کد خبر 1161097
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
قیس الخزعلی: بر لزوم حفظ قدرت و یکپارچگی «حشد شعبی» تأکید داریم

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از نقش یک شرکت انگلیسی فعال در فرودگاه بغداد در ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خبر داد.

به گزارش مشرق، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، طی سخنانی که در  مستند«الرحلة الأخیرة» (آخرین سفر) درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی از شبکه العهد پخش شد، جزئیاتی را از این عملیات تروریستی فاش کرد.

وی گفت که شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت.

الخزعلی افزود: این شرکت انگلیسی که در خصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف (سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد:  رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز (روز هدف‌ قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملا جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک ماموریت [ویژه] است.

در ادامه این فیلم مستند تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته فرودگاه بغداد در روز حادثه نشان داده می‌شود که لحظات حرکت خودروی شرکت امنیتی جی.فور.اس به محض فرود هواپیمای حامل سردار سلیمانی در فرودگاه را نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد که خودروی مذکور به جای توقف در محل مشخص شده، به سمت هواپیما می‌رود و اندکی مقابل پلکان هواپیما متوقف شده و سپس از محل خارج می‌شود.

«عادل عبد المهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق دیروز در بخش نخست این مستند گفت که در صبح روزی که شهید سلیمانی، فرمانده سابق نیروی سپاه قدس انقلاب اسلامی ترور شد، با وی قرار ملاقات داشت.

وی گفت:‌ «حوالی ساعت یک بود که اخباری مبنی بر حمله هوایی آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد منتشر می‌شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد، برادر کاظمی، نخست‌وزیر کنونی بود».

عبدالمهدی ادامه داد: «شک و احتمالاتی [که هدف چه کسانی هستند] وجود داشت ولی می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد؛ چرا که ساعت ۸:۳۰ صبح با هم قرار ملاقات داشتیم. قرار بود با هم صبحانه بخوریم. همین‌جایی که الآن هستیم»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 1
    ضعف نهاد های امنیتی عراق دراین حادثه‌ای تلخ مشهود است دشمن کارش دشمنی تا از نقص های حفاظتی استفاده ی لازم ببره وبه هدف خودش برسد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 0
    حالا این قسمت از داستان در اواخر داستان جا میگیره مهمتر از همه ایها اینه که چه کسی از داخل گزارش داده اصل کار اینه باید اون شخص یا اشخاص رو اول پیدا کرد بعد پله به پله رفت جلو
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 1
    درسته اونا در فرودگاه عراق جاسوس دارن ولی جاسوس میتونه همون لحظه که حاج قاسم رادید به امریکایی ها لو بده ووقت کافی برای حمله ندارن خوب انها ساعتها قبل هواپیمای ریپر را فرستاده بودن یعنی از روز قبل میدونستن که حاج قاسم قرار به عراق هم بره وبا مسولان عراقی دیدار کنه اونا احتمالا از طریق دیگه با خبر شدن اونا اگر در سوریه دست به عملیات نزدن چون اگر پرنده های انها در دمشق دیده میشد همزان با ورود حاج قاسم به فرودگاه دمشق احتمال لو رفتن عملیات وجود داشت ولی در عراق پایگاه دارن وکسی به پروازهای انها در بغداد مشکوک نمیشود
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    10 0
    یادمه زمانی میخواستن امنیت فرودگاه امام را به شرکت ترکیه ای تاو بدن وقتی سپاه امنیت را به عهده گرفت دولت اصلاحات هر چه تهمت بود نثار نظامیان کرد.
    • قلندر IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      7 0
      دم سپاه گرم که آن روز ها یک سیلی اساسی به منافق پست و مزدور زد.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    6 0
    انگلیس واقعا کشور کثیفیه
  • علی DE ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    14 0
    این ننگ نیست برای عراق که امنیت فرودگاه‌شون دست یه مشت جانی یالفطره باشـه؟!! بابا مرگ یه‌بار شیون هم یه‌بار، بریزید بیرون این حرومزاده‌های اجنبی‌رو!!
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      عراق جز حشد الشعبی و قاصم الجبارین و چند تا نیروی مقاومت کوچولو، نیروی خاصی نداره مهم خواستن دولت عراقه که متاسفانه نمیخوان
  • مهران IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    رد پای این شرکت انگلیسی در کشور دوست و برادر و همسایه عراق دیده شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس