جزئیات جدید از عملیات ترور سردار سلیمانی

یاهو نیوز با استناد به اظهارات ۱۵ مقام آمریکایی جزئیات جدیدی از عملیات ارتش تروریست آمریکا در ترور سردار سلیمانی، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «یاهو نیوز» شامگاه شنبه در مطلبی به ارائه جزئیات بیشتری درباره عملیات ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»‌ فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت.

در این گزارش تفصیلی، به ابعاد همکاری‌های تروریست‌های آمریکایی با رژیم صهیونیستی و مأموران امنیتی کردستان عراق اشاره شده و تصریح شده که این عملیات، بر وضعیت راهبردی دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» در منطقه طی سال‌های آینده اثرگذار خواهد بود.

در ابتدای این مطلب که توسط «جک مورفی» و «زک دورفمن» نوشته شده، آمده است: «سه تیم از مأموران دلتا فورس در ژانویه گذشته از مکان‌های پنهان در فرودگاه بین المللی بغداد با دوربین‌های خود اطراف را زیر نظر داشته و منتظر هدف خود بودند: قاسم سلیمانی ، قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران. آنها با لباس‌های مبدل کارگران تعمیرات، در ساختمان‌های قدیمی یا وسایل نقلیه کنار جاده مخفی شده بودند».

این پایگاه خبری ادامه می‌دهد: «یک شب خنک و ابری بود و ضلع جنوب شرقی فرودگاه با اطلاعیه‌ای دیرهنگام [توسط آمریکایی‌ها] برای یک تمرین آموزشی نظامی بسته شده بود - یا البته به دولت عراق اینطور گفته شده بود. سه تیم تک‌تیرانداز خود را در فاصله ۵۰۰ تا ۸۰۰ متر دورتر از "منطقه ترور" مستقر کرده بودند، که همان جاده ورودی به فرودگاه بود، و به نحوی قرار گرفته بودند تا هدف خود را هنگام خروج از فرودگاه در یک مثلث احاطه کنند. دوربین یکی از ‌تکتیراندازها به طور مستقیم به سفارتخانه آمریکا در بغداد متصل شده بود، جایی که فرمانده نیروی زمینی دلتا فورس با کارمندان پشتیبانی مستقر بود».

یاهونیوز نوشت: «تک‌تیراندازی  کردن در فاصله دور با عوامل محیطی مختلفی از جمله باد درگیر است... یکی از اعضای گروه مبارزه با تروریسم (CTG) ، واحد ویژه‌ کردستان عراق که ارتباطات عمیقی با [واحد] عملیات‌های ویژه آمریکا دارد، به آنها کمک کرد تا شدت باد را از محدوده پایین اندازه بگیرند».

نویسندگان این مطلب توضیح دادند: «پرواز از مبدأ دمشق، سوریه، سرانجام پس از چند ساعت تأخیر و بعد از نیمه شب در سوم ژانویه ۲۰۲۰، [در فرودگاه بغداد] به زمین نشست. سه پهپاد آمریکایی بالای آن چرخ می‌زدند. هنگامی که هواپیما از باند به سمت قسمت بسته فرودگاه حرکت می‌کرد، یکی از مأموران کردستانی که لباس کارمندان فرودگاه را پوشیده بود، هواپیما را برای توقف روی آسفالت هدایت کرد. هنگامی که هدف از هواپیما خارج شد، مأموران امنیتی کردستانی (CTG) نیز که به‌عنوان کارکنان حمل چمدان تغییر قیافه داده بودند، در آنجا حضور داشتند تا او را شناسایی کنند.

[سردار شهید] سلیمانی تازه به فرودگاه بغداد رسیده بود. ژنرال ایرانی و همراهانش سوار دو خودرو شدند و به سمت منطقه ترور حرکت کردند، جایی که تک‌تیراندازان دلتا فورس در کمین بودند».

در ادامه این گزارش آمده است: «آن دو خودرو که در یکی از آنها [سردار شهید] سلیمانی حضور داشت، برای خروج از فرودگاه وارد خیابان شدند. سه تیم ‌تک‌تیرانداز دلتا فورس آماده بودند، ضامن‌های سلاح‌های بلند خود را آزاد کرده و انگشتانشان روی ماشه بود. بالای سر آنها، سه پهپاد بود که درآسمان شبپرواز می‌کردند، دو فروند از آنها به موشک های هِل‌فایر مجهز بودند.

به گفته یک مقام نظامی آمریکایی، در شش ساعت قبل از سوار شدن [سردار شهید] سلیمانی به هواپیما در دمشق، این ژنرال ایرانی سه بار تلفن همراه خود را عوض کرد. در تل آویو، رابطان فرماندهی عملیات ویژه مشترک آمریکا با همتایان اسرائیلی خود برای کمک به ردیابی الگوهای تلفن‌همراه [سردار شهید] سلیمانی همکاری کردند. اسرائیلی‌ها که به شماره‌های [سردار شهید] سلیمانی دسترسی داشتند، آنها را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادند، که آنها نیز [سردار شهید] سلیمانی و تلفن فعلی او را تا بغداد ردیابی کردند».

بر این اساس، سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن به سوالات در این باره هنوز پاسخ نداده است.

این پایگاه خبری همچنین نوشت: «آن مقام نظامی آمریکایی می‌گوید اعضای واحد ارتش مخفی، معروف به گروه ضربت نارنجی نیز همان شب در بغداد در میدان حضور داشتند، تا به‌عنوان متخصصان اطلاعاتی سیگنال‌های بُرد نزدیک، برای بخش تاکتیکی عملیات به ردیابی دستگاه‌های الکترونیکی [سردار شهید] سلیمانی کمک کنند.

همزمان با ورود آن دو خودرو به منطقه ترور، هدایت‌کنندگان پهپادها به سمت خودروها شلیک کردند. دو موشک هل‌فایر به خودروی حامل [سردار شهید] سلیمانی برخورد کردند... راننده خودرو دوم برای گریختن، بیشتر گاز داد. راننده قبل از اینکه تک‌تیرانداز دلتا فورش به سمت خودرو شلیک کند و مجبور به توقف شود، حدود ۹۰ متر حرکت کرد. در زمانی که خودرو نقلیه متوقف شد، سومین موشک هل‌فایر نیز به آن اصابت کرد».

به گفته مورفی و دورفمن، این مقاله براساس «مصاحبه با ۱۵ مقام کنونی و پیشین آمریکا است که جزئیات جدیدی را درباره ترور [سردار شهید] سلیمانی و ارزیابی‌های طولانی‌مدت دولت [دونالد] ترامپ در مورد ترور ژنرال ایرانی و سایر مقامات عالی‌رتبه ایرانی و گروه‌های تحت حمایت آنها را افشا کردند». این [اطلاعات]، عملیاتی را نشان می‌دهد که پیچیده‌تر از چیزی است که تصور می‌شد و دارای لیست بزرگ‌تری از افرادی است که اهداف احتمالی برای ترور بودند.

آنها نوشتند: «ترور [سردار شهید] سلیمانی یکی از پرپیامدترین تصمیمات سیاست خارجی دولت ترامپ بود، که تأثیرات آن برای سال‌های آینده بازتاب خواهد یافت و احتمالاً فضای استراتژیک رئیس جمهور بایدن را که اکنون در منطقه با آن روبرو است، شکل می‌دهد... به گفته یک مقام ارشد سابق سیا که طرفدار این ترور بود، این [ترور جنایتکارانه] "به حدی قابل توجه بود که شاهد تغییر شکل خاورمیانه در ۵۰ سال گذشته بودیم و در عرض چند ساعت اتفاق افتاد. این تغییردهنده قواعد بازی بود. "

نقشه ترور این ژنرال ایرانی به اوایل دولت ترامپ برمی‌گردد. در مدتی نه‌چندان طولانی بعد از اینکه مایک پامپئو سکان هدایت سیا را در سال ۲۰۱۷ برعهده گرفت، او گروهی از سران این سازمان را از جمله مرکز ماموریت‌های ضد تروریسم سیا و مرکز فعالیت های ویژه شبه نظامی آن، گردهم آورد».

یک مقام ارشد سابق سیا با بیان اینکه هدف از آن جلسه، بحث در مورد چگونگی ترور سردار شهید سلیمانی بود، توضیح داد: «مقامات سیا، که می‌خواستند حضور آمریکا را در چنین عملیات‌هایی پنهان کنند، برنامه‌های احتمالی مختلفی را برای ترور [سردار شهید] سلیمانی مورد بحث قرار دادند. در همان سال ، پامپئو در جلسات شورای امنیت ملی [آمریکا] نیز  موضوع ترور برترین نظامی ایران را به عنوان بخشی از استراتژی بالقوه، مطرح کرد. در آن زمان، دیگر مقامات شورای امنیت ملی، که برخی از آنها نگران قانونی‌بودن چنین اقداماتی بودند، با طرح مذکور که ارتش آمریکا را نیز دخالت می‌داد، مخالفت کردند».

همان مقام سابق سیا گفت: «با این حال، دیگران از رویکرد ستیزه‌جویانه جدید استقبال کردند. رویکرد "آسمان آبی" پامپئو در قبال ایران پس از دوران محدود [باراک] اوباما، در حال رهاشدن بود. پامپئو در آن زمان گفت "اگر قانونی است، نگران نباشید. این یک مسئله برای وکلا خواهد بود". مقامات سیا گفت‌وگوها را شدیداََ جدی می‌گرفتند زیرا می‌دانستند پامپئو چقدر به رئیس‌جمهور (ترامپ) نزدیک است. متعاقباً سیا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای برای طرح‌های ترور مخفیانه [سردار شهید] سلیمانی انجام داد».

طبق این گزارش، نه پامپئو و نه سازمان جاسوسی سیا به سوالات در این باره پاسخ ندادند.

در ادامه این مطلب آمده است: «بحث در مورد ترور [سردار شهید] سلیمانی در کاخ سفید در تابستان ۲۰۱۸آغاز شد، تقریباً در همان زمان که دولت [آمریکا] به طور رسمی اعلام کرد از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌ها را دوباره به عنوان بخشی از استراتژی "فشار حداکثری" بر ایران اعمال می‌کند. اما در آن زمان، برنامه‌ریزان شورای امنیت ملی [آمریکا] به دنبال واحدهای عملیات ویژهپنتاگونو نه شبه نظامیان سیا یا گروه‌های نیابتی آنها، تا این حمله را انجام دهند».

ویکتوریا کوتس ، معاون وقت مشاور امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه در این‌باره می‌گوید: «هنوز هم از داخل وزارت دفاع مخالفت‌هایی در برابر این طرح می‌شد. رئیس‌جمهور (ترامپ) گزینه‌هایی می‌خواست اما همیشه توسط پنتاگون منصرف می‌شد. ترور [سردار شهید] سلیمانی یکی از آنها بود، اما پنتاگون همیشهآن رامساوی با جنگ هسته‌ای می‌دانست و می‌گفت که با واکنش روبرو خواهد شد».

یاهونیوز با بیان اینکه اوضاع تا اواسط نوامبر سال ۲۰۱۹ روند جدی تری به خود گرفت، افزود: «با شروع تنش‌ها در سراسر منطقه ، مقامات شورای امنیت ملی تماس‌هایی را از مافوق‌های خود دریافت کردند تا مطمطئن شوند گزینه ها برای ترور [سردار شهید] سلیمانی در آن زمان مرتب باشند. ما [سردار شهید] سلیمانی را بسیار دقیق زیر نظر داشتیم و این تمایل وجود داشت که او به جایی سفر کند و اتفاقات بسیار بدی برای ایالات متحده بیافتد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 37
  • غیر قابل انتشار: 17
  • کتایون IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    120 7
    برادران سپاهی دیگر تعلل نکنید حالا که مشخص شده اسرائیلی ها در این جنایت بزرگ دست داشته اند موشک های نقطه زن را آماده کنید و نقاط حساس اسرائیل رو بزنید
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      13 36
      همه چی از محاصره سفارت یانکی ها شروع شد وکینه ترامپ حرامزاده از سرنگونی گلوبال هاوک.کاشکی سردار بغداد نمیرفت ودیگه دولت ترامپ هم تمام شده بود
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      45 3
      کردها هم نقش داشته اند
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      42 3
      سردار باید در سن پیامبر و امیرالمومنین مزد 40 سال جهادش را به بهترین و شکوهمندترین شکل که همانا شهادت بدست شقیترین موجود بود میگرفت نه اینکه با ان سینه مجروح با کرونا جهان را بدرود میگفت اما دعا میکنیم مختار های منتقم زودتر کار را یکسره کنند
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      28 3
      پاسخ به 23:52 یعنی خداوکیلی فک میکنی که ترامپ شخصا تو این 4سال حکومتش نتیجه گرفت که حاج قاسمو ترور کنه؟؟ به خوانندگان این متن التماس میکنم بیشتر تحقیق کنین...من شخصا مطمئنم جنگ جنگ بین خیر و شره که طرف شر مساویست با صهیونیسم به رهبری اسراییل و آمریکا و طرف خیر هم محورمقاومته به رهبری ایران البته فعلا ایران. خلاصه شیاطین انس و جن دارن با هم همکاری میکنن و نفوس مطمئنه ای هم از انسانها و جنیان در برابرشون قرار گرفتن و انشاءالله به رهبری صاحب الزمان عاقبت با متقین است
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      14 9
      اونها هم موشم میخورند و جهان رو بسیج میکنند ضد ایران که ایران دستش هرز شده مگه جنگ فقط بزن و در روه نه جانم اون وقت که سران منطقه به فکر حرید جنگنده بودند ما دنبال رادار بودیم دیدید که تو جنگ ارمنستان اس سیصد بدون رادار هیچ نکرد جنگ فقط موشک به هدف زدن نیست
    • حزب الله IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      27 2
      خباثت و رذالت و خیانت مقامات کردستان عراق و همکاری آنان با اسراییل کودک کش و آمریکای جنایتکار در این ترور ثابت شد. اگر مقامات کردستان عراق، نامرد و پست و کثیف نبودند…… جواب خوبی های حاج قاسم را که نگذاشت کردستان عراق دست داعش بیافتد را اینگونه نمیدادند... اف بر شما حرامیان
    • CA ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      9 4
      23:52 عزیز زیاد در جریان نیستی انگار. همه چیز که خیلی وقته شروع شده بود ولی در مقیاس زمانی کوچک آزادی گذر بو کمال از دست مزدورهای داعش و راه زمینی تا سوریه بود کهخ این زنجیره وحشی شدن اشقیا رو رقم زد و قضیه سفارت هم معلول اون بود. قبلش تروریست های سنتکام مقر حشد در مرز سوریه رو زدن
    • عبداله IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      20 2
      این طرح هاو جنایات، همیشه بوده و هست! ولی وقتی عملیاتی میشن که دولتی مث روحانی روی کار باشه!! جنایتکار اصلی مسولانی اند که چراغ سبز دادن
    • سیروان مهابادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      23 2
      نقش کردهای شورشی وابسته به اسرائیل و امریکا که همیشه نوکری غرب را عبادت فرض می کنند در این ترور بسیار پررنگ است
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      9 4
      حرفی برای زدن اسرائیل نیست اما دوستان ما در ... که مخالف پخش یه فیلم مثل گاندو بودن ؛ دست اندازی در چنین کارهایی نمیکنن و در ضمن اگر جنگی شروع شد شروع به کارشکنی نمی کنن . زمانی که کل پست های کشور را امثال حاجی زاده ها ، رئیسی ها و قاآنی ها گرفتن ؛ میشه چنین حرفی رو زد
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    68 6
    همه اینها درست ولی تا نفوذی های پست فطرت گرای حاج قاسم را نمی دانند این اتفاق ناگوار رخ نمی داد
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      35 1
      زحمت اصلی رو نفوذیها کشیدن.
    • احمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      17 3
      اول کلک گاندوی بنفش رو باید کند.
  • نازنین بیاتی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    62 4
    اسرائیل موشک بارانت میکنیم نمی‌گذاریم قسر در روی
  • محمد جوادی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    68 2
    باز هم طفره روید که دست نچیروان بارزانی و مصطفی کاظمی در کار بود
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      41 3
      حاج قاسم کمک کرد کردستان عراق بدست داعش نیفتند ولی باند بارزانی همیشه قدرنشناس بوده اند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    64 5
    به زمین گرم بخورید ان شاالله. ما تا اسرائیل را از صحنه روزگار محو نکنیم آرام و قرار نخواهیم داشت
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    42 4
    ای جانم سیدالشهدای مقاومت سردار بزرگ اسلام رحمت و رضوان الهی بر تو و همه شهیدان انقلاب اسلامی و مقاومت خدایا در نابودی اسرائیل جنایتکار و کودک کش تعجیل بفرما بحق خون گلوی حضرت علی اصغر امام حسین علیه السلام اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین
    • هادی IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      21 2
      فنا فی‌الله شد اما بقا دارد سلیمانی مقام قدس در قُرب خدا دارد سلیمانی شهید فی سبیل الله، عزیز جان روح الله بلی در قلب حزب الله جا دارد سلیمانی
  • هم وطن IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    50 5
    دل سوخته تر از ما چه کسی هست از داغ نبودت؟ لعن الله علی القوم الظالمین دل ما بیشتر از این سوخته دل میشه که چه کسی از داخل گرا داده؟
  • دیده بان IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    50 2
    شباهت زیادی باعملیات ترورشهیدحاج عمادمغنیه دارد! برتروریستها وخائنین ونفوذی ها لعنت!
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    26 2
    قرار نیست ما کاری بکنیم؟ این ترامپ نباید راست راست بگرده. اگر این جون سالم به در ببره اسم ایرانی رو باید از شناسنامه مون پاک کنیم. خدا این دولت سازشکار و خائن رو لعنت کنه.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    18 3
    مساله اینه که اسراییلی ها چجوری به شماره تلفنهای سردار سلیمانی دسترسی پیدا کرده بودن.بدون شک دستهایی در داخل دخیل بودن.حدس اینکه از کدوم طیف بودن با شما
  • مهدی صادقی US ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    19 3
    در ضمن خودی هایی هم که کمک کردند ، یعنی واقعا تا الان نشده که شناسایی بشن؟؟؟
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    16 2
    خون سردار در دل هزاران هزار جوان مسلمان خواهد جوشید، و از آن زمینه ظهور مهدی موعود(عج) بوجود خواهد آمد. به امید آنروز
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    23 1
    بارزانی حروم زاده ! ای کاش سردار میزاشت تو و طایفه ات زیر دست داعش مثل سگ صدا بدید ! حیف و صد حیف سگانی مثل تو زنده باشن و نفس بکشن
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    19 0
    شماره های تلفن شهید سلیمانی رو اسرائیلیا از کجا داشتن؟!
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    11 5
    فقط انتقام انتقام انتقام.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    14 3
    تو مقاله گفته شده سال های قبل هم نقشه ترور حاج قاسم رو داشتن ولی میترسیدن جنگ هسته ای رخ بده.این نشون دهنده اهمیت توان هسته ای و تواتمندی ساخت سلاح هسته ای ایران رو نشون میده که تو برجام از دست رفت.شاید اگه برجام نبود و صنعت هسته ای ما تعطیل نمیشد حاج قاسم الان زنده بود.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    16 0
    اسرائیلی‌ها که به شماره‌های [سردار شهید] سلیمانی دسترسی داشتند، آنها را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادند
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    15 3
    پست های خائن که با این ها همکاری کردند را باید شناسایی و با بدترین وضع مجازات کنند این نامردان موقع خطر به سمت ایران می آیند و هنگام شرایط عادی لگد پراکنی می کنند و روزی سزای ناسپاسی خود را می بینند انشاا...
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    19 3
    ای وای از این داغ
  • حسین IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    29 4
    مزد نجات دادن کردستان عراق از داعش . می گویند کردها بامرامند . اگر خیانت مامورین کردستان واقعیت داشته باشد چه قدر زشت است و نامردی
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    13 3
    فقط ببینید در مغز این گاوچرانهای ششلول بند حتی در رسمی ترین و حقوقی ترین محافل حکومتیشان چه میگذرد؟ پشت این چهره های اتوکشیده و کراواتی هرجه هست تماما حرف از دسیسه و جنایت و قتل و ترور و قلدریست! اینجاست که باید معنی دست چدنی در آستین مخملی را درک کرد. ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است.
  • علی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    23 3
    جالبه دست اسراییل و از همه بدتر کوردها همین کوردهایی که حاج قاسم از دست داعش نجاتشون داد سفارت امریکا لانه ی جاسوسی و دست آخر اینا شماره ی همراه ی حاج قاسم رو کجا داشتند که احتمالا از داخل ایران لو دادند صد البته لیبرالها نفوذ گاندو
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    21 3
    متاسفانه عکس العمل نظامی ایران هم ضعیفتر از انتظار آمریکایی ها بود و این باعث جری تر شدن اسراییل در ترورهای بعدی شد
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 14
    یک مقدار فیلمی و تخیلی نیست
  • DE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    16 1
    و همچنان در سمت مقابل یعنی ما هیچگونه حرکتی برای پاسخ ولو کوچک و تاثیرگذار و بازدارنده به اینهمه جنایت و ترور سازمان یافته وجود نداشته و نخواهد داشت. و این ترورها متاسفانه همچنان ادامه خواهند داشت... فقط وعده انتقام. فقط وعده و نه بیشتر.
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    12 2
    با این همه اعتراف باز هم دولت دنبال گفتگو با آمریکاست/ بجای اینکه دولت ما زیرمیز بزنه از برجام بیرون بره/ باز هم دنبال اونهاست که امتیازی که هیچوقت نخواهند داد هستند/ کی میشود مردم از این دولت غربگرا خلاص شوند / هنوز انتقام سخت شهید فخری زاده مانده است انشاءالله دولت انقلابی آینده انتقام خواهد گرفت/
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    12 3
    حالادکه ترامپ گورشو گم کرده باید ترور شه
    • علی IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      6 2
      بهتره از عبارت «قصاص» یا «اعدام انقلابی» استفاده کنیم...
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    10 3
    باید در همین سطح گسترده ،از عاملان انتقام گرفت.
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    11 4
    شهادت هنر مردان خداست این یانکی ها فکر میکنند خیلی پیشرفته هستند نمی‌دانند که در مقابل خداوند و قدرت و تدبیر و حکمت او ذره ای توان مقابله ندارند
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    18 3
    داغ دل ما تازه شد.هنوز انتقام سخت خود را نگرفتیم. آمریکا تا جنگ هسته ای را درانتقام سردار پیش بینی میکرده اما ما هیچ کاری نتونستیم بکنیم.مگر اونها از دولت ما چی دیدن که تونستن این کار را بکنن
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    18 0
    یعنی بچه های اطلاعاتی ما هنوز خواب هستن که نتونستن اندازه این خبرگزاری خارجی متوجه بشن
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    15 0
    فقط ادعا دارید ترامپ و پمپئو و مقامات آمریکایی و اسرائیلی و کرد و... که در ترور دست داشتند دارند برای خودشون راحت زندگی میکنن اون از انتقام سخت که قبل حمله با مقامات عراقی هماهنگ کردید و اونها هم فورا به آمریکایی ها اطلاع دادند اینم از این ...باور کنید آمریکایی ها با روزی یه انفجار کنار جاده ای و چند راکت کاتیوشا عراق ترک نمیکنن
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 6
    دست مریزاد
  • راحیل IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 0
    چه فایده‌ای داره بفهمیم کی در این جنایت دست داشته وقتی انتقامی قرار نیست بگیریم
  • CA ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 1
    سردار مزد زحماتش رو گرفت و خون شهید هزاران جوانه زد. با پشه بند میخواهند جلوی قدرت خدا رو بگیرند... انتهای حقارت دشمن..
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    8 3
    كي قراره از اين اراذل، ترامپ و پمپئو انتقام گرفته شود؟ برنامه اي براي اقليم خيانتكار كردستان كه نمك شهيد سليماني را خوردند و نمكدان شكستند داريد؟
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 3
    این یک دلیل دیگر که ثابت میکند کشوری که سلاح هسته‌ای نداره یعنی هیچ نداره . دوم ، چرا ادامه گزارش را نقل نکردید که تعدادی از همین مقامات آمریکایی گفتند که ما بعد از ترور شهید سلیمانی عکس العمل خیلی شدیدتری را از ایران توقع داشتیم !!!
  • محمد متين IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    9 3
    كثيف تر از مسؤولين اقليم كردستان نداريم هميشه در حال خيانت و كاسه ليسى غربى ها هستن و آخر سر به ھيچ جايى نميرسن و آرزوى كشور مستقل رو هم به گور ميبرن و مطمئن باشن انتقام سردار سليمانى عزيز رو ازشون ميگيريم
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    12 2
    ترامپ و پمپئو دو حرومزاده ملعون باید بدرک واصل شوند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    12 2
    قدرنشناس تر از این بارزانی ها وجود نداره امیدوارم سر فرصت مناسب ضربه کاری به این خاندان کثیف و خائن بزنیم
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 4
    این هم یکی ازرکوردهاى تاریخی و خسارتی آقای روحانی.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 3
    خوب معلومه عواملشون که نفوذ کردن و اعتماد سازی کردن خوشحالی و تایید منوشه امیر و حرف هاش معلوم بود که کار عوامل اسرائیله و ایرانی های ساده که هرگز بر منطق اسرائیل حساس نیستند که می خواد نخبه های رو بکشه تا کشور رو اسیر هرج و مرج کنه با نیروهای تسخیری و کمونیستی و نفوذی در ارگان های نظامی آنها را بی اعتبار و در مقابل مردم قرار بده و از اختلافات داخلی بر سر قومیت، آب، رانت، اختلاس، شکاف طبقاتی، ظلم اشراف و غیرو بساط جتگ داخلی و آسیب اجتماعی و جنگ روانی رو طوری گسترش بده که تک تک ایراانی ها اسیب رو احساس کنند و ایران رو ناامن و خطرناک برای سرمایه گذاری جلوه بده و البته با کمک حماقت نیروهای داخلی آنها توانستند تا حدودی کار خود را پیش ببرند اما به یمن حماقت اختلافات داخلی و فریب خوردگان نادان و طماع و ظالم و تبهکاران!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    23 3
    کردستان عراق خیلی بی معرفت و نمک به حرامه. خوب جواب کمکهای حاج قاسم رو دادن. اگه حاج قاسم و سربازانش نبودند حالا ناموسشون دست داعش داشت دست به دست میشد. اف به این روزگار بی غیرت و نامرد
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    23 2
    چقدر بارزانی و مسئولان کردستان عراق نمک نشناس و خیانتکارند. اینگار یادشون رفته اگه حاج قاسم نبود اربیل به دست داعش می افتاد
  • محمدایوب IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    اینکه. ترور سردار عشق تنها کار امریکاییها است به خدا اشتباه ونشانه. اشتباهی است. سربازان گمنام سپاه. ترا به خون شهدا نگذارید خون حاج قاسم هدر رود والله. این ترور. ادامه. برجام هسته ای. وتوافق برجام نفوذ منطقه ای بود. چون آن حرامیان فکرمیکنند با رفتن حاج قاسم. نیروی قدس تعطیل میشود. وبا آمدن بایدن با بودن غربگدایان والتماس برای بازگشت آمریکا به برجام وامریکا بدون پرداخت هزینه به برجام بازگشته ومی ماند برجام موشکی که دادن کمی صدقه به این لاشخوران. موشکی هم تعطیل. ولی زهی خیال باطل اگر حاج قاسم نیست خدای حاج قاسم زنده است. خون شهید پایمال نمیشود. وحرام زاده هیچگاه. موفق نمیشود.
  • AE ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    اون مامورین ضد تروریست دولت اقلیم کردستان بدون مجوز بالا سری هاشون نمی توانستند در این عملیات شرکت کنند حالا که معلوم شد باید اولین انتقام از بارزانی و سگهایش گرفته شود ما اگر حریف آمریکا نشیم ولی می تونیم پوزه دولت کثیف خیانتکار کردستان را به خاک بمالیم سربازان حاج قاسم بسم الله
  • سیدمحسن IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس موحبتی بود که اگر با مرگ طبیعی اتفاق می افتاد در ذهنها فراموش می شد ولی دولتهای و دشمنان مقاومت فکر کردند اگر یکی از اعضای مقاومت را از دور خارج کنند خللی ایجاد می شود ولی اینطور نشد الان هزاران قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس به وجود آمده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس