کد خبر 1214790
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
حواس‌پرتی رانندگان بالاترین علت تصادفات پایتخت است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) اعلام کرد: بالاترین علت تصادفات با آمار ۳۴ درصدی، مربوط به بی توجهی به جلو و حواس پرتی رانندگان است.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "احسان مومنی" با اشاره به بررسی آنالیز تصادفات سال ۹۹ افزود: دومین علت حوادث رانندگی در خیابان‌ها و تقاطع‌ها مربوط به عدم رعایت حق تقدم عبور با ۱۶ درصد و در بزرگراه‌ها عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطئمنه و سرعت غیرمجاز حدود ۱۲ درصد است.

وی اظهار داشت: حدود ۴۲ درصد متوفیان را عابران پیاده، ۴۴ درصد متوفیان موتورسیکلت سواران و ۱۴ درصد راننده و سرنشینان خودرو را شامل می‌شوند.

به گفته این مقام انتظامی، با توجه به رشد استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان در سال ۹۹ حدود هفت درصد نسبت به سال ۹۸ تعداد متوفیان موتورسیکلت افزایش داشته است‌.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب پایتخت خاطرنشان کرد: بیشترین ساعت وقوع حوادث رانندگی با آمار ۲۶ درصدی در ساعت ۲۰ الی ۱۶ است و حدود ۴۲ درصد در ساعات تاریکی هوا و شب به وقوع پیوسته است.

مومنی گفت: بالاترین سهم متوفیان حوادث رانندگی مربوط به منطقه چهار شهرداری تهران با ۱۲ درصد از کل متوفیان و منطقه ۱۵ شهرداری تهران با ۹ درصد از کل متوفیان و منطقه ۱۹ شهرداری تهران با هشت درصد از کل متوفیان است.

وی به منظور کاهش حوادث رانندگی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار به کلیه کاربران ترافیک توصیه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه خود قرار دهند به توصیه‌های ایمنی کارشناسان پلیس راهور توجه داشته باشند.

این مقام انتظامی بیان داشت: رانندگان موتورسیکلت حتماً در حین رانندگی از کلاه ایمنی استاندارد استفاده و از تردد در محورهای بزرگراهی با توجه به سرعت زیاد وسایل نقلیه خودداری کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب تاکید کرد: عابران پیاده از تردد و توقف در محورهای بزرگراهی خودداری کرده و برای تردد از عرض معابر از پل‌های هوایی و گذرگاه‌های عابر پیاده استفاده کنند.

مومنی گفت: رانندگان وسایل نقلیه در حین رانندگی کاملاً به جلو توجه داشته باشند و از اقداماتی مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و ... که باعث حواس‌پرتی می‌شود خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس