الاسدی: ترور شهید سلیمانی با سه پهپاد از «عین الاسد» انجام شد

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند الوطنی» عراق گفت که ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با سه فروند پهباد از پایگاه نظامی «عین الاسد» انجام شد.

به گزارش مشرق، «احمد الاسدی» در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) شبکه تلویزیونی العهد عراق که به زوایا و ابعاد ترور فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت و بخش دوم آن امشب پخش شد، گفت که سه پهباد از فرودگاه «عین الاسد» آمریکا در استان الانبار در غرب عراق ترور این فرماندهان شهید را انجام دادند.

وی گفت که این پهبادها از صبح پنجشنبه یعنی حدود ۲۰ ساعت بر فراز عراق و بغداد پرواز می کردند تا اینکه ترور را انجام دادند.

الاسدی تصریح کرد که سفیر آمریکا در عراق با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تماس گرفت و گفت که هدف ما سلیمانی و نه المهندس بوده است اما با وقاحت تمام گفت که این به منزله عذرخواهی نیست.

سحرگاه جمعه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی و ابو مهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، توسط پهبادهای آمریکایی هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    27 1
    اینا دها ساعت قبل از ترور می دانستند که حاج قاسم قراره که به عراق بره ودر فیلمی که العربیه پخش کرد یک هیلیکوپتر اپاچی هم بعد بمباران اقدام به شلیک گلوله میکند به خودرو حامل حاجی چه کسانی میدونستن حاج قاسم قراره به عراق هم بره یکی از انها لو داده که دشمن بیست ساعت قبلش به کمین نشسته ورادرها اگر انجا را کنترل میکردند حتما مشکوک می شدن که اخر شب بالای فرودگاه بغداد اینهمه پرنده امریکایی حتما یک چیز مهمی انجا است وسریعا به حاج قاسم در هواپیما خبر میدادن که چندهواپیمای امریکایی بالای سر تان است واو از فرودگاه خارج نمیشد یکی از این ضربه ها پهپادهای مقاومت به انها بزنند با برنامه ودقیق که در تاریخ ثبت شود وموجب شادمانی مردم شود
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 4
      هیچ اپاچی در ترور شهید سلیمانی نقش نداشته است. هلفایر ها از mq9شلیک شده.
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      9 1
      #سردار دلها
  • رضا IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    26 1
    انشاءالله الرحمن ، ايران هم هر وقت پمپئوى بى شرف پست را مثل سگ كشت علناً اعلام و به انتقامش افتخار خواهد كرد.
  • ش. AE ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    13 1
    تمام اراذلی که در ریختن این دو دلاور دست داشتن باید انتقام پس بدهند از ریس جمهور آمریکا ترامپ نژادپرست تا حتی فرماندهان و دست اندر کاران نظامی و وزیر امور خارجه پمپو فربه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    این عراقیها چه اطلاعات دقیقی از جزییات ترور شهید سلیمانی دارند ! شاید هم اطلاع داشتند !! واقعا چه خبره؟؟!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      7 0
      عراقی ها با امریکایی ها هم کاسن البته بخشی از دولتشون و بخشی از مردم غرب زده شون.
  • وحدانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 0
    هنوز منتظر انتقام سخت هستیم ......
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    ابان ایران باید اول همین سفیر آمریکا رو ترور کته بعد هم پمپو و ترامپ رو
  • رضا محمدی از کرج IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 7
    سلام به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی.اگر ایشان در نبرد با سگهای داعش نبودند الان داعش ایران را گرفته بود.انشااله روح بلندش سر سفره اقا امام حسین (ع) مهمان باشد وما راشفاعت کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس