعالیت می‌کنند، را در کمیسیون اقتصادی بررسی و راهکارهایی برای آن پیش بینی کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس