احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در ابتدای دولت دهم مشایی را به عنوان معاون اول دولت معرفی کرد، پس از اعتراض وزرا به این انتصاب، وی چند نفر از چهره‌های مؤثر دولت خود که انتصاب جدی به جریان اصولگرایی داشتند را برکنار کرد.

سرویس سیاست مشرق - شناخت‌نامه احمدی‌نژاد، پژوهشی است که به رفتارهای احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی و اجرایی می‌پردازد، این پژوهش به نقاط عطف رئیس دولت نهم و دهم می‌پردازد و به دنبال پاسخ به این سؤال است که آیا احمدی‌نژاد تغییر کرده است؟

آنچه در ادامه می‌آید، قسمت شانزدهم از این پژوهش است، در این بخش به تحلیل رفتار رئیس جمهور سابق با اعضای کابینه نهم و دهم پرداخته خواهد شد.

** قسمت هشتم: چرا احمدی‌نژاد یازده روز خانه‌نشین شد و قهر کرد؟

** قسمت نهم: احمدی‌نژاد چرا و چگونه به مخالفت با روحانیت و مراجع تقلید پرداخت؟

** قسمت دهم: چرا احمدی‌نژاد در بحران سوریه با دشمنان هم نظر بود؟

** قسمت یازدهم: اتهامات احمدی‌نژاد به سپاه پاسداران از چه زمانی آغاز شد؟

** قسمت دوازدهم: وقتی احمدی‌نژاد خود را هم رئیس‌جمهور می‌دانست هم رئیس شورای نگهبان

** قسمت سیزدهم: کدام رفتار احمدی‌نژاد برای رهبر انقلاب عجیب و غریب بود؟

** قسمت چهاردهم: پشت پرده نمایش محمود احمدی‌نژاد برای مبارزه فساد چه می‌گذشت؟

** قسمت پانزدهم: طرح احمدی‌نژاد برای سرکوب و بازداشت گسترده معترضان انتخابات ۸۸


کابینه پرنوسان احمدی‌نژاد؛ وزرایی که با یک انتقاد عزل می‌شدند

در مدت ۸ سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، کابینه او ۲۰ بار با عزل وزرا و ادغام وزارتخانه‌ها دستخوش تغییرات شد؛ البته مجلس شورای اسلامی نیز با استیضاح وزرا، این رقم را به ۲۳ تغییر رساند. چرخش مدیریتی کشور طی این هشت سال و ضررها و منافع این تغییرات متعدد که گاه به بروز برخی بحران‌ها در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور نیز منجر شد، موضوع سؤالی بود که احمدی‌نژاد در یکی از گفت‌وگوهای مستقیم خود با مردم در صدا و سیما به آن پاسخ داد و گفت: علت تغییرات این بود که ملاک، کار و وظیفه‌ای بود که وزرا باید انجام می‌دادند نه افراد. با این حال نگاهی به کارنامه رییس دولت مهرورزی در عزل و نصب‌ها نشان می‌دهد برخی از این عزل و نصب‌ها تماماً هم بر اساس کار و وظیفه محوله به افراد نبوده و مسائل سلیقه‌ای و اختلاف نظرهای سیاسی در عزل و تغییر وزرا نقش مؤثری داشته است.

مشایی دلیل برکناری بسیاری از وزرای دولت نهم و دهم/ احمدی‌نژاد چگونه از اصولگرایان سوء استفاده کرد؟

نکات قابل توجهی در مصاحبه‌ها و اظهارات وزرای مستعفی یا برکنار شده دولت‌های نهم و دهم به چشم می‌خورد. طبق این اظهارات احمدی‌نژاد در اداره دولت هیچگونه انقادی را از جانب وزرا تاب نمی‌آورد و بسیاری از برکناری‌ها به دلیل انتقادهای جزئی وزرا بوده است.

برکناری مرضیه وحید دستجردی نمونه‌ای از این ماجرا است. بسیاری از وزرا نیز به دلیل عدم همراهی با احمدی‌نژاد در درخواست‌های غیر قانونی برکنار شده‌اند. محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش دولت نهم به دلیل مخالفت با واگذاری اموال آموزش و پرورش به برخی دانشگاه‌های خاص از کار برکنار شد.

مشایی دلیل برکناری بسیاری از وزرای دولت نهم و دهم/ احمدی‌نژاد چگونه از اصولگرایان سوء استفاده کرد؟

ظاهراً بسیاری از وزرا در دولت‌های نهم و دهم احساس می‌کردند که در اداره وزرات‌خانه خود از استقلال کافی برخوردار نیستند. علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع دولت نهم در متن استعفا نامه خود، یکی از دلایل کناره‌گیری خود را اصرار بر تغییرات و بی‌توجهی به نظرات وزیر ذکر کرد. وزیری هامانه، وریز نفت دولت نهم نیز علت برکناری خود را مقاومت در مقابل ورود افراد غیر متخصص به وزارت نفت عنوان می‌کند.

برخورد تحقیرآمیز احمدی‌نژاد با هیئت وزران به این موارد محدود نمی‌شود. به شهادت پرویز کاظمی، وزیر عزل شده دولت نهم، احمدی‌نژاد هیچ گونه اعتقادی به جایگاه‌های ساختاری نداشت. وی وزیران را تنها اجراکننده محض دستورات خود می‌دانست. البته دخالت‌هایی نیز از جانب اطرافیان رئیس جمهور در امور وزارت‌خانه‌ها صورت می‌گرفته که در استعفا یا برکناری برخی از وزرا بی‌تأثیر نبوده است.

مشایی خط قرمز احمدی نژاد بود

یکی دیگر از دلایل برکناری وزرا توسط احمدی‌نژاد، مخالفت آنان با اسفندیار رحیم مشایی بود. مشایی در دولت احمدی‌نژاد خط قرمزی محسوب می‌شد که زیر پا گذاشتن آن برای عزل یک وزیر کافی بود. مشایی در هر دو کابینه احمدی‌نژاد از جایگاه بالایی برخوردار بود. یکی از جالب‌ترین برکناری‌ها که حاشیه‌های زیادی نیز با خود به همراه داشت، برکناری اژه‌ای وزیر اطلاعات و صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. این دو وزیر به دلیل مخالفت با معاون اولی مشائی، چند روز مانده پایان دولت نهم برکنار شدند. البته صفار هرندی برای جلوگیری از سقوط کابینه، به شکل صوری در دولت باقی ماند.

مشایی دلیل برکناری بسیاری از وزرای دولت نهم و دهم/ احمدی‌نژاد چگونه از اصولگرایان سوء استفاده کرد؟

سوء استفاده احمدی‌نژاد از اصولگرایان

احمدی‌نژاد در چهارسال اول دولت خود به شکل گسترده از اصولگرایان استفاده کرد. به نظر می‌رسید وی در این مدت خود را برای اداره کشور محتاج اصولگرایان می‌دیده است. علاوه بر آن او هنوز یک انتخابات دیگر در پیش داشت و برای موفقیت در انتخابات به حمایت اصولگرایان احتیاج داشت؛ اما این رویکرد به محض پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ۸۸ تغییر کرد.

وی در اولین اقدام خود مشایی را به عنوان معاون اول دولت معرفی کرد. پس از اعتراض وزرا به این انتصاب، وی چند نفر از چهره‌های مؤثر دولت خود که انتصاب جدی به جریان اصولگرایی داشتند (صفار هرندی و اژه‌ای) در روزهای پایانی دولت نهم و قبل از مراسم تحلیف دولت دهم عزل کرد. وی رفته رفته افراد دیگری مانند مرضیه وحید دستجردی و منوچهر متکی از چهره‌های وابسته به طیف سنتی اصوگرا را نیز برکنار کرد.

در دولت دهم موج تغییرات از یکسال بعد، یعنی در آذر ۸۹ با برکناری ناگهانی منوچهر متکی وزیر امور خارجه آغاز شد. ماجرای برکناری متکی در سفر کاری سنگال تا مدتها سوژه رسانه‌های ایرانی بود. این برکناری با اتهاماتی از سوی احمدی‌نژاد و یارانش به متکی همراه بود که توسط متکی و بسیازی از شخصیت‌های مطلع دیگر تکذیب شد. این شیوه معمولی در برکناری‌های احمدی‌نژاد بود، وی تلاش می‌کرد هنگام برکناری افراد، چهره آن‌ها تخریب کند تا توجیهی برای برکناری داشته باشد. در ماجرای برکناری اژه‌ای نیز، احمدی‌نژاد وی را به کم کاری در مسائل فتنه ۸۸ متهم کرد.

مشایی دلیل برکناری بسیاری از وزرای دولت نهم و دهم/ احمدی‌نژاد چگونه از اصولگرایان سوء استفاده کرد؟

دو بهار از آغاز دولت دهم گذشته بود که در ابتدای سال ۹۰ و در آخرین روزهای اولین ماه سال، خبر استعفای حجت‌الاسلام حیدر مصلحی از سمت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را همراه با متن موافقت محمود احمدی‌نژاد با استعفای وی و نیز حکم انتصاب او به عنوان مشاور امور اطلاعاتی در رسانه‌ها منتشر شد.

البته این استعفا صوری و به دستور احمدی‌نژاد انجام شده بود. این استعفا و موافقت رئیس جمهور با آن مورد مخالفت رسمی حضرت آیت الله خامنه‌ای قرار گرفت و در نامه‌ای که از ایشان در تاریخ ۳۰ فروردین ماه انتشار یافت، ایشان خطاب به وزیر اطلاعات نوشتند: "از شما می‌خواهم بیش از پیش در انجام مأموریت‌های مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایهٔ عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فناوری‌های روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظایف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید. " این حکم حکومتی موجب قهر ۱۱ روزه و خانه نشینی احمدی‌نژاد بود.

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، آخرین وزیری بود که توسط احمدی‌نژاد برکنار شد. برکناری وی به ظاهراً به دلیل انتقاد از عدم تخصیص ارز به واردات دارو بود. پس از او محمد حسن طریقت منفرد به وزرات بهداشت رفت. آخرین استیضاح در دولت دهم نیز، استیضاخ شیخ‌الاسلامی وزیر کار بود. نمایندگان که مخالف ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی بودند به وزیر کار برای برکناری او اولتیماتوم دادند و پس از مدتی وی را استیضاح و برکنار کردند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    27 60
    شما اصولگرایان که بهش میگفتین معجزه هزاره سوم
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      12 15
      دروغ نگو رسانه‌های اصلاح‌طلب میگفتند
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      40 7
      احمدی نژاد خوب باشد یا بد، به هر حال قطعا معجزه هزاره سوم هست. چه کسی را می شناسید که همه در حال تبلیغ علیه او باشند، ممنوع التصویر باشد، هیچ کس جرات حمایت از او را نداشته باشد و... اما با همه اینها محبوب است.
    • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      10 32
      من اصولگرا دو دوره به احمدی نژاد رای دادم با این که می دانستم اصولگرا و پیرو ولایت نیست ولی چون بهر حال در خط رهبری حرکت می کرد اما از سال 90 که با رحیم مشایی گره چند لایه خورد تبدیل به موجود دیگری شد و شعارهای خودش را فراموش کرد و با کم کاری و بهانه های بی جا و اخراج وزیران قوی جاده صاف کن اصلاح طلبها برای رسیدن به قدرت شد
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      1 12
      ذات شما با دروغ بسته شده یه نفربا نیت خیر اغراقی کرد و در تاریخ گم شد مومنین هم زودتر از همه از دکتر که جاده خاکی زد فاصله گرفتند اما طایفه کافر و مشرک غربگرا که امیدی به جهان پس از مرگ ندارد و همین چند روز را جاهلانه غنیمت خور و خواب شهوت میداند هر چیزی را کشششششش میدهد بهتره تا عزراییل را ملاقات نکردی از عناد و لجاجت دست بکشی و در راه خدا و پیغمبر قرار بگیری این خیلی برات بهتره
    • سوخته IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      1 22
      او هم مثل روحانی مکار شد یا شایدم بود . من هم فریب خودم بهش رای دادم .
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      3 7
      جناب 17:06 دروغ نمی گوید کتاب احمدی نژاد ، معجزه هزاره سوم نوشته خانم فاطمه رجبی همسر آقای الهام که هر دو اصولگرا هستند نوشته شده نه مطبوعات اصلاح طلب.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      8 8
      معجزه هزاره سوم بانک پاسارگاده!تو تبلیغش میگفت. بعم اصلاحطلبا کی احمدی نژادو تخریب میکنن؟! اتفاقا الآن بنا به نظرات حجاریان دنبال این هستن تا سوار بر جریان بهاری برسن به پاستور. حواستون باشه به کیا سواری میدید
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      7 41
      افسادطالبان احمدی نژاد انقلابیو تخریب میکردن نه این آنارشیست قدرت طلب لیبرال با تفکرات سوسیالیستی. اتفاقا الان کت اصلاحطلبان رو پوشیده و خیلیم بهش میاد
    • ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      1 30
      هاله نور و کابینه ایشان به امضای امام عصر رسیده است
  • عمار یاسر IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    24 9
    یعنی امروز فردا ادعا می کنید که اصلا اصولگراها از احمدی نژاد حمایت نکردن که هیچ اصلاح طلب هم بود
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      10 1
      وقتی اصلاحطلبا تو روز روشن میزنن زیر دولت تدبیر و مردمم بدشون نمیاد ، اصولگراها چرا نکنن؟!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    17 9
    شما رو زورتون نکردن که تو ۸۸ ازش حمایت کنین، انقدر دروغ نگین!
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      5 11
      پسر چقدر دلار جهانگیری گرفتی که سه تا سه تا پیام میزاری ؟ طلحه و زبیر هم سیف السلام بودند تا منحرف شدند تمام شد رفت هزار ها نفر در تاریخ یکروز یکجا بودند و روز دیگر یکجا مهم راه و صراط مستقیم خدا و قران است و درافتادن با کفار و طاغوت
  • مرضیه حسینی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    9 37
    ای احمدی‌نژاد خائن و دیکتاتور
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    12 13
    مشرق مارو احمق فرض نکن همونطور که حسن روحانی اصلاحاتگراست احمدی نژاد هم اصولگراست سعی نکن اینارو از هم تمیز بدی ما اونقدرها هم احمق نیستیم
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 8
      کسی دم از حماقت و اینا نزده. ولی اختلافات مجلس اصولگرا با احمدی نژاد و کابینش، گویای اینه که این اواخر بین احمدی و اصولگراها فاصله زیادی افتاده بود. علت اون فاصله ها هم مشایی بودن
  • ناهید محسنی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 28
    متاسفانه احمدی‌نژاد را مشایی به انحراف کشید و نگون‌بخت کرد
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      13 7
      مشایی چه کار کرده بود این طور ازش بد میگن
    • به ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      1 14
      از انجمن حجتیه و هتاک قرآن در خفا و...
    • به ناشناس IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 6
      منظورم مشایی بود،محمود بیچاره تو دام افتاد بدم تو دام افتاد.
  • رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 31
    طرفدارای محمود نکنه میخوان رو قهر ۱۱ روزه و ایستادگی در برابر حکم ولی فقیه هم ماله بکشن؟
  • محمدی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    22 13
    مشرق... خیالت راحت که رییس جمهور این بار شخصی غیر از دکتر احمدی نژاد است وبنابراین لازم نیست ویروس تخریب وتهمت وافترا وبدبینی را در جامعه شیوع بدهی
  • مجید IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    28 3
    چرا فقط بدیها را رو میکنید ( 4سال اول احمدی نژاد دلار 1000 تومن + سهمیه بنزین + یارانه نقدی + سهام عدالت + وام ازدواج ) حال قضاوت با شما
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 30
      اون نتیجه ۸ سال زحمات خاتمی بود
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      14 3
      خاتمی که بدهی خارجی مملکتو به حدی بالا برد که دولت اول احمدی نژاد فقط گند کاری های اونا رو ماله میکشید! در ضمن اون کارای مثبت دولت بهار رو همه قبول داریم، اما احمدی نژاد امروز هیچ وقت اونکارا رو تکرار نخواهد کرد. چون بشدت چپگرا شده و متمایل به اصلاحات. و اینکه شما عیب نداره رای بدین احمدی نژاد. اما ۸ سال دیگه چیزی که الآن بهتون گفتمو میفهمین. فقط اونموقع نظام رو مقصر ندونین
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 13
      آره واقعا. موافقم. یارانه نقدی که ملتو بدبخت کرد و سرمایه کشور رو که میتونست صرف پیشرفت کشور بشه ، اومد و با تفکرات چپی و مارکسیستی بین مردم تقسیم کرد کار خاتمی بود. خیانت بزرگ خاتمی صادق نبودن با مردم و تولد جرثومه فسادی به نام اصلاحات است
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      10 1
      زمان خاتمی یه وام نمیشد بگیری واسه حقت باج و رشوه میخواستند هنوزم اون مدیرها سر کارند کی مسوله مجلس مردم وزرا با این وضع به کجا میرسیم
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      17 1
      8 سال زحمات خاتمی عبارت بودند از :1- بردن ایران تاخرخره زیر قرض و وام از صندوق بین المللی پول برای پول پاشی در بازار ارز و ارزان نگهداشتن تصنعی آن که البته باز هم دلار از 450 به 904 تومان رسید. 2- انحلال جهاد سازندگی. 3-نابودی صنایع نساجی ایران که در منطقه نظیری نداشت. 4- عدم ساختن و توسعه پالایشگاه به بهانه به صرفه نبودن تولید بنزین و تبدیل ایران به یکی از بزرگترین وارد کنندگان بنزین جهان. 5- خودداری از مسکن سازی برای ایجاد بحران مسکن با ورود نسل دهه شصت به بازار کار و ازدواج. 6- نابودی همه منابع آبهای سطحی و زیر زمینی ایران به بهانه خودکفایی گندم و البته با افزایش بی سبقه زمینهای زیر کشت غرقابی. 7-واردات سانتیریفیوژهای آلوده و بحرانی که تمام نشد. 8- ترویج بی بندو باری و بی حجابی و شکستن یکی پس از دیگری ارزشهای اسلامی و تمسخر علنی اسلام و حتی ذوات مفدسه معصومین علیهم السلام تحت عنوان توسعه سباسی در روزنامه. 9- ایجاد خشت کج حمایت دولت از مفسدان اقتصادی و بحرانی که خاتمی با دستگیری کرباسچی برای کشور درست کرد و هیچ کس هم از او نپرسید تخلفات کرباسچی مال دوره هاشمی بود و تو چرا وحشت کردی؟ 9- ترویج قومیت گرایی و بازکردن راه مبلغان وهابی به کشور که بلافاصله نتایج خود را در سالهای بعد نشان داد. 10- تحقیر بی سابقه ایران در قرارداد سعد آباد و ایجاد سندی که بعدها بارها و بارها علیه ایران استفاده شد. 11- شکستن رسمی فتوای امام خمینی و اعلام اینکه کاری با سلمان رشدی نداریم. 12- فاجعه تیر78 و تلاش علنی دولت برای سرنگونی نظام. 13- افتضاح تاریخی انتخابات مجلس ششم و پیدا شدن صندوقهای رای تهران در بیابان ورامین و بالاآمدن هاشمی از رتبه سی ام تا رتبه بیستم با بازشماری تنها یکسوم آرای تهران و.. .... این لیست انتها ندارد. اگر خاتمی هزاران با زیر وحشیانه ترین شکنجه ها عذاب شود تاوان ارزنی از خیانتهای خود را نداده است.
    • به 19.43 IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 3
      آقای ضد مارکسیست! شما آیا احیانا خبر دارید یارانه نققدی تنها یک سوم مقداری بود که قبلا به طور غیر مستقیم به کارخانه دار و وارد کننده داده می شد. به این ترتیب اتفاقا دولت از طریق این کار ثروت زیادی هم کسب کرد؟
  • ازتباراحمدی RO ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    33 7
    احمدی نژاد مصدق زمان و امیرکبیر عصر ماست . احمدی نژاد نبود ایران هم نبود .
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 14
      از سخن امام ره تقلب نکن. اون سپاهه که اگه نبود ایران هم نبود. احمدی نژاد که این اواخر کمر برای سرنگونی ایران بسته بود
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      2 2
      مشرق سانسور نکن حتی اگه خوشت نیاد! به خدا اگه احمدی نژاد نبود معلمها و کارگرها و بسیار از اقشاری که از عهده حقشون بر نمیومدن دست از کار می کشیدن . همین احمدی نژاد بود که به یکسان سازی حقوق ملت در بخشهای مختلف توجه داشت!!! اجازه گسترش فساد اخلاقی رو نمی داد. در دانشگاهها اساتید انقلابی و متدین با مشکل مواجه نمیشدن!!! ایشون بود که تذکر داد جمعیت ایران رو به پیری هست !!!! احمدی نژاد نترس بود و تو پوزه صهیونها زد که تا سالها میگفتن نگین بالای چشم ما ابروست چون ما هولوکاست رو تجربه کردیم. احمدی نژاد بد نبود . همه عیب هایی دارن. ولی سیاه درستش نکنین چون حافظه مردم چیزی دیگه ای میگه!!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    25 5
    فنعم اجرالعاملین : درود بر احمدی نژاد که با تبیین درست آرمانهای مردم کشور شهیدان ، سردمداران اصولگرایان و مدعیان اصلاح طلبی را پشت سر نهاده و در میدان عمل شتابان به سمت اهداف عالی انقلاب اسلامی پیش می رود . .
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      2 14
      خخخخخ. وای تاحالا اینقدر نخندیدم. احمدی نژاد به هیچ یک از آرمان های انقلاب اعتقادی نداره. شما ذوب شدین در احدی نژاد چشماتون نمیبینه. #کور_نباشیم
  • فقط اعدام IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 24
    احمدی نژاد باید فورا در ملاعام ....شود.
    • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      18 1
      چه خبرته بابا بد جور آتیش گرفتی نکن این کار رو تو رو خدا
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 8
    احمدنژاد نقاط مثبت ومنفی داره -مثبت-1-شجاع-2-قاطع ومتمرکزومعتقد3-پرتلاش وزحمتکش-عدالت خواه--نقاط منفی-1-دیکتاتوربی رحم-2-همه چیزهای خوب را درهرشرایطی برای خودش وخودیهایش میخوادحتی اگر خودیهایش خطا کردنند3-یک تخلف،خیانت،فساد وجنایت آشکار وقطعی غیرخودی را نمیتونه به گونه ای هوشمندانه رفتار وحذفش کنه وتنها راه را دراوباشگری وبی ترمزی میداند-که بعضی جاها حق باهاشه
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      2 12
      هیچ جا حق با تندروی و یا کندروی نیست. حق حقه. حق آبروی مردم رو ریختن نیست. اگه مدرکی داری شکایت کن. اگه به شکایتت رسیدگی نمیشه ، مدارک رو منتشر کن. با بگم بگم فقط فضای اعتماد از بین میره. البته فهم اینا واسه شما بهاریا کمی دشواره
  • محمد حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    22 2
    هرکی رو گذاشت کنار بعدا خرابکاری و ضعفش مشخص شد. فعلا مهمترین کارها اینه تقصیر ها رو بندازیم به گردن قبلی ها الآن این کار شما داره حرفهای دولت فعلی که همه چی رو مینداخت گردن دولت قبل تایید میکنه. خدا کنه از سر لجبازی, با دشمن هم سو نشیم.
  • US ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    22 1
    احمدی نژاد از اصول گرایان سو استفاده کرد؟ نونی،که میخوری حرومه ، آغای نویسنده ی مطلب
  • FR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    14 2
    این سه نفر کاری با شما کردن که دیگر با هیچ پاکفومی پاک نمی شوید مرد شجاع، انسان دلیر و سیاس، مردی که بخاطر ملت خود را فدا میکند مشایی و بقایب ننگ خاندان دالتونها را برای همه روشن کردن . آن زنبیل قرمز نشان از محکمه ای داشت که با بقالی سر محل فرقی نداشت! زنده باد احمدی‌نژاد زنده باد ایران
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    30 1
    درود بر احمدی نژاد و یاران واقعی اش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 7
    احمدنژاد نقاط مثبت ومنفی داره -مثبت-1-شجاع-2-قاطع ومتمرکزومعتقد3-پرتلاش وزحمتکش-عدالت خواه--نقاط منفی-1-دیکتاتوربی رحم-2-همه چیزهای خوب را درهرشرایطی برای خودش وخودیهایش میخوادحتی اگر خودیهایش خطا کردنند3-یک تخلف،خیانت،فساد وجنایت آشکار وقطعی غیرخودی را نمیتونه به گونه ای هوشمندانه رفتار وحذفش کنه وتنها راه را دراوباشگری وبی ترمزی میداند-که بعضی جاها حق باهاشه
  • سرباز IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    22 1
    مشرق مردم برعلیه خودتون تحریک نکنید از ما گفتن بود این چرندیات که مینویسی بخودتون برمیگرده قانون خدا رو فراموش نکنید نمک نشناسی برگشت میخوره این وعده خداست
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      2 11
      اون قانون خدانیست . کارماست که ساخته علوم انسانی غربیه. میفهممتون. این مطالب و واقعیات برای شما بهاریا قابل هضم نیست و تلخه. آبو بریزین همونجا که محمودتون گفت
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 22
    وضعیت اسفبار کنونی وزارت اطلاعات تماماً به دلیل ندانم کاریها و عقده های احمدی نژاد در اخراج و عزل مدیران باتجربه و کاربلد این وزارتخانه بود. وزارتخانه ای که مورد رشک موساد و سیا شده بود به وضعی افتاد که امروز در بک سال اسراییل میتونه چندین عملیات تروریستی در کشور انجام بده. یه مشت آدم بی تجربه رو گذاشت جای افراد باتجربه.چرا؟ چون اون میخواست به تمام اطلاعات مربوط به همه افراد رده بالای نظام دست پیدا کرده و اونا رو در اختیار خودش بگیره. هدف او سوءاستفاده از این اطلاعات بود تا برای همیشه هر کار دلش میخواد بکنه. مصلحی مقاومت کرد و او عزلش کرد اما کور خونده بود چرا که رهبری دستش رو از قبل خونده بود و اجازه این زرنگی کثیف رو بهش نداد. آدمی که بگم بگم افتخارش هست اگر این اتفاق افتاده بود کشور رو بهم میریخت و جهنمی بپا میکرد. اگر در آینده شنیدید و دیدید و فهمیدید که احمدی نژاد مامور موساد و صهیونیسم بین الملل بوده ابداً تعجب نکنید. مرده ما و زنده شما.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      12 1
      برخلاف ادعای شما هیچ گونه اخراج یا پاکسازی وزارت اطلاعات در دوره احمدی نژاد رخ نداد. چون بر خلاف خواست احمدی نژاد، مصلحی بعد از ماجرای قتل دانشمندان هسته ای عزل نشد. پاکسازی وزارت اطلاعات از نیروهای انقلابی توسط خاتمی و در توطئه حذف سعید امامی و همقطارانش و مرتبطان او در سناریوی قتلهای زنجیره ای رخ داد. سعید امامی قهرمانی انقلابی و خار چشم اصلاخ طلبان بود و باید این نمایشنامه حذف می شد. حالا چرا شما واقعیت را 180 درجه وارونه می کنید؟
  • DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 16
    احمدی‌نژاد در ابتدای دولت دهم مشایی را به عنوان معاون اول دولت معرفی کرد، پس از اعتراض وزرا به این انتصاب، وی چند نفر از چهره‌های مؤثر دولت خود که انتصاب جدی به جریان اصولگرایی داشتند را برکنار کرد.-- مشرق عزیز الان جاداره از اعتراضات شدید کیهان و نصایح متخصصین اصولگرا به محمود حتی دربدو شروع کاراسناد و مدارک و گزینه روزنامه ها را درج نمایید تا مشخص بشه محمود هم مانند دولت فعلی در هیچ قرار و قرارداد و قولهای قسم خورده وفای به عهد را رعایت نمیکرد.آمده بود که باز موروثیش کند ملت اجازه نداد.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    17 0
    دو سوال ساده ار نویسنده:1- از وزیر تا بخشداری که زمان احمدی نژاد عزل می شد، همه می گفند به خاطر مخالفت با مشایی و جریان انحرافی عزل شدند. چرا عزیزان تا زمانی که عزل شدند هیچ کدام حاضر نبودند در اعتراض به همین جریان انخرافی استعفا دهند؟ جالب است همه دو دستی پست را چسبیده بودند! 2- اصولگرایان که در 84 کاندیدایشان کس دیگری بود و حتی دور دوم 84 هم از هاشمی جمایت کردند و و احمدی نژاد را از همان 84 خائن به منشور اصولگرایی می دانستند که قرار بود از تویش لا... یا قا.... درآید، یا همانها که 88 شبانه به موسوی تبریک گفتند و باندشان، چرا انتظار داشتند احمدی نژاد به آنها وامدار باشد؟ شما خیلی روی حافظه کوتاه مدت مردم حساب کرده اید.ما آنهایی که داشتند در برای احمدی نژاد از سال 83 کار می کردند هرگز فراموش نخواهند کرد. خدا هم فراموش نخواهد کرد.
  • مهران IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    4 19
    این مزخرفات فقط به درد عمه خودت میخوره مشرق اینها رو هم نمیگفتید فرقی نمیکرد اصلا نیازی نبود فقط دارید داغ دل مردم رو تازه میکنید ..احمدینژاد سالهاست که از عرضه سیاسی کشور حذف شده او اگر ذره ای برای نظام خطر داشت توسط نظام حذف شده بود ... کاری که او با زندگی ما کرد اسراییل با فلسطینی ها نکرد زمانی که او امد وضعیت اقتصادی کشور به حدی خوب بود که به شهادت روزنامه کیهان در سال 85 درامد پیش بینی شده 12 ماهه ساله 85 در مدت 5 ماه محقق شد! اما او فقط امد تا دکمه استارت بدبختی های مردم رو رقم بزنه وقتی امد پراید 5 میلیون بود و وقتی رفت پراید 22 میلیون بود اینها رو نگفتم که فکر کنید دوران رواحانی خیلی خوب بوده ...خیر روحانی که ما رو 123سال به عقب برد طوری که باید 123 سال پول جمع کنی تا بتونی یک خانه 70 متری بخرید در کل حرفم اینه که اصلاح طلب و اصولگرا یکی از یکی فاسد تر و کثیف ترند از یکی تعریف کنی شرمنده اون یکی خواهی شد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      10 0
      عزیزم شرف داشته باش. تحقق درآمدهای سال 85 نتیجه گران شدن نفت در اثر سیاستها و حرفهای احمدی نژاد نبود. یعنی قیمت نفت خیلی بالاتر از حد پیش بینی شده در بودجه رفت. گرانی پراید و امثال آن همه نتیجه خصوصی شدن معادن کشور بود و بالا رفتن قیمت جهانی فولاد. آهن رایگان دولتی حالا پولی شد. مقصرش هم هاشمی و تفسیر ضد نص اصل 44. کاملا هم طبیعی بود. بر عکس رشد غیر طبیعی قیمت پراید در دوره روحانی با وجود ثبات قیمتهای جهانی.
    • DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      12 0
      تو خودت مهرانی یا از مهران کامنت مینویسی. بنده خدا خیلی قاطی کردی یه آب بصورتت بزن از نو نظرت رو بنویس.نوشتی : .... احمدینژاد سالهاست که از عرضه سیاسی کشور حذف شده او اگر ذره ای برای نظام خطر داشت توسط نظام حذف شده بود ... خخخ انقلاب شده تو هنوز در عالم شاهنشاهی سیر میکنی اون رژیم طاغوت بود که حذف میکرد یاقوت جان .....نوشتی در کل حرفم اینه که اصلاح طلب و اصولگرا یکی از یکی فاسد تر و کثیف ترند از یکی تعریف کنی شرمنده اون یکی خواهی شد. پیداست کلا منگ و گیجی چی زدی قبل از نوشتن؟ احمدینژاد بارها و بارها گفته اصولگرا نیست و نبوده تو بهتر از احمدینژاد میدونی که اون اصولگراست؟؟؟ 34 ساله اصلاح تبه کاران گند زدند به کشور چرا دق ودلش رو تو دل اصولگراها در میاری .کاندید اصولگراها جناب رییسی بود که بعضی ها ترسیدند بیاد دیوار کشی کنه!! و سایه جنگ بیاد!! و دلار بشه 3 هَزار دویدند بهش رای دادند .خب وقتی مردم به روحانی رای میدهند چرا فحش هاش رو به اصولگراها میدی؟؟ برو بابا از اون قرصهایی بخور که دوتا خط روشه که اگر وارونه خوردی با پیچ گوشتی بچیجونیش در بیاد مردم را نپیچون
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    26 2
    خداییش چقدر دارید احمدی نژادو تخریب می کنید،یه کم از خدا بترسید. تمام جریانات سیاسی ترس برشون داشته چون میدونن اگه تایید صلاحیت شه پیروزیش قطعیه.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 19
      شما اینجور فکر کن. اما همین احمدی نژاد اگر از خدا ترس داشت جلو نظامی که با خون ۳۰۰ هزار شهید پا برجا مونده گردن کشی نمیکرد. اونایی که مردمو به این روز انداختن باید از خدا بترسن
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 26
    احمدنژاد دیکتاتور بسیار خوبیست
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 26
    احمدنژاد دیکتاتور بسیار خوبیست
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    16 1
    خوب الان بعد ١٠ سال يادتون افتاده ؟
  • hoseein IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    19 0
    بازدهی کارش نشان دهنده تصمیمات درستشه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    15 1
    سعید حجاریان : احمدی نژاد کشتی گیری بود که خوب فن می زد اما دیگر کسی او را به روی تشک راه نمی دهد
  • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    24 2
    تاریخ نشان داد که این اصولگرایان بودند که با تخریب آقای احمدی نژاد پروژه عبور از ایشان را در سال 90 رقم زدند از محبوبیت ایشان وحشت دارید و اگر اجازه دهند در خرداد 1400 ریشه امثال خشک و مقدس نماهایی چون شما برچیده خواهد شد
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 14
      با شما مخالفم
  • Mohammadreza IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    29 1
    درود بر احمدی نژاد ،شیرمرد عاشق ایران
  • عماد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    15 0
    دقیقا بر عکس اصول گراها ازش استفاده کردن،الان فهمیده اب و بریز اونجا که میسوزه
  • ق م IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 0
    به نظر نمي رسد اين تيتر و عنوان از چه زاويه اي صحبت مي كند . بر فرض صدق مطالب آيا عذر خواهي ، اظهار پشيماني از اين طيف ( اصولگرا ) نسبت به راي دهندگان انجام شد ؟
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    20 2
    امروز تو خط تاکسی همه از احمدی نژاد حرف می زدن آدمهای منفوری مثل شما وقتی بد احمدی نژاد میگن اون محبوبتر میشه
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      2 8
      اونها ۴ سال پیش درباره روحانی هم همان حرفا رو میزدن.
  • بوسجين IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    17 0
    چقدر انسان ها دروغ ميگويند و چقدر تهمت مي زنند. مشرق در زمين اصلاح طلب بازي ميكني حداقل به نظام اعتقاد عملي داشته باشيد يادتان. باشد نظام ما جمهوري اسلامي است
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    18 2
    رای ملت فقط دکتر احمدی نژاد عزیز است .
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    15 2
    اگر دکتر احمدی نژاد بیاید امریکا همه چیز را غلاف خواهد کرد . امریکا مثل سگ از دکتر احمدی نژاد می ترسد .
  • ایلیا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    15 2
    اگه احمد نژاد نیاد ما رای نمی دیم
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      5 14
      به درک.
  • حسام DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    14 0
    فکر نکنم شکستن پلمپ های هسته ای کار خاتمی وروحانی بود وفکر نکنم احمدی نژاد با لبخند آل سعود مارب را فروخته باشه وفکر نکنم در برجام هسته ای وموشکی را احمدی نژاد فروخته باشه ونیز فکر نکنم روحانی مسکن مهر ساخته باشه وفکر نکنم...
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    10 0
    برای درک حقیقت باید عیوب و خطا و دزدی و000000 هر فرد را دقیقا باسند و مدرک ارائه نمود. چون در غیر این صورت متحجرین بیشتر بر تحجر خود تاکید می کنند. و شیفتگان امریکا هم برای نوکر وسلطه امریکا حریص تر می شوند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    13 2
    احمدی نژاد از همان اول هم از نظر اصولگراها طرد شده بود .
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      9 1
      یه زمان اصولگرایان برای ستایش احمدی نزاد صف می بستند. حالا باد به سمت دیگه چرخیده و دنبال ... یکی دیگه هستند
    • به 20.28 IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      5 2
      نه عزیزم. فقط جبهه پایداری روزگاری حامی احمدی نژاد بود. سایر اصولگرایان از قبل از 84 از او متنفر بودند.
    • بی نام‌ IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 1
      یعنی پایداری ۲۴ میلیون رای داشت
    • به بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      3 0
      خیر. قشر خاکستری 20 میلیون رای داشتند + 4 میلیون رای پایداری. احمدی نژاد رای قشر خاکستری را جذب کرد. اکثر اصولگرایان غیر پایداری اساسا به احمدینژاد رای ندادند. حتی در 88.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 7
    عزیز شما که احمدی نژاد رو نظر کرده امام زمان و معجزه هزاره سوم میکفتید چی شد؟؟؟؟!!!!!ببینیم در مورد رئیس جمهور انقلابی ۱۴۰۰ چند سال دیگه چی میگید. خخخخ
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    19 1
    اگر معیار میخواهید اینست: چرا انحصار طلبان چپ و راست در نهایت با تمام عداوت یکدیگر را تحمل میکنند ولی آن خدمتگزار صادق را هرگز!!!
  • RU ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    18 1
    درود بر احمدی نژاد حامی مظلومین و مستضعفان
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    سران فتنه بصیرت نداشتند!! عجب اصطلاحی درست کزدند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 0
    مشرق جان تعداد زیادی از مردم احمدی نژاد رو دوست دارن شما هی خلاف بنویس ! بنده خدا کار راه انداز بود!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 8
    شعارها و بعضی اقدامات مثبت وی اعم از یارانه ،مسکن مهر و رسیدگی به روستاها برگرفته از خواست مردم بود ولی سایر عملکردهایش در ۳ سال آخر دولتش به دلیل وجود اطرافیانی با نگاه اصلاح طلبی باعث عملکردهای منفی وی شد اصولگرایی تا زمانی پای یک موضوع می ایستد که بر اساس اصول باشد وقتی از مسیر خارج شد در جرگه اصلاح طلبی قرار میگیرد
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      5 0
      جورج بوش هم می گفت یا با ما هستید و یا با تروریستها. رهبری هم جواب داد ما نه با شما هستیم و نه با تروریستها. یعنی خارج از این دو گروه ساختگی نمی تواند انسانی زندگی کند؟
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 1
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها تا روزی که احمدی نژاد در کنار جناح اصولگرا بود ، او بهترین فرد در کره خاکی بود ولی وقتی به اغوش ملت برگشت شد انحرافی ؟؟؟
  • صالح GB ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    واقعیت ایته که احمدی نژاد اعلام کرده بود به هیچ یک از جناحها وابستگی نداره و سران اصولگرایی همچون سران اصلاح طلب مخالف او بودند . اصولگرایان حتی تا شب انتخابات این موضوع را تبلیغ می کردند که اگه یکی رای بیشتر داشته باشه یکی اصلح( قالیباف) باید به اصلح رای داد. ولی چون دیدتد احمدی نژاد برنده انتخابات است به او چسبیدن و در دولتش نفوذ کردند که حتی در دولت دهم از رئیس جمهور تبعیت نمی کردند و هرکس که چنین باشد باید حذف می شد. اگر بخواهیم واقعیت معلوم شود باید صادقانه بگوییم که این اصولگرایان مخالف احمدی نژاد بودند که از وی سوء استفاده کردند نه احمدی نژاد از آنان. دو انتقاد شدید که به ایشون وارد است تعیین مشایی بعنوان معاونی اول و قهر یازده روزه که بهانه ای خوبی به رقیب ها داد تا میدان تخریب را تجهیز و مارک ضد ولایت فقیه بودن را به ایشون بچسبانند در این دو نورد با مشرق موافقم.
  • احمدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    احمدی نژاد در عمل ثابت کرد پیرو آرمان های انقلاب و خمینی کبیر است وذره ای بر خلاف منافع ملت و کشور حرکت نکرد و به دشمنان خارجی انقلاب، کوچکترین باجی نداد.اینکه گفته شد او ضد ولایت شده تعابیر و برداشت رسانه ها و دشمنان داخلی او بود که به خورد من و شما دادند.رهبر انقلاب در 2 دوره انتخابات گذشته علناً اعلام کردند که اگر کسی من و رهبری را هم قبول ندارد ولی بخاطر کشورش در انتخابات شرکت کند و این حاوی پیامی مهمی است برای من و شما.احمدی نژاد هیچ وقت از ولایت فقیه و جریان انقلابی برای خودش هزینه نکرد و خودش سیبل دشمنان بود، بر خلاف مدعیان ولایت مداری که همیشه پشت تابلو ولایت فقیه پنهان شدند و بر خلاف آرمانهای انقلاب و رهبری حرکت کردند. شما هم مانند جریان فتنه و اصلاح طلب ها و عوامل خارجی و داخلی، این همه علیه احمدی نژاد زدید و نوشتید نتیجه چه شد!؟ مقبولیت و محبوبیت او در میان مردم در مقایسه با بقیه سیاسیون در بالاترین سطح و با فاصله بسیار زیاد قرار دارد.... در زمان محمود، زمین و زمان با هم یکی شدند که او را بر زمین بزنند ولی خدا روز به روز بر محبوبیت او افزود و حقانیت کارها، مواضع و اختارهای او با گذر زمان در این 8 سال نکبت گذشته بر همگان ثابت شد. در زمان روحانی عکس این اتفاق، رخ داد.... بروید دست از دشمنی کینه توزانه و حسادت و لجاجت گونه خود نسبت به احمدی نژاد دست برداشته واز تاریخ عبرت بگیرید.
  • میرک IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 0
    یاشاسین احمدی نزادحامی مستضعفان مشرق جان ناراحت نباش وناراحت نشو این شعارمردم ایران است.
  • علیرضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    مشرق وقتی دولت روحانی هم تمام شد از روحانی بنویس...!!!
  • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    مشرق بعد از اتمام دوره روحانی از روحانی هم خواهی گفت؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    هیچوقت اصول گرایان از احمدی نژاد حمایت نکردند سال 84 از قالیباف و لاریجانی محسن رضایی حمایت کردند سال 88 هم از محسن رضایی و بعضی هایشان از موسوی پس منت سر احمدی نژاد نگذاریید و بیشترین کارشکنی را در دولت احمدی نژاد بسیاری از همین اصول گراها سر دولت او اوردند
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    خب خیلی ها حقوق بگیرند یا از قطع یارانه می ترسند. مجبورند مثل سیستم حاکم نظر دهند. با آزادگی فاصله گرفته اند.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 2
    درود بر دکتراحمدی نژاد عزیز حامی مظلومین و مستضعفان.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    انتخابات بااحمدی نژاد گرم میشه وپورشورترین انتخابات قرن رقم می خورد/
  • س م ح IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    او مستقل بود
  • س م ح IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    حتي مشائي بيشتر از كروبي و موسوي و مطهري و روحاني طرفدار مقام معظم رهبري بود و مردمي‌تر از شما بندگان پول و قدرت بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس