احمدی نژاد

مورد دیگری از تخلفات احمدی‌نژاد در رابطه با شورای نگهبان، دخالت رئیس‌جمهور در بررسی مصوبات مجلس بود. این دخالت به نحوی آشکار و روشن صورت می‌گرفت که تعجب همگان را برمی‌انگیخت.

سرویس سیاست مشرق - شناخت‌نامه احمدی‌نژاد، پژوهشی است که به رفتارهای احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی و اجرایی می‌پردازد، این پژوهش به نقاط عطف رئیس دولت نهم و دهم می‌پردازد و به دنبال پاسخ به این سؤال است که آیا احمدی‌نژاد تغییر کرده است؟

آنچه در ادامه می‌آید، قسمت دوازدهم از این پژوهش است، در این بخش به رفتار احمدی نژاد با شورای نگهبان و  پایبندی او به قانون اساسی پرداخته شده است.

** قسمت اول: احمدی‌نژاد و حامیانش چگونه حاج قاسم را تهدید کردند؟ +تصاویر

** قسمت دوم: احمدی‌نژاد چگونه از رفیق هاشمی رفسنجانی به دشمن او تبدیل شد؟ +تصاویر

** قسمت سوم: احمدی‌نژاد چگونه در سال ۸۴ با دروغ وارد عرصه انتخابات شد؟

** قسمت چهارم: چرا احمدی‌نژاد دچار توهم خودشیفتگی شده است؟

** قسمت پنجم: احمدی‌نژاد و یارانش چگونه دولت نهم و دهم را به انحراف کشاندند؟

** قسمت ششم: احمدی‌نژاد چگونه در قامت یک دیکتاتور علیه قوه قضاییه قیام کرد؟

** قسمت هفتم: رهبر انقلاب برای کدام رفتار خلاف شرع به احمدی‌نژاد تذکر دادند؟

** قسمت هشتم: چرا احمدی‌نژاد یازده روز خانه‌نشین شد و قهر کرد؟

** قسمت نهم: احمدی‌نژاد چرا و چگونه به مخالفت با روحانیت و مراجع تقلید پرداخت؟

** قسمت دهم: چرا احمدی‌نژاد در بحران سوریه با دشمنان هم نظر بود؟

** قسمت یازدهم: اتهامات احمدی‌نژاد به سپاه پاسداران از چه زمانی آغاز شد؟


تقابل احمدی‌نژاد با شورای نگهبان

شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین نهادهای حکومتی است که مأموریت نظارت بر انتخابات را داشته و مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی نیز به شمار می‌آید. از جمله مشکلات احمدی‌نژاد این بود که به جایگاه قانونی و مهم شورای نگهبان توجه نمی‌کرد و جایگاه شورای نگهبان به‌عنوان مفسر قانون اساسی و پاسدار را زیر سؤال می‌برد.

یکی از موارد اقدامات احمدی‌نژاد که باعث اختلاف میان او و شورای نگهبان شد مسئله تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی توسط رئیس‌جمهور بود. تشکیل این هیئت به‌صورت کلی اشکالی نداشت، اما مشکل این بود که احمدی‌نژاد خود را مجری همه اصول قانون اساسی و ناظر بر اجرای اصولی از قانون اساسی می‌دانست که در حیطه اختیارات قوه مجریه نیز نبودند؛ به عبارت بهتر اگر رئیس‌جمهور هیئتی تشکیل می‌داد تا اجرای اصولی از قانون اساسی را که به ریاست جمهوری مربوط است پی گیری کند، اشکالی بر آن وارد نبود، اما مشکل این بود که احمدی‌نژاد تفسیر خود از قانون اساسی را تفسیر نهایی می‌دانست و تصور می‌کرد که قَسمی که خورده است با تفسیر خود او هماهنگی دارد و از این‌رو پایبندی به قسم خود را به‌منزله دخالت در امور سایر قوا تلقی می‌کرد. این سبک از تفسیر قانون اساسی کاملاً مخالف نظر شورای نگهبان بود که البته شورای نگهبان به‌عنوان مفسر رسمی قانون اساسی بارها و بارها به رئیس‌جمهور متذکر شد که شما حق دخالت در امور سایر قوا را ندارید و مجری قانون اساسی بودن به معنی دخالت در کار سایر قوا نیست.

تشکیل نهاد موازی با شورای نگهبان و اصرار بر تفسیر شخصی

اما اصرار احمدی‌نژاد بر تفسیر شخصی خود از قانون اساسی منجر به ارجاع مسئله به هیئت عالی حل اختلاف قوا شد که درنهایت دفتر مقام معظم رهبری، نامه رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه در خصوص جایگاه «هیئت نظارت بر قانون اساسی در دولت» را به شورای نگهبان ارجاع داد و شورای نگهبان برای دومین بار نظر رسمی خود در خصوص تشکیل این شورا را اعلام و آن را غیرقانونی دانست؛ اما احمدی‌نژاد با شرکت در  جلسه این هیئت به‌نوعی به آن رسمیت بخشید و تشکیل این هیئت را گامی در جهت تبیین قانون اساسی در کشور عنوان کرد. حتی اصرار احمدی‌نژاد بر اجرای تفسیر شخصی خود از قانون اساسی به این حد متوقف نشد و او بدون توجه به مخالفت شورای نگهبان، معاونت اجرای قانون اساسی را به‌عنوان بخشی از زیرمجموعه معاونت‌های ریاست جمهوری تأسیس کرد.[۱]

وقتی احمدی‌نژاد خود را هم رئیس‌جمهور می‌دانست هم رئیس شورای نگهبان

مورد دیگری از تخلفات احمدی‌نژاد در رابطه با شورای نگهبان، دخالت رئیس‌جمهور در بررسی مصوبات مجلس بود. این دخالت به نحوی آشکار و روشن صورت می‌گرفت که تعجب همگان را برمی‌انگیخت. به‌عنوان‌مثال رئیس‌جمهور در نامه رسمی خود به نمایندگان مجلس در مورد یکی از مصوبات مجلس نوشت: «...ضمن تشکر فراوان از حسن نیت مجلس محترم در تصویب این قانون و آرزوی توفیق روز افزون برای نمایندگان محترم بدین‌وسیله مخالفت دولت با این طرح را اعلام نموده و آن را مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی می‌داند[۲] این در حالی بود که مصوبه مذکور به تأیید شورای نگهبان رسیده بود. حداد عادل رئیس مجلس وقت در برخورد با این رفتار خلاف قانون رئیس‌جمهور نامه‌ای به رهبری زد؛ اما تعجب‌آورتر این است که بعد از دستور صریح رهبر معظم انقلاب بر تبعیت همه قوا از مصوبات قانونی مجلس که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، احمدی‌نژاد با نامه‌ای بسیار تند مجلس را به فشار و ایراد تهمت‌های بی‌اساس علیه دولت متهم و مدعی شد که مجلس به قانون اساسی کشور بی‌اعتناست و در صیانت از قانون اساسی حاضر به پذیرش مصوبه مجلس نیست.[۳]

تداوم اقدامات خلاف قانون تا انتخابات ۹۲ و معرفی مشایی

از دیگر رفتارهای خلاف قانون احمدی‌نژاد متهم کردن ضمنی شورای نگهبان به ظلم در بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بود. در این زمان با رد صلاحیت مشایی که کاندیدای موردنظر احمدی‌نژاد بود، او در حمایت از مشایی مصاحبه کرده و شورای نگهبان را به ظلم متهم نمود و بیان داشت: «بنده آقای مشایی را معرفی کردم و ایشان را می‌شناسم... ایشان مظلوم واقع شدند، ولی معتقدم در کشوری که ولایت‌فقیه وجود دارد حق مظلوم آن‌هم در این سطح پایمال نمی‌شود».[۴]

وقتی احمدی‌نژاد خود را هم رئیس‌جمهور می‌دانست هم رئیس شورای نگهبان

شایان توجه است که اقدام احمدی‌نژاد در حمایت از مشایی و همراهی با او در زمان ثبت‌نام ریاست جمهوری نیز مورد مخالفت شورای نگهبان به‌عنوان ناظر انتخابات قرارگرفته بود و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز معتقد بودند که اقدام رئیس‌جمهور در معرفی یکی از افراد به‌عنوان نامزد انتخابات تخلف بوده و عنوان مجرمانه دارد و قرار شد که مراتب آن به قوه قضائیه اعلام شود.[۵] این در حالی است که مشایی، کاندیدای موردنظر احمدی‌نژاد، در همین رابطه مدعی شده بود: صلاحیتم را در آسمان‌ها گرفته‌ام نیازی به تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان ندارم.[۶] 


[۱]-http://iusnews.ir/en/print/۱۴۲۰۳۷/

[۲]- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۶۱۱۰۱۰۲۹۷

[۳]- http://www.asriran.com/fa/news/۳۴۱۵۴/

[۴]- http://fa.nasrtv.com/modules/news/article.php?storyid=۱۱۶۶۱

[۵]- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۰۲۲۲۰۰۰۷۷۰

[۶]- http://www.shomalnews.com/view/۱۳۳۸۸/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 29
  • بن سلمان IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    65 15
    برادر عزیزم آقای احمدی نژاد را اذیت نکنید.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      31 2
      احتیاج نیست بگی "اذیتش نکنید"،همون عنوان "برادر عزیزم" اینا رو یاد "برادر مومن" میندازه و تا اعماق وجودشون میسوزه،اونوقت میخوای اذیتش نکنن!!؟؟
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      35 6
      با این اوضاع و احوالی که الان داریم،نه فقط گندکاریهای روحانی بلکه صف دلسوزان!! و کاندید شدنشون،اگه کسی تا حالا هم نمیخواست به احمدی نژاد رای بده،الان دیگه بهش رای میده
    • BE ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      7 0
      برادر مؤمن مسجد ندیده ، استاد زبان انگلیسی ، آقای لطیف
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      22 1
      یا خیلی از محمود احمدی نژاد حساب میکشید یا دارید از ابروش خرج سفید کردن خودتان میکنید مگر شورای نگهبان خداست امثال روحانی میر سلیم و... هم همین شورای نگهبان تایید کرده
    • احمدی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      امثال شماها زیاد مونده بفهمید زبان دیپلماسی دعوت یعنی چی
    • شامالا IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      6 1
      از این نظر حق با احمدی نژاد بوده. تو همون آمریکا هم که هر روز ناسزا میگید شما فقط کافیه تعداد معقولی امضا جمع کنید تا کاندید ریاست جمهوری و فرمانده کل قوای قدرتمندترین کشور جهان بشید.
    • هبوط آدم IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      7 2
      مشرق کم مونده مقاله بزنه سال 88 احمدی نژاد چگونه و چطور با تقلب رئیس جمهور شد؟!!
    • سوخته IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      3 5
      بنظرم من احمدی نژاد روحانی دوم است چون هر دو با ولایت زاویه دارن . من دو دوره به احمدی نژاد رای دادم ولی حالا مثل روحانی آدم حسابش نمی کنم هر دو تا جهنمی هستند یکی کمتر یکی بیشتر
  • آنجیلا جولی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    54 15
    دنیا به داشتن مردی چون احمدی نژاد می بالد لطفا آزارش ندهید
    • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      4 30
      آنجلا، نظرت راجع به رابطه احمدی نژاد و مشایی چیه؟
    • DE ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      25 15
      دنیا به داشتن مردی چون احمدی نژاد می بالد به شرطی که سرپیچ گلگیرش را به دیوار نمالد.
    • مشایی BE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 5
      ...، من یک درخت هستم ، مرا دریاب
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 5
      آنجلینا هستم ببخشید اسمم رو اشتباه نوشتم
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    51 11
    این همه تحلیل نوشتید برای احمدی نژاد ، اما مطمئن باشید در انتهاباتی که احمدی نزاد حضور داشته باشد هیچ کاندیدائی به گرد پای احمدی نژاد هم نخواهد رسید. مردم از این همه تحلیل های هدفمند خسته شده اند .مردم کسی را میخواهند که قبل و بعد از مسئولیت کوچکترین نقطه تاریکی در زندگی خودش و اطرافیانش قابل اثبات نباشد. باز بنشینید تحلیل بزنید که احمدی نژاد چنین است و چنان اما شهامت داشته باشید همانگونه که ما احمدی نژادی ها از حضور نمایده همه سلایق در انتخابات و اعتماد به آرا عمومی حمایت میکنیم شما هم در راستای مشارکت حداکثری که خواست رهبری است از حضور امثال احمدی نژاد که مورد اعتماد نظام و رهبری است حمایت کنید.
    • احمد از یزد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      8 37
      مشکل دقیقا همینجاست که شما طرفداراش خودتون رو مردم می دونید و احمدی نژاد هم خودشو نماینده تام الاختیار خدا میدونه... برو مصاحبه اخیر دکتر داوری رو بخون. مواضع احمدی نژاد و تکه پراکنی هاش علیه رهبر و شورای نگهبان و مدافعان حرم و... رو بخون. وقت و عمرت رو بذار پای کسی که فردای قیامت جواب داشته باشی نه کسی که علیه همه چی موضع میگیره.
    • DE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      4 23
      آنجلا، نظرت راجع به رابطه احمدی نژاد و مشایی چیه؟چرا، اتفاقا یک نفر دیگر هست که خیلی محبوب تر از آقای احمدینژاد است و خود احمدی نژاد بهایشان ارادت خاصی دارد: جناب آقای مشایی!
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      10 44
      احمدی‌نژاد غده سرطانی انحراف است و باید جراحی شود.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      3 1
      بعد از محمود هر کی تونسته تو مناظرات علیه محمود حرف بزنه انتخاباتو برده
    • احمدی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      موافقم
    • به ۲۰:۳۳ - IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      2 0
      چه بیشه تهی ماند از نره شیر. شغالان در آیند آنجا دلیر.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    55 9
    با توجه به تایید صلاحیت امثال روحانی و جهانگیری و ظریف، رد صلاخیت احمدی نژاد دیگر هیچ توجیهی ندارد الا سیاست بازی. تمام.
    • احمد از یزد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      4 34
      ببین چی کار کرده که از اینا هم بدتره وضعش!!
    • به احمد از یزد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      27 2
      بدتر از اینها نبوده منتهی آدم هایش را نمی کشد وسط خیابان سطل زباله و ماشین مردم و پمپ بنزین و.. آتش بزنند. پس می شود رد صلاحیتش کرد.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      17 1
      ملت توی این نظام فقط احمدی نژاد را قبول دارند و کسی نمیتواند جلوی خواسته ملت را بگیرد
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      19 0
      ببین چکار کرده که صاحب منصبان چپ و راست نهایتا با هم کنار میآیند ولی با او هرگز!!
  • نیما IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    50 5
    کاملا عقده ای بودن نویسنده این سلسله مقالات بر ضد احمدی نژاد واضحه. حالا هی من نظر بدم، شما غیرقابل انتشار کنید.
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      1 44
      اولا عقده ای تو هستی نه ایشان، در ثانی مگر دروغ میگه، احمدی نژاد اگر اینبار رئيس جمهور شود بیشتر از 2 سال آخر ریاست جمهوریش برای نظام و ملت هزینه تراشی می کند
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      15 0
      نظام بدون ملت پشیزی ارزش ندارد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    33 6
    مشرق جان هر کاری هم بکنی خودتو منفجر کنی از افشاگری باز هم مهر آتشین احمدی نژاد بر پیشانی شماها نقش بسته حداقل خودتون رو زیر سوال نبرید
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 23
      بازم که قرص هات رو نخوردی که لغز میخونی
  • احمدی نژادی GB ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    33 4
    مشرق عقده ای شدی ها...تایید صلاحیت بشه اونموقع میفهمی
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      1 26
      مودب باش از برگ گل نازک تر به مشرق بگی خاک شهرتون رو به توبره میکشم
    • DE ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      3 1
      تأیید صلاحیت !!خخخخخخخخخخخخخخ کدوم صلاحیت؟؟
    • رستم IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      2 0
      پری جان مگه میدونی شهر این بشر کجاست؟
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    28 3
    اصوالگراها بدجوردچارتعدد کاندیداشدن من بهتون قول میدم درصورت تائید صلاحیت ظریف هاشمی وتاجزاده اینها میتونن چنان جوانتخابات رو به نفع خودشون تعغیربدن که اصولگراها به گرد پاشون هم نرسن رئیسی قالیباف ومحسن رضائی وجلیلی امتحانشون رو پس دادن ومطمئن باشین به هیچ عنوان نمیتونن دربرابراصلاح طلبا عرض اندام کنن تنها راه تون اجماع با احمدی نژاده یا اینکه حمایت احمدی نژادرو به نفع یکیتون جلب کنین
    • احمدی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 1
      (( احمدی نژاد فقط خودش،والسلام))
    • DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      1 1
      عجب ته لولی زدی فقط با این سرعت مواظب باش سر پیچ سندربورتت نبُری . عمو جان پیداست نه محمود احمدیمشاء را میشناسی نه اصولگراها را .الان محمود یک راه بیشتر نداره اعتلاف با ضدانقلاب و غربگداها و اصلاح طلبها چون هم خط شدند. محمود با اصول و اصولگراها بیگانه شده .
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    37 1
    باز هم یک مقاله توهمی بر علیه دکتر احمدی نژاد عزیز . بجز احمدی نژاد هیچ کسی نمی تواند مشکل این کشور پر از دزد هزار فامیل را حل کند . رای ما احمدی نژاد است و بس .
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    16 0
    مشرق جان از کی احمدی نژاد خراب شد قبل ۸۸ یا بعد از ۸۸
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    15 2
    رپرتاژ رایگان ..!
  • DE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 14
    بهتر نیست آقای احمدی نژاد از مردم بخواهند، بجای رای دادن به ایشان به آقای مشایی رای بدهند؟
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      6 0
      احمدی نژاد اگر تنها اشتباهش مشایی بود دولت اصلاحات دانسته به طرف اسرائیل رفت همه مردم کسانی را که به احمدی نژاد فحش می دهند را اسرائیلی می دانند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    22 1
    احمدی نژاد هر که بود گذشته نمیدونم چرا مشرق یه مدتیه داره احمدی نژادو تخریب میکنه مثل اصلاح طلبا که میگن روحانی اصلاح طلب نیست ونیابتیه و .......این انگا به احمدی نژاد نمیچسبه .ایشون کارنامه قابل قبولی داشت و صد شرف روحانی بود مثل قضیه خودکفایی بنزین و رفع تحریم.ایشون انسان خیلی خوبیه.هرچند دیگه عمر سیاسی اون به پایان رسیده.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    21 2
    سلام دکتر تایید صلاحیت می شود و درصد مشارکت توده مردم را خواهید دید و شما توی یکماه گذشته هر روز بطور نا خواسته برای ایشان تبلیغ کردید بطور رایگان
  • DE ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    3 26
    جالب اینجاست که این کشته مرده های احمدیمشاء خودشون یک سایت ندارند از خدایایگانشون دفاع کنند که اومدند در سایت مشرق یقه درانی؟ خب مگه نمیگید تمام مردم پشت سر احمدیمشاء هستند خب دیگه ترستون برای چیه؟ اول انقلاب دانشجو که بودیم با توده ای از توده ایها بحث میکردیم جیغ می زند داد و هوار که دنیا مانند رودخانه است و ما تکه چوب و مارا آنجا میبرد و کمون و لیلی و مجنون همه کمونیست میشوند و این جبر تاروخ است .گفتیم خب تکه چوب برو خونه آسوده بخواب همه که کمونیست شدند صدات میزنند ولی ما مسلمانها به این معتقدیم که ان الله لایغیروا بقوم ..... لذا ما مجبوریم تلاش کنیم شما ولی لازم نیست.. حالا مقلدین احمدی مشاء هم حرص نخورن لاجرم ۱۰۰ درصد آرا مال محموده دیگه خب .خصوصا که غیر از اصولگراها تمام اصلاح طلبان غربگداها وطنفرشها رانتخواران ....برای شکست اصولگراها به محمود رای میدهند.
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      21 1
      جر زنی هنری نیست. اگر چرات دارید احمدی نژاد را تایید کنید. والا چه فایده اگر کل ایران حمایتش کنند و شما رد صلاحیتش کنید؟
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      10 1
      نمیدانم از شما تعجب کنم یا از مشرق! با این سن و سال چطور این برداشت ابتدایی را از یک خبرگزاری عمومی دارید؟! مگه بولتن یا شب نامه است که امضایت را زیرش میزنی ! همین مال من ها و انحصار طلبیهای امثال شماست که باید تبدیل به خرد جمعی و منافع ملی شود. کشته مرده و خدایگان و این اصطلاحات غیر مسئولانه نیز در حق بسیاری از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و ولی نعمتان انقلاب، در شان سن و سال جنابعالی نیست.
  • محي الدين IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    24 2
    خجالت بكش مشرق از اينهمه تخريب نظر سنجي اخير كانال انتخابات ١٤٠٠ با ١١٦ هزار نفر احمدي نژاد ٦٠ درصد
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    12 1
    فکر کنم گزارش مشرق 100 قسمتی هست مثل گزارش 100 روزه!! و ول کُنِ معامله هم نیست!!
  • سجاد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    15 1
    نمیدونم چرا شما و امثال شما از هر کی بد میگین محبوبیتش تو جامعه بیشتر میشه یعنی شما و امثال شما دیگه جایگاهی تو جامعه ندارین از بس دارین دروغ میگین به قول معروف حناتون دیگه رنگی نداره
  • مجید IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    18 0
    خوب کاری میکرد ، حق مردم را از مجلس مطالبه میکرد . درود بر احمدی نژاد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 16
    انّ الانسان لیطغی ان راه استغنی،طبق فرهنگ قرآنی قدرت غرور میاره مگر صالحان پارسا.این فرد خود و ملت بخصوص جوانان امیدوار سال 84 را به تباهی کشاند!!!!!!!
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 12
    خود شیفتگی بیماری روانی است که مداوا میخاد
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    6 0
    درود بر چرچیل خاورمیانه
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 19
    مشائی منحرف با سابقه ازدواج با دختر خانه تیمی گروهک ها به احمدی نژاد خط می داد!!!!!!ببین این خود شیفته دیگه کیه!!!!؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    21 0
    شماها حتی از سایه داش محمود هراس دارید چه برسه از سخنان پیامبر گونش
  • DE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    3 20
    مشایی و مشائیسم یا همون اسلام بهاری آدم را یاد انقلاب سفید شاه می اندازه. کارمان به کجا رسید که که نوچه مشایی هم برای انقلاب خط و نشان می کشه.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    21 0
    حالا انقدر از احمدی نژاد بترسید و لولو جلوش بدید که باز غربگرا بیان بایه صوت با یه لوله و با یه من سرهنگ نیستم ریاست جمهوری رو ببره.
  • پوریا IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 1
    بازم میگم این کشور جای پیشرفت داره نیاز اساسی کشور ایجاد یک تقسیمات جدید کشوری بر مبنای افزایشی و حذف نام های نژادی واجبه باید عملیاتی و اجرایی باشه به دور از احساس در تقسیمات کشوری وظیفه وزارت کشور هستش اون ها باید پیشقدم بشن حرف باد هواست
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 12
    معجزه هزاره سومه دیگه!!!!! خخخخخ
  • بهادری IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    2 0
    با سلام هیچ سیاستمداری نمیتواند بگوید در طول زندگی سیاسی خود دچار اشتباه نشده به اعتقاد من برادر عزیزم آقای دکتر احمدی نژاد در انتخاب وزیران شاید دچار اشتباه شده آنهم تحت فشار سیاسی ولی خود ایشان نه اهل اختلاس بوده و نه کج دستی .ایشان فردی دلسوز و از همین توده مردم میباشد و تهمتهای ناروا چون پوپولیست برازنده ایشان نیست اگر آقای دکتر احمدی نژاد کاندید شود و از سد شورای نگهبان بگذر مطمئنا به ایشان رای خواهم داد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    9 0
    فقط کافی هست در این گزارشات کلمه احمدی نژاد رو با روحانی جابجا کنین
  • علی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    16 0
    خفه شو مشرق
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    18 2
    رد صلاحیت احمدی نژاد یک جورایی باعث مرگ مغزی انقلاب شد با امثال محمد سعید و غیره دارند انقلاب و خون شهدا را دفن می کنند احسنت بر مشرق
  • FR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    22 2
    نده باد احمدي نژاد مرگ بر ليبرالها جانم فداى رهبر
    • DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 0
      خخخخخ سه تا ضد و نقیض تو یه جمله گفتی خخخخخ
  • FR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    7 0
    دوران امام و منتظري راديو و تي وي فقط با اسم ضمير صحبت ميكردند و كسي كه تو باغ با اقا زاده ها داخل نمي بود چيزي سر در نمياورد و الان بعد از اين همه وقت اخرش كسي بطور واضح توضيح نداد مسيله با اقاي مشايي چه بود ... من الله توفيق
  • عشقم سید علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 6
    احمدی نژاد وقتی روبروی رهبری ایستاد کارش تموم شد.دیگ خواهشا سنگ احمدی نژاد رو ک اینجور واضح جلوی رهبری ایستاده ب سینه نزنید عشق فقط یک کلام سید علی والسلام
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    بابا چقدر ساده این خود مشرق داره کامنت مینویسه خودشم جواب میده کسی اصلا اینجا نمیاد اخبار رو پیگیری کنه!
  • احمدی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    2 0
    داوری بهش دیکته شده این حرفا برنه
  • احمدی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    5 1
    خانم پری ۴۳ ساله زشته میان این همه مخاطب مرد و نا محرم خودتو انداختی وسط و علیه نماینده واقعی ملت این همه لجن پراکنی می کنی برو دنبال کار و زندگیت خودتو بیشتر از این از تلف نکن
  • hoseein IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 2
    تنها جایگاه واقعی یک اصولگرا فداکاری از خود برای افزایش سطح اگاهی و زندگی مردم از طریق حمایت از یک فرد مردمی و سطح بالاس . حتی اگه به قدرت برسه این جناح به عنوان دیکتاتور شتاخته میشه چون رهبری و قدرت نظامی در اختیار این جناحه و طبیعیه ولی بیشترش حس بدی به مردم خاهد داد .این وضعیت در دولت نهم پیش اومد و شاهد ده برابری سطح زندگی مردم بودیم. از اونطرف هم جایگاه رهبری خیلی رشد کرد و قدرت اصلاح طلبا شدیدا کم شد رشد علمی و نزدیکتر شدن مردم به انقلاب و حس خوبتر به اصولگراها و مذهبی ها و الی اخر ..امابا شروع سهم خاهی قدرت از طرف اصولگراها و همزمان خالی کردن پشت دولت دهم ریس جمهور رو در عرصه سیاست شبیه سرباز بی اصلحه کرد نشانش هم سلب اختیار مجلس در امور اجرایی بود و که ذات ریاست جمهوره و قدرت گرفتن دباره اصلاح طلبا و فتنه 88 و شروع تحریم و دلار سه برابری و ....ک حتی بعد اا رهبر برای دو قطبی نشدن جامعه بی خیال دولت عدالت شد چون اصلحه این سرباز ک همون اصولگرا ها و مردم باشن خالی بود .شما با اینکارا در بلند مدت ضربه به نظام میزنید .اقای ریسی جایگاهش مشخصه و جایگاه ایندش هم مشخصه چرا میخایید این وضعیت رو خراب کنید. ایا اینهمه نفرت پراکنی درسته؟ ایا متانت و جواب ندادن اینهمه لجن پراکنی از طرف .....شما رو به فکر نمیندازه؟ فقط فکر کنیدداگه کسی با شما اینکارو میکرد .تحملشو داشتین؟ با زور میخاید طرف رو اپوزسیون کنید بعد بگید دیدید دیدید
  • DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    9 1
    این بابا هنوز پریزش تو برقه؟؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    12 0
    بازم چرت پرت هاتون در مورد احمدی نژاد ادامه دادین
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 0
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها تا روزی که احمدی نژاد در کنار جناح اصولگرا بود ، او بهترین فرد در کره خاکی بود و اطاعت اواطاعت خدا بود ولی وقتی به اغوش ملت برگشت شد انحرافی ؟؟؟
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    4 0
    باشه احمدی نژاد نا لایقه ، روحانی هم که وظعیتمون اینه ، رفسنجانی هم که از خط نظام منحرف شده بود ، خاتمی هم ممنوع التصویر تضمین میدی اگه رییسی و انتخاب کنیم این شکلی دور نندازینش ؟
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    8 0
    من موندم مشرق کجا بود تو هشت سال تازه یاذش اومده ضد محمود مطلب بزنه
  • بنام او ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    7 1
    احمدی قهرمان برس به دادایران
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 4
      نه جون مادرت نیا .ما با دشمن سردار دل شهید سلیمانی کاری نداریم .برائت می‌جوئیم از دشمن رهبری
  • حسن IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    7 0
    مشرق خودت رو خفه مکن
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    14 1
    سلام خدا بر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور قلوب عدالتخواهان جهان .
    • DE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 10
      سلام و دعا به مشائی یادت رفت محمود احمدیمشاء کاره ای نیست .بدون اجازه و مشورت مشایی آب هم نمیخوره بنده خدا چقدر فدایی. ایران و سیاست ایران را فدای فرقه بهاری مشایی کرد. اخلاق بچه گانه . امانت دولت را میگیرند کارهای شخصی خودشان یعنی پایه گذاری مکتب ایرانی فقط بخاطر جلب آرای ضد انقلاب و سکولارها را با بودجه بیت المال پیش میبرند. بعد ادعای مسلمان بودن هم میکنند.تعویض روغنی امانتداریش بیشتر از اینهاست.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      2 2
      یگه داره باورم میشه این بنده خدا با فیلترشکن فرانکفورتش یک حساب شخصی با مشایی داره! مرور بفرمائید.
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    13 1
    مشرق خجالت آوره اینقدر پیله کردی به احمدی نژاد ، جمش کن،احمدی نزاد دیگه تموم شد پیله کن به اژدهای هفت سر این دولت
  • غيرتي IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    11 1
    خجالت خوب چيزي هست كه نداريد این همه تحلیل نوشتید برای احمدی نژاد ، اما مطمئن باشید در انتهاباتی که احمدی نزاد حضور داشته باشد هیچ کاندیدائی به گرد پای احمدی نژاد هم نخواهد رسید. مردم از این همه تحلیل های هدفمند خسته شده اند .مردم کسی را میخواهند که قبل و بعد از مسئولیت کوچکترین نقطه تاریکی در زندگی خودش و اطرافیانش قابل اثبات نباشد. باز بنشینید تحلیل بزنید که احمدی نژاد چنین است و چنان اما شهامت داشته باشید همانگونه که ما احمدی نژادی ها از حضور نمایده همه سلایق در انتخابات و اعتماد به آرا عمومی حمایت میکنیم شما هم در راستای مشارکت حداکثری که خواست رهبری است از حضور امثال احمدی نژاد حمایت کنید.
  • حمزه IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 12
    اینایی که از احمدی نژاد دفاع میکنن، ولایت فقیه براشون معنایی نداره و اینکه مطیع امر ولایت باشند براشون نامفهومه.کسی منکر کارای خوب احمدی‌نژاد نیست اما پنج هزار سال نماز و عبادت ابلیس با یک نافرمانی دود شد رفت هوا
    • احمدی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      10 1
      ما بعد از امام و حضرت آقا،احمدی نژاد را برای آرمان های انقلاب و ملت نسبت به بقیه سیاسیون مفیدتر و کاراتر می دانیم حالا هرچه می خواهند بگویند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 2
    ازنسبت دان جدپدری احمدینژادبه یهودی بودن درگوگل تاچه اندازه صحت تاریخی داردخوب بوداشاره شده بود؟ 11/2/1400
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 2
    درود بر مردمی نژاد
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      4 1
      عشق است مردمی نژاد
  • میرک IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    مشرق جان زیادی خودت رااذیت نکن اگه بیادرئیس جمهوراست.ببخشید ناراحتتان کردم.
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    تمام انحراف احمدی نژاد از سر همین مشایی هستش این بیشرف دزد... احمدی نژاد مثل کسی میمونه که تو دریا داره غرق میشه کسی هم نیست به دادش برسه این دست و پا زدن‌ها دیگه فایده نداره احمدی نژاد برای نظام یه مهره سوخته س دیگه بدرد نمیخوره وسلام
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    فقط احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس