انتخابات

قالیباف اعلام کرده که با توجه به کاندیداتوری رئیسی، کاندیدا نخواهد شد. آقای رئیسی، آخر هفته جاری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام خواهد کرد.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با پایگاه خبری اعتمادآنلاین گفت: «تحریم‌ها که خوشبختانه در همین دولت روحانی رفع می‌شوند و هر دولتی که در آینده روی کار بیاید، کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت. در واقع در همین دولت، آقای روحانی با پشتیبانی مقام معظم رهبری موفق می‌شوند این مساله مهم بین‌المللی ایران را حل کنند و کشور روی یک روال کاملا عادی می‌افتد. لذا هر دولتی که سر کار بیاید، می‌تواند خدمات مهمی انجام دهد. نظیر اینکه دستمزدها را ترمیم و بخشی از قدرت خرید از دست رفته مردم را بازسازی کند و پروژه‌های توسعه‌ای کشور را به حرکت درآورد».

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

مرعشی در ادامه گفت: «به نظر من میزان مشارکت نسبت به همه انتخابات‌های گذشته پایین‌تر خواهد بود. در مجموعه نظام جمهوری اسلامی هم نهادهای موثری که می‌توانند با تصمیماتی در جهت روابطی‌تر کردن انتخابات و گرم‌تر شدن آن کمک کنند، به نظر می‌رسد که پذیرفته‌اند این دوره با مشارکت کمتر و با نتیجه مطمئن‌تری برگزار شود. اینکه صداوسیما رسما از مشارکت ۳۲ درصدی خبر می‌دهد و البته با این توجیه که خیلی از مردم به خاطر کرونا در انتخابات شرکت نخواهند کرد، به این معنی است بخشی از نهادهای موثر پذیرفته‌اند که یک انتخابات با مشارکت زیر ۴۰ درصد و با نتایج قابل اتکا و اطمینان‌بخش بهتر از یک انتخابات پرشور و با نتایج نامطلوب است».

دیدار انتخاباتی ظریف با سیدحسن خمینی و خاتمی

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه روز سه شنبه با سیدحسن خمینی و محمد خاتمی دیدار کرده است.

یک عضو جبهه اصلاحات که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات این نشست، گفت: دعوت از آقای ظریف از سوی سید حسن خمینی و خاتمی برای انتخابات صورت گرفته است و ظریف تأکید کرده که در انتخابات نام‌نویسی نمی‌کند.

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

وی افزود: ظریف در این نشست گفته است که نمی‌خواهم با نام‌نویسی‌ام در انتخابات اینگونه تلقی شود که مقابل رهبری قرار گرفته‌ام چرا که بنده تمام عمرم را صرف تقویت نظام و رهبری کرده‌ام. اصلاح‌طلبان می‌گویند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد آنها شوم در حالیکه بنده در مجلس ششم هزینه حمایت اصلاح‌طلبان را داده‌ام و اگر حمایت‌های رهبری نبود مجلس ششم اصلاح‌طلب می‌خواست برای من پرونده‌سازی کند.

این عضو جبهه اصلاحات تأکید کرد: ظریف در این نشست گفته بنده به هیچ عنوان تمایلی به نامزدی در انتخابات ندارم و به همین منظور برنامه‌ام را نیز به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ارائه نکرده‌ام و مستقیما هم به اعضای جبهه صالاحات ایران اطلاع‌ داده‌ام که نامزد نمی‌شوم.

علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می کند

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر قطعی شدن کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، یک نماینده ادوار مجلس در گفتگو با مهر از تشکیل یک گروه در فضای مجازی متشکل از ۲۵۰ نفر از نمایندگان ادوار مجلس با هدف برنامه‌ریزی برای نامزدی علی لاریجانی در انتخابات خبر داد.

به گفته این نماینده ادوار، ورود لاریجانی به عرصه انتخابات حتمی است و احتمالاً وی در روز پنجشنبه برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور خواهد رفت.

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

بر اساس شنیده‌ها، حامیان لاریجانی به دنبال ایجاد دوقطبی «لاریجانی-رئیسی» هستند و در عین حال به دلیل آرا منفی لاریجانی و از طرفی آرا بالای سید ابراهیم رئیسی در سال ۹۶ و تجربه او در رقابت‌های انتخاباتی، رقابت دشواری را برای لاریجانی پیش‌بینی می‌کنند.

ساماندهی ستادهای انتخاباتی لاریجانی در استان‌ها در دستور کار ۲۵۰ نماینده ادوار حامی لاریجانی قرار دارد. قرار است علی لاریجانی با جمعی از نمایندگان ادوار با موضوع حضور در انتخابات تشکیل جلسه دهد.

مهرعلیزاده: اگر کسی با عدد و رقم وعده بدهد شاید رأی بیاورد

«محسن مهرعلیزاده» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت های خاتمی و روحانی حضور داشته است، در مصاحبه با پایگاه خبرآنلاین گفت: «چون فشار روی مردم خیلی زیاد بوده و هست اگر الان دوباره کسی مثل جریان سال ۸۴ بیاید و روی کسری های زندگی  مردم دست بگذارد و شعار بدهد و وعده عدد و رقم بدهد  ممکن است مردم به آن سمت گرایش پیدا کنند. من برای همین می گویم که فضای رقابت انتخاباتی باید آنگونه باشد که اجازه ندهد چنین شرایطی پیش آید، این وظیفه هر دو جناح مؤثر در بسیج مردم برای رای دادن و حضور پیدا کردن است وگرنه جریان یا فردی که مانند گذشته اقدامات پوپولیستی و عوام فریبی را باب کند هم به  کشور و هم به مردم خیانت کرده است».

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

مهرعلیزاده در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «الان در اثر بی برنامه گی های اقتصادی به شرایطی رسیده ایم که علی رغم معایب یارانه ها، حتما باید ادامه داشته باشند و حتی برای دهکهای پایین باید  چند برابر پرداخت شود چرا که فقر فاحش را به عینه می بینیم، بعضی ها می گویند ۶۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند و بعضی ها می گویند ۷۰ درصد یا ۷ دهک زیر خط فقر هستند. من برای اینکه بتوانم عدد صحیحی بگویم بر اساس مطالعات خودم باید بگویم که اقلا ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر هستند».

جمع بندی قطعی رئیسی برای کاندیداتوری

تسنیم در خبری نوشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی جمع‌بندی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را نهایی کرده است و به‌احتمال بسیار زیاد در روزهای آتی، برای ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد رفت.

در پی افزایش مطالبه‌های مردمی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، شنیده ها از نهایی شدن احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری حکایت دارد. گفته می‌شود، احتمالا ًسید ابراهیم رئیسی یکی از وزرای دولت سابق را به‌زودی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب خواهد کرد که این موضوع هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه یکی از فراکسیون‌های تخصصی مجلس و در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره کاندیداتوری خود در انتخابات پیشِ‌رو گفته است: با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم.

قالیباف همچنین گفته است که آقای رئیسی، آخر هفته جاری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام خواهد کرد.

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

خاتمی: مردم می‌گویند شما چه قدرت و اختیاری دارید؟

«محمدرضا خاتمی» نایب‌رئیس مجلس ششم و دبیرکل سابق حزب منحله مشارکت در مصاحبه با شماره سه شنبه روزنامه شرق گفت: «مشکل اصلی ما در انتخابات، قهر مردم است. اصلاح‌طلبان هرچه بخواهند مردم را به انتخابات تشویق کنند خیلی اثری ندارد چون مردم می‌گویند شما چه قدرت و اختیاری دارید؟ بهترین آدم را هم رئیس‌جمهور کنید، این رئیس‌جمهور می‌تواند برنامه‌هایش را اجرائی کند؟ اگر رئیس‌جمهوری گفت می‌خواهم برجام را به هر قیمتی حفظ کنم، می‌خواهم حقوق مدنی و شهروندی را حفظ کنم، با خلاف قانون‌ها برخورد کنم و به او هم رأی دادیم و آمد، چقدر توان اجرای این وعده‌ها را دارد؟».

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

خاتمی در ادامه گفت: «معتقدم به هر قیمتی نباید به انتخابات بیاییم، یعنی کاندیدای ما را شورای نگهبان تعیین نکند، خودمان کاندیدایمان را انتخاب کنیم هرچند او حداکثرهای اصلاحات را نداشته باشد. اگر این شرایط ایجاد شود می‌توانیم نگاه مثبتی به انتخابات داشته باشیم هرچند مردم حاضر نشوند. یعنی شرط حضور در انتخابات را پیروزی خودمان نمی‌گذاریم که بگوییم چون مردم قهر هستند ما در انتخابات شرکت نکنیم. من معتقدم اگر حداقل‌ها تحقق یابد و بتوانیم کاندیدای خودمان را داشته باشیم باید صندوق‌های رأی را حفظ کنیم».

تنها کاندیدایی هستم که مذاکرات بین المللی بلدم

«رستم قاسمی» وزیر پیشین نفت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با شماره سه شنبه روزنامه خراسان گفت: «من در بین همه کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری کسی هستم که مذاکرات بین المللی بلدم و دیپلماسی اقتصادی را انجام دادم. به ده ها کشور بزرگ سفر کردم و با سران کشورها ملاقات داشتم و بسیاری از نیازهای کشور از جمله کالاهای اساسی را وارد می کردم. در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم ما بیگانه از این مسائل نیستیم اما مشکل اصلی کشور چالش اقتصادی است و اگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم آسیب های زیادی داریم به خاطر موضوعات اقتصادی است که اگر آن حل شود بخش زیادی از معضلات فرهنگی هم حل خواهد شد».

مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ علی لاریجانی احتمالا برای انتخابات ثبت نام می‌کند

قاسمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اصلی ترین کار من بی اثر کردن تحریم هاست مخصوصا وقتی در وزارت نفت بودم. دور زدن تحریم ها کاری است که هم در دوره وزارت نفت اقدام کردیم و هم در این مقطع با همکاری دوستان وزارت نفت انجام می دهیم و نه در فروش نفت به سوریه بلکه به نقاط دیگر دنیا هم این کار را می کنیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    27 12
    شرایط کاملا طبیعی ! الان بخندیم یا گریه کنیم ؟
    • شاکی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      15 0
      نرمال رو از روی صداقت و شرافت معنی کنید
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      19 0
      اگر مرعشی به توصیه دوستانش گوش می کرد و به اندازه دانایی اش حرف می زد و نه به اندازه دارایی اش، شاید در نزد افکار عمومی احترامی می داشت!!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      5 0
      نرممال نبودی ببینی شهر ویران گشته
    • سوخته IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      1 1
      ( ل ) بدتر و خائنتر از ( ر ) است
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    18 5
    ظریف: بنده تمام عمرم را صرف تقویت نظام و رهبری کرده‌ام. رهبری: برخی حرف ها و مواضع مسئولا عینا تکرار حرف های امریکایی هاست و این مایه ی تاسف است. جناب ظریف تا حالا همچین موضع صریح و قاطعی از رهبری دیده بودی؟ اقای ظریف شما تحریف نکردی رسما ....ی.
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    16 1
    اصلاح طلبها خوب میدانند که جایگاه مردمی راازدست داده ند اما مثل کسی هستند که درباطلاق فرورفته هرچه دست وپابزنند فرومیروند.اینها منافقند.ضدانقلاب ضدمردم و وطن فروشمد
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    13 0
    مرعشی و جناحش دست پیش گرفتن پس نیافتند
  • علی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    10 0
    وقاحت در برابر غرب دوستها کم میاره
  • شریف IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    9 0
    مرعشی گفته: یک انتخابات با مشارکت زیر ۴۰ درصد و با نتایج قابل اتکا و اطمینان‌بخش بهتر از یک انتخابات پرشور و با نتایج نامطلوب است! همان تز مرحوم رفسنجانی! نخیر، عملکرد دولت تنبل و غربگدا این نتیجه را ببار آورد.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    11 0
    مرعشی می گوید دولت بعدی کشور را در شرایط نرمال تحویل می گیرد. دولت روحانی کشور را اینگونه تحویل گرفت و با ده برابر قیمت تحویل داد. ۱- پراید ۱۵ میلیون تومانی تحویل گرفت و ۱۵۰ میلیون تومانی تحویل داد. ۲- مسکن را ۲میلیون و پانصد هزار تومنی تحویل گرفت و ۳۰ میلیون تومانی تحویل داد. ۳- نان را ۵۰۰ تومانی تحویل گرفت و ۳۰۰۰ تومانی تحویل داد. ۴- روغن مایع را ۲۰۰۰ تومانی تحویل گرفت و ۲۵۰۰۰ تومانی تحویل داد. ۵- لاستیک خودرو را ۳۰۰ هزار تومانی تحویل گرفت و ۳میلیون تومانی تحویل داد. ۶- مسکن مهر را در حال انجام تحویل گرفت و وزیرش بطور کامل نابود کرد . ۷- کارخانجات کشور را بدون تعطیلی تحویل گرفت و ورشکسته و تعطیل تحویل داد. ۸- کشت و صنعت مغان ، نیشکر هفت تپه را بقیمت مفت واگذار کرد . ۹- اقتصاد کشور را سالم تحویل گرفت و ورشکسته و نابود شده تحویل داد. ۱۰- کارخانجات کشور را فعال تحویل گرفت و تقریباً ۴۰ در صد آنها را به تعطیلی کشاند و واردات کالا را به ۳۰۰ درصد افزایش داد تا اصلاح طابان سود بیشتری ببرند. نکته جالبتر اینکه سعید حجاریان در دولت روحانی به ثروت افسانه ای دست یافته که احتمالاً در ردیف ثروتمند ترین افراد جهان قرار خواهد گرفت البته با عبور از روی خون شهدا و مردم مظلوم ستم دیده .
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    6 2
    سعید محمد ؟؟؟؟؟؟- هیچ خبری از محمد نیست
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      1 4
      مشرق و فارس و تسنیم خیلی وقته که شدن پروژه نیوز! این نگاه ابزاری ره رو به ترکستان میبره.....
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      4 0
      چه می سوزونه این سعید محمد! نگران نباش، رفت برای تشکیل کابینه واسه دو سه ماه دیگه. :)
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 4
    گرچه سعید محمد رو دوست دارم اما شرایط و آینده کشور ایجاد می‌کنه که آقای رییسی رییس جمهور بشه تا هم در معرض رای مردم قرار بگیرن مثل آقا که رییس جمهور شدن تا از فتنه های اینده جلوگیری شود. فقط امیدوارم خودشون رو محدود اصولگراها نکن فرا جناحی بیان.
  • US ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 3
    گرچه سعید محمد رو دوست دارم اما شرایط و آینده کشور ایجاب می‌کنه که آقای رییسی رییس جمهور بشه تا هم در معرض رای مردم قرار بگیرن مثل آقا که رییس جمهور شدن تا از فتنه های اینده جلوگیری شود. فقط امیدوارم خودشون رو محدود اصولگراها نکن فرا جناحی بیان.
  • مهران IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 1
    من در بین همه کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری کسی هستم که مذاکرات بین المللی بلدم و دیپلماسی اقتصادی را انجام دادم. به ده ها کشور بزرگ سفر کردم و با سران کشورها ملاقات داشتم و بسیاری از نیازهای کشور از جمله کالاهای اساسی را وارد می کردم بخندم یا گریه کنم یکی از بزرگترین فساد های اقتصادی تاریخ ایران توسط بابک زنجانی در دولت شما به بهانه دور زدن تحریم ها و فروش نفت در مجموعه شما رخ داد جناب وزیر سابق و نماینده فعلی در ضمن بد نبود راجع به میکروفونهای نمایشی و الکی رسانه های خبری در زمان اعلام کاندیداتوری توضیحاتی میدادید !
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    3 0
    مرعشی می گوید دولت بعدی کشور را در شرایط نرمال تحویل می گیرد. دولت روحانی کشور را اینگونه تحویل گرفت و با ده برابر قیمت تحویل داد. ۱- پراید ۱۵ میلیون تومانی تحویل گرفت و ۱۵۰ میلیون تومانی تحویل داد. ۲- مسکن را ۲میلیون و پانصد هزار تومنی تحویل گرفت و ۳۰ میلیون تومانی تحویل داد. ۳- نان را ۵۰۰ تومانی تحویل گرفت و ۳۰۰۰ تومانی تحویل داد. ۴- روغن مایع را ۲۰۰۰ تومانی تحویل گرفت و ۲۵۰۰۰ تومانی تحویل داد. ۵- لاستیک خودرو را ۳۰۰ هزار تومانی تحویل گرفت و ۳میلیون تومانی تحویل داد. ۶- مسکن مهر را در حال انجام تحویل گرفت و وزیرش بطور کامل نابود کرد . ۷- کارخانجات کشور را بدون تعطیلی تحویل گرفت و ورشکسته و تعطیل تحویل داد. ۸- کشت و صنعت مغان ، نیشکر هفت تپه را بقیمت مفت واگذار کرد . ۹- اقتصاد کشور را سالم تحویل گرفت و ورشکسته و نابود شده تحویل داد. ۱۰- کارخانجات کشور را فعال تحویل گرفت و تقریباً ۴۰ در صد آنها را به تعطیلی کشاند و واردات کالا را به ۳۰۰ درصد افزایش داد تا اصلاح طابان سود بیشتری ببرند. نکته جالبتر اینکه سعید حجاریان در دولت روحانی به ثروت افسانه ای دست یافته که احتمالاً در ردیف ثروتمند ترین افراد جهان قرار خواهد گرفت البته با عبور از روی خون شهدا و مردم مظلوم ستم دیده . البته دولت روحاني كاري فراتر هم كرد كه آنهم تعهد به تحويل سردار سليماني به غرب بود كه چون ديدند اينجوري نميشه وصداي مردم در مياد به روش ديگر حذفش كردند .لعنت خدا بر وطن فروشان...
  • م خ IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    5 0
    جناب مرعشی شتر در خواب بیند پنبه دانه ..........
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    2 7
    رئیسی رو با تتلو آزمودیم و فقط سردار جدید هست که آزموده نشده
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    5 0
    چپ و راست، فرقی ندارید و آبروی خون شهدا رو بردید
  • مصطفی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 1
    خیلی نامردید ...
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    3 0
    " وضعیت نرمال " توهین به شعور مردم .اصلاح طلبان و دولت اقای روحانی در این 8 سال بدترین وضعیت سیاسی و اقتصادی را رقم زدند و ویرانه تحویل دولت بعدی میدهند .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    4 0
    يكي از مهره هاي خطرناك و تقريبا كم اطلاع ولي پر مدعا همين اقاي محمد رضا خاتمي است!! مرد ناحسابي شما با اين كانديدا معرفي كردن به كشور گند زديد حالا شكل طلبكار بخود ميگيريد؟
  • DE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    4 0
    مرعشی: دولت بعدی کشور را در شرایط کاملا نرمال تحویل خواهد گرفت/ زیرا ما اصلاحطلبها و اشرافیون و غربگداها به امریکا قول دادیم رفتارمان را نرمال کنیم. دین و مذهب و انقلاب و ایثار و انقلابی بودن .....را تعطیل کنیم و برجامهای خسارت بار و خفت بار را امضاء کنیم و در کار امریکا و جنایات ان در منطقه دخالت نکنیم و مانند شاه بشویم نوکر حلقه بگوش امریکا این حالت نرمال را تا چند روز قبل از انتخابات با قرار مدارهای مذاکرات وین و با امضاء اسناد محرمانه از دید مردم اجرا خواهیم کرد. همان نرمالی که 42 سال است امریکا میخواهد. نرمال نرماله بشکن من نمیشکنم بشکن چون داش فری بشکن مرگ جان کری بشکن من نمیشکنم ...بابا بشکن دیگه اینقدر کرشمه نیا گوگولی ......
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    آقای خاتمی چرا مردم ... فرض کردی و سؤمدیریت خودتان را با عدم اختیارات رئیس جمهور می گذارید. امروز دهه 60 یا 70 نیست که مردم بی سواد یا کم سواد باشند و شما هر دروغی دلتان خواست بگویید پس عدم اقبال مردم نسبت به خودتان را فرافکنی نکنید.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    2 0
    این مرعشی صدقه سر خواهرش شد مرعشی خدا بده از این خواهرهای بابرکت
  • امین IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 0
    در مورد اظهار نظر مرعشی کاملا نظر ایشان درست ومنطقی است چون ایشان در اعلام نظرشان نگفته اند که شرایط نرمال برای طبقه مرفه وپولدار یا برای همه؟! ودر مورد کاندیداتوری آقای لاریجانی هم آن داستان به ذهن متبادر میشود که پرسیده بودن «از ....شما چرا زمستان از لانه ات بیرون نمی آیی.....»!؟؟؟؟
  • SH.B US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    رستم خان بهتره تو یکی کوتاه بیاید خداوکیلی تعداد آراء شما در حد یک هزار ها خواهد بود آبروی خودتان را حفط کن اگر باور ندارید شرافتآ تا اخر بمان ومنت خالی سر کاندیدای نگذار
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    مرعشی .... بیش نیست .
  • احمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    رو که رو نیست الان تواین وضعیت بلبشو میشه شرایط نرمال وسال 92 میشه ته دره ! شرایط نرمالو نخواستیم ما را برگردونید همون ته دره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس