کد خبر 1214821
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۹
چگونه می توان سریع و منظم وزن کم کرد

اغلب ما می‌دانیم که کاهش وزن در نهایت به مفهوم کالری دریافتی و کالری مصرفی بدن برمی‌گردد و هر چه کمتر از کالری که میسوزانید کالری دریافت کنید، بهتر وزن کم می‌کنید. اما این روش مضر است.

به گزارش مشرق، مقصر اصلی اضافه وزن ما اغلب به دلیل مصرف دانه‌های تصفیه شده مانند غلات، چیپس، کلوچه و نوشیدنی‌های بسته بندی شده پر کالری مانند نوشابه است. عدم مصرف نوشیدنی‌های شیرین اغلب آسان‌ترین راه برای کاهش سریع وزن است، بنابراین جایگزین کردن آب، بهترین روش برای شروع است.

اگر به دنبال سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن هستید، مراقب غذاهایی که می‌خورید و برای خود انتخاب نمی‌کنید باشید. توجه به اینکه واقعاً کالری اضافی شما از کجا ناشی می‌شود، قدم دیگری برای انتخاب رژیم بهتر در کوتاه مدت و بلند مدت است.

سبزیجات بیشتری بخورید و صبحانه غنی تری تهیه کنید. این مهم است که بدانید همه وعده‌های غذایی مهم هستند، اما صبحانه همان چیزی است که به شما کمک می‌کند روز خود را در مسیر درست آغاز کنید. بهترین و دلچسب‌ترین صبحانه‌ها صبحانه‌هایی هستند که شما را سیر کنند، را راضی نگه دارند و در آینده ولع شما را برطرف کنند.

شروع روز، با ترکیبی از مواد مغذی تثبیت کننده قند خون نیز  به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

سعی کنید بیشتر قهوه بنوشید و روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید. کافئین یک ادرار آور طبیعی است، که می‌تواند نفخ را نیز  کاهش دهد  و یک منبع عالی آنتی اکسیدان است، که از سلول‌های شما در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. طبق دستورالعمل‌های رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها، می‌توانید روزانه تا ۴۰۰ میلی گرم قهوه بنوشید.

دلنوشته اا نیز گزینه‌ای مناسب برای افرادی محسوب می‌شوند که قصد کاهش وزن دارند. یک مطالعه اخیر اثر متابولیکی چای سبز (در عصاره) را با دارونما مقایسه کرد، محققان دریافتند که نوشیدنی‌های چای سبز در طی ۲۴ ساعت حدود ۷۰ کالری اضافی می‌سوزانند.

از نوشیدنی‌های شیرین صرف نظر کنید. میزان مصرف آب، نوشابه، قهوه و چای شیرین و نوشیدنی‌های الکلی را کنترل کنید. اگر هر یک از آن نوشیدنی‌ها را در طول روز مصرف کنید، حداقل شبانه ۸۰۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد  و هنوز گرسنه خواهید بود. (اتفاقاً الکل ممکن است متابولیسم چربی را سرکوب کرده و سوزاندن این کالری‌ها را برای شما سخت‌تر کند.)

غذاهای پرادویه بخورید، این نوع غذاها  به شما در کاهش کالری کمک می‌کنند. دلیل این موضوع این است که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل وجود دارد، ممکن است (کمی) ترشح هورمون‌های استرس مانند آدرنالین در بدن را افزایش دهد، که می‌تواند توانایی شما در سوزاندن کالری را تسریع کند.
خوردن فلفل تند ممکن است به شما کمک کند تا آهسته‌تر  غذا بخورید و از پرخوری پرهیز کنید. برخی از گزینه‌های عالی علاوه بر فلفل تند: زنجبیل و زردچوبه.

زودتر بخوابید. حدود هفت ساعت خواب در هر شب می‌تواند سوخت و ساز بدن را آهسته‌تر  کند. افزون بر این‌ها، وقتی مدت بیشتری بیدار هستید، طبیعتاً احتمالاً میان وعده‌های شبانگاهی بیشتری می‌خورید.

نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به مقابله با نفخ شکم کمک کند، اما شما می‌توانید (و باید!) غذاهای پر آب نیز مصرف کنید. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، مارچوبه، انگور، کرفس، کنگر فرنگی، آناناس و مواردی مشابه در کاهش وزن پایدار نقش دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ... IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    میدونی چطوری؟ با استرس امتحانات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس