انتخابات

فومنی:نهاد اجماع ساز اصلاحات شورای اجماع نیست بلکه شورای اختلاف است و می خواهند نامزد خود را به جریان بزرگ اصلاحات تحمیل کنند و ما اصلاح طلبان چنین اجازه ای به آنها نخواهیم داد.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح طلبان شانسی ندارند

«محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فهرست ۱۴ نفره منتشر شده گزینه‌های اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: «کار اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات بسیار سخت است و برخی از این اسامی درون فهرست هم احتمالا تایید صلاحیت نخواهند شد».

وکیلی در ادامه گفت: «افرادی هم که امکان تایید صلاحیت دارند نظیر آقای جهانگیری، شریعتمداری و عارف باید دید که سبد رایی خواهند داشت یا نه... معتقدم که اگر آیت الله رئیسی وارد انتخابات شود هیچ کدام از این افراد شانس رای ندارند، اما اگر حضور نیابد افرادی نظیر شریعتمداری به سبب پایگاه رایی که در جامعه کارگری دارند شاید قدرت هم آوردی مردم را داشته باشند».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

خبرگزاری تسنیم نیز در مطلبی نوشت: منوچهرمتکی سخنگوی شورای وحدت در گفتگویی با بیان اینکه گزینه قطعی این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حجت الاسلام رئیسی است، گفت: «ما در شورای وحدت به این جمع بندی رسیده ایم که آقای رئیسی کاندیدای اصلح ریاست جمهوری هستند و امیدواریم به زودی از زبان خود وی اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بشنویم و شاهد ثبت نام او باشیم».

متکی در ادامه گفت: «با آغاز فعالیت های سیاسی تشکیلاتی شورای وحدت در کلیپ ها وبیانیه های خود القا نمودند که کاندیدای این شورا آقای لاریجانی است. اینک برای آخرین بار ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و باحفظ احترام آقای لاریجانی اعلام می دارد وی تحت هیچ شرایطی نامزد شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری نیست».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

عارف: اگر به نیروی تواناتر و باتجربه تر از من رسیدند، کاندید نمی شوم

«محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با شماره روز دوشنبه- ۱۳ اردیبهشت- روزنامه آرمان گفت: «اگر به نیروی تواناتر، باتجربه تر و وقطعا جوان‌تر رسیدند، من قطعا نباید وارد عرصه کاندیداتوری شوم. اگر احساس کردیم شخصیتی با شرایط لازم حضور ندارد، وارد می‌شوم».

عارف در ادامه گفت: «در این دوره من از تنوع کاندیداها استقبال میکنم وهر شخصی که عقبه و حامیانی دارد که به میدان می‌آید اما اگر تا مرحله آخر انتخابات بمانند، رای شکن می‌شوند که درست نیست».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «نقدهای جدی به عملکرد دولت داریم و درحین کار هم هر وقت فرصتی پیش آمد به آنها اعلام کردیم. گله جدی هم این بود که چرا به این نقدها توجه نمی‌کنند که آنها را اصلاح کنند. دولت می‌توانست بهتر از آنچه انجام داد، کار کند و مطالبات مردم را پاسخ دهد. دولت نتوانست به مطالبات مردم پاسخ دهد که یک نقد جدی به دولت هم همین موضوع است».

رجایی: تاجزاده روند نهاد اجماع‌ساز اصلاحات را رعایت نکرد

«غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه با شماره روز دوشنبه- ۱۳ اردیبهشت- روزنامه شرق گفت: «این را که اصلاح‌طلبان روی آقای تاجزاده اجماع کنند، منتفی می‌دانم برای اینکه اولا ایشان باید ازسوی یک حزب معرفی می‌شد و بعد درصدی طبق قوانین نهاد اجماع‌ساز به خودش اختصاص می‌داد، بعد در گزینه‌های نهایی رأی‌گیری می‌شد؛ اما تاکنون هیچ‌کدام از این مراحل طی نشده و ایشان یکباره اعلام نامزدی کرده که از یک چهره سیاسی بعید است و من فکر می‌کنم این نامزدی جدی نیست و نباید جدی گرفته شود».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

رجایی در ادامه گفت: «عارف، پزشکیان، محسن هاشمی، جهانگیری و ظریف شانس دارند. احتمال ضعیفی هم وجود دارد که اگر اصلاح‌طلبان به یک گزینه مشخص نرسند، به سمت لاریجانی بروند که احتمال آن خیلی کم است».

«ناسا» شورای اجماع نیست بلکه شورای اختلاف است

«محمد زارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و کاندیدای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: «بنده ساز و کار نهاد اجماع‌ساز را به این شکل قبول ندارم چرا که آنها شورای نگهبان دومی شکل داده اند و افراد با صلاحیت را محروم و افرادی که خودشان می خواهند را مطرح می کنند».

فومنی در ادامه گفت: «این شورا شورای اجماع نیست بلکه شورای اختلاف است و می خواهند نامزد خود را به جریان بزرگ اصلاحات تحمیل کنند و ما اصلاح طلبان چنین اجازه ای به آنها نخواهیم داد که برای دیگران تصمیم بگیرند و تا آخر در صحنه خواهیم ماند و واقعیت ها را به مردم خواهیم گفت».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

وی با تاکید بر اینکه این اجماع به درد انتخابات ریاست جمهوری نمی خورد، افزود: «افراد رانت خوار و قدرت طلب و استمرار طلب در مسئولیت گرفتن در طول پیروزی انقلاب همواره خود را قیم و پدرخوانده جریان اصلاحات می دانند. من به عنوان یک اصلاح طلب نواندیش و نوگرا اعلام می کنم که با چهارچوب‌های اجماع مخالفم و خود را نامزد جریان بزرگ اصلاحات می دانم و چند گروه و شخص حق ندارند برای اصلاحات تصمیم گیری کنند».

سبحانی:امروز امنیت ملی در امنیت اقتصادی نهفته است

«حسن سبحانی» نماینده سابق مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با سایت خبرآنلاین گفت «امروز امنیت ملی در امنیت اقتصادی نهفته است. همانطور که می دانید کشورهای بزرگ هم با اقتصاد خودشان، امنیت خودشان را تامین می‌کنند بنابراین توسعه اقتصادی باید برای ما هدف باشد، توسعه اقتصادی در درون کشور مردم را راضی نگه می‌دارد و قدرت ما را برای تاثیرگذاری بر بیرون تقویت می‌کند. هر عاملی که باعث تقویت توسعه و پیشرفت ایران شود به نظر من یک عامل امنیت ملی است».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

سبحانی افزود: «منافع ملی یا امنیت ملی عبارت از جریانی است که منجر به تامین رضایت مردم در داخل کشور و امکان تاثیرگذاری بر کشورهای دیگر در صحنه بین الملل باشد یعنی اگر شما بتوانید بر دیگران تاثیر بگذارید و در داخل هم مردم از کارهایی که  در حال انجام است راضی باشند یعنی امنیت ملی‌تان تامین است و این جز از طریق توسعه یافتگی و پیشرفت کشور حاصل نمی‌شود».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم

«عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت روحانی و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت: «بی‌گمان تشکیل نهاد اجماع‌ساز در جبهه اصلاح طلبان یک گام موثر در پیش‌گیری از تشتت آرا و مجموع نگاه‌داشتن جبهه بود. و این امر مدیون جناب آقای خاتمی و همراهی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و تحول‌خواه است. حال که این نهاد در گام یک موفق به ارائه سیاهه‌ی بلندی از نامزدهای مورد پذیرش اولیه‌ی خویش شده، در گام دوم با توجه به مساله‌های ایران و تدقیق اهداف، انتظار است که به سمت گفتمان تحول‌خواهی به‌پیش رود».

آخوندی: باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم /وکیلی: اگر آقای رئیسی بیاید اصلاح‌طلبان شانسی ندارند

آخوندی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «تورم مزمن با میانگین بالای ۱۸درصد برای بیش از ۵۰سال، رشد منفی سرمایه‌گذاری به مدت ده‌سال، رشدهای کم و یا منفی و در حد صفر اقتصاد برای دو دهه، نرخ بالای بیکاری به‌ویژه در سطح زنان، جوانان و اقشار تحصیل‌کرده، کسری واقعی مداوم و بالای ۵۰درصد بودجه در سال‌های اخیر که در کنار اضافه‌برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی منجر به روند صعودی نقدینگی گشته، وجود پول سمی در بانک‌ها و ناسلامتی بسیاری از آنها، کسری فزاینده صندوق‌های بازنشستگی و نظام تامین اجتماعی و روند کاهنده صادرات و ورود کالاهای سرمایه‌ای، خروج ارز و روند فزاینده کسری تراز پرداخت‌ها همه و همه نشان از آن دارند که توسعه‌ی فقر، فساد و فرار مغزها و سرمایه مادی سرنوشت محتوم این ساختار اقتصادی است».

وزیر مستعفی راه و شهرسازی در ادامه نوشت: «فضای انتخابات بسیار سرد و اکثریت جامعه خاموشی را برگزیده‌است. از این رو تاکید و تکیه بر اصالت گفتمانی، نقد مسئولانه راهِ طی‌شده و صداقت در رویارویی با مردم است. حرکت در حاشیه‌ی قدرت هیچ جذابیتی برای جذب این اکثریت خاموش برای ورود به صحنه و ایجاد امیدواری برای امکان‌پذیر بودن تحول را ندارد. این تنها گفتمان تحول‌خواه است که با فهم مساله‌ی ایران و همدلی و همزبانی با ملت باید راهی برای شکست این یخ‌زدگی و ایجاد امید اجتماعی بیابد. امید که جبهه اصلاح‌طلبان بتواند گام دوم را نیز با موفقیت و بدون افتادن از نفس بردارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 6
    جهانگیری میاد، هر دقیقه بشه مبارزه و برخورد با فساد رو به تعویق انداخت ما از آن استقبال میکنیم.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    32 0
    ننگ بر سيستمي که در آن فردي بنام عباس آخوندي پر و بال گرفت و بعد از اينهمه کارشکني و مفسده کاري قصد کانديداتوري هم دارد .
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    6 42
    اینکه رییسی بیاد رییس جمهور میشه توهم شماست. مردم ۴سال پیس یکبار به او. کفتند نه. حالا اگه دوباره نه میخواد بسم الله
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      27 4
      شما ها همیشه فکر میکنید توهمه ولی کور خوندید مردم چهار قبل بخاطر تخریب ها گفنتد نه تازه ۱۶ میلیون رای آورد بعدم بهتره بری نظر سنجیا ها رو بخونی بعد میبینی کی مفت میزنه تو یا ما
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      15 2
      مردم چهار سال پیش به او گفتند نه، اما الان پشیمونن، یکیش خود من
    • سوخته IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      8 1
      کور دل که هستی نمی دانم کور چشم هم هستی . تقصیر نداری یا با دولت خائف دستت توی یک کاسه است یا که خودت دولتی که این اراجیف را می گویی
    • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      8 1
      چیه فهمیدی رئیسی احتمال اومدن داره دست پاچه شدی؟ البته باز به شما که روراست حرفتونون زدید. بعضی ها که میگن قوه قضائیه براش مفید تره! دیگه نمی دونن اتفاقا رئیس جمهور باید غیر از پاک دست بودن، کاملا باید با مجاری فساد و تشکیلات و روش های مختلفشون برای این کار نیز آشنا باشه که بجز آقای رئیسی بعیده که کس دیگه این خصوصیات را داشته باشه
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      10 1
      اصلاحات از درون در حال فروپاشی هست ، خدا شرشون رو به خودشون برگردونه .
    • محمدایوب IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      14 1
      نفهم بفهم. خوداصلاح طلبان میگن رییسی در دور دوم انتخابات قبلی 16میلیون رای آورد درمقابل دولت مستقر خیلیه. آن موقع کههاشمی وخاتمی با تکرار میکنم. با خوش رقصی سلبریتی ها وشانتاژ ودروغ تشنه قدرت وترساندن افرادی که به دنبال بودند که اگر رییسی بیاد پیاده رو دیوارمیکشه. وبا برجام در بهشت آمریکا را بروی تان باز میکنم. چنان میکنم نیازی به یارانه نداشته باشید وما دیپلماتیم وزبان دان دنیا وحقوق دان وژنرال ووو هزاران دروغ ودغل که رییسی یکی از بی شرفی ها را انجام نداد. آدم اگر یک جو عقل ویک ذره انصاف داشت. فقط حرفهای روحانی را مرور وبا امروز مقایسه میکرد. اینگونه احمقانه حمایت نمی‌کرد. رییسی هرچه هست دزد نیست. برادرش دزد نیست برادر معاونش دزد نیست. دخترش اتریش نیست خانواده داراست یک خانواده به فنا نداده. . تو خانه غصبی ننشسته. با شروع به کارش معاون دزدشو را داد محاکمه کردن. نیاورد پست بالاتری بده مثل استاندار خوزستان. خدایا ماراببخش ودرامان ازاحمق ها
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      6 1
      همه مردم از رای دادن به روحانی پشیمان شدند رئیسی بیاید با حداکثر آراء برنده خواهد شد.
    • یوسف IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      5 0
      چهار سال پیش یک غلطی کردیم، نمیشه توبه کنیم و بهش رای بدیم؟ خدا لعنت کنه کسانی رو که تخریبش کردند و رای ما رو تغییر دادند
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    21 1
    آخوندی اگر به فرض مهال ردصلاحیت نشود یک رأی خواهد داشت که آن هم خودش به خودش داده.
    • ر خ IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      2 0
      بعید میدونم خودش به خودش رای بده
  • SE ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 1
    آخوندی معنی صداقت را نمیداند و با قساوت اشتباه گرفته چرا که بقول خودش در مدت وزارت ننگینش یک خانه هم برای مردم نساخت
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    18 1
    وای از این وزیر سابق هزار میلیاردی که چقدر منفور است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    11 0
    آقای وکیلی چه اقای رئیسی بیاید چه نیاید اصلاح طلبان هیچ شانسی ندارند. دوره تقلب هم گذشته چون قوه قضائیه از هم اکنون مراقب هست تبلیغات کارناوالی هم وجود ندارد که بتوانید مردم را با چلوکباب و ... گول بزنید. تبلیغات صرفا در صدا و سیما و دیگر ضای مجازی انجام می شود که تاثیر گذارترین آنها صدا و سیماست چون همه ملت می بینند. اما مهمتر از همه این که این دولت که با حمایت اصلاح طلبان روی کار آمد هیچ کارنامه درخشانی ندارد که بتوانید از کارنامه اش تعریف کنید. با گندی که ظریف زد تاثیر منفی خود را دارد. واقعا با این همه گرانی و مشکلاتی که در کشور بوجود آوردید با چه رویی دارید نامزد ریاست جمهوری می شوید. با همه توان بسیج شدید تا بتوانید در وین دستاوردی داشته باشید آن هم با تخلف از مصوبه مجلس و دستور مقام معظم رهبری چون فرمان رهبر لغو همه تحریمها و راستی آزمایی است اما این دولت به خاطر انتخابات دارد قانون را دور می زند اما چون شما امیدتان به کدخداست خدا هم امیدتان را نا امید می کند
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    15 0
    آخوندی راست میگه این دولت بی صداقتی کرد نگفت دشمن ملت ایران است
  • میلاد IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    14 0
    با مدیریت افساد طلبان مملکت به سمت فقر رفت و سفره های مردم کوچک شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد اینها باید از سیاست خداحافظی کنند.
  • DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 0
    «عباس آخوندی» وزیر سابق راه راه و شهرسازی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری : باید در رویارویی با مردم صداقت داشته باشیم و وقتی عُرضه و هنر ساختن یک مسکن را هم نداریم به مسکن سازی در دولت قبل نگیم مضخرف . مضخرف خودتی که یک مسکن نساختی منظور خوب شد خودت مسکن مضخرف نساختی آفرین.
  • مهرداد IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 0
    ظریف در فایل صوتی منتشر شده سیاست های کلی نظام را زیر سوال برده و شخصی که سیاست های نظام را قبول ندارد نمی تواند رئیس قوه مجریه بشود.
  • مسعود IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    14 0
    اصلاحات تنها راه ته دره بردن و نابودی ایران است.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    11 0
    پرونده اختلاس 500 میلیارد تومانی یک آخوندی به کجا رسید ؟!
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    10 0
    این اخوندی کاندید بشود حتما رای میاورد باین تکبری که درایشان هست محمد رضا شاه هم اینطور تکبری نداشت
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    8 8
    اقای رئیسی نمیاد، بعد از اتمام دوره ی ننگ و نکبت شما باهاتون کارها داره.
  • ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    9 0
    ... بعد از ۳۰ سال پست و ریاست و چپاول بیت المال و کشور، تازه یادش افتاده با مردم صداقت داشته باشیم، توبه گرگهای امثال شما اصلاح طلب مرگ هست.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    9 0
    مال زیاد هم جنبه میخواد البته اگرطبق قانون بگن این مال روچجوری جمع کردند وبدست اوردند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    9 0
    اخوندی=سنگ پا؟!بهتره به شرکتهای غصب شدش برسه
  • ،،، IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    8 0
    حیف عکس سید که بهمراه این عکسها آورده شده
  • hoseein IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    7 4
    دلتون خوشه تا انتخابات دلار و میارن پایین یه امید واهی همزمان یکمم عملیات روانی و یکمم ترس درست میکنن . از روحانی هم که رد شدن .شمام ک احمدی نژاد تایید صلاحیت نمیکنید اقای ریسی هم که حریف زبون جماعت دروغگو و بیشرم نمیشه مثل سری قبل .خیلیام ک شرکت نمیکنن دقیقه نود استرس و پشیمونی . باز دو دستی مملکت و میدین دست اصلاح طلبا
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    8 0
    این اخوندی واقعا پررو هستش بابا کم ادعا کن تو که افتخارت اینه که واسه مردم یع مسکن هم نیاختی حالا چی میگی این وسط .داره ادای کارشناسای اقتصادی رو در میاره بابا اون گندتون وی و ظریف بود که گند بالا آوردن و به جز وادادگی و نوکری و دم تکون دادن واسه اربابان غربی شون کاری نکردن وی به جز دروغ و ریا و ماسمالی چیکار کرده تو این 8 سال؟که حالا تو بیت المال خور میخای بکنی.مال مردم خوردی زده زیر دلت دیگه بیکاری هر روز بلبل زبونی میکنی.یکی نیست بگیره زبونتو ببره
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 0
    مردکوچک را خوب امدی پسرک هم نیست این اخوندی.... .
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    10 0
    اگه اقای اخوندی صداقت داری بیا بگو این پولها را از کحا اوردید .
  • US ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 1
    احمدی نژاد عکسشم بیاد مشارکت میره بالای 90 درصد مردم به عکسشم رای میدن 24 سال شکنجه شدن (در زمان صلح) توسط روحانی و خاتمی و هاشمی 8 سال ایران تبدیل به اروپا شد الان نون اون 8 سال رو میخوریم نون محمود احمدی نژاد... امام زمانم تاییدش کرده ...
  • مجتبی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 5
    رهبری گفتند به جوان رأی بدید اگر آقای رئیسی بیاید خلاف رهبری عمل کرده است. ایشان در قوه قضایی بمانند تا بعد از اتمام دوره فعلی محاکمه برخی را مطالبه کنیم.
  • علی IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 1
    واقعاً از اینکه سایت مشرق اظهارات یکی مث آخوندی رو هم منعکس میکنه متاسفیم واین قضیه شرم آوره همه میدانند وظیفه اصلی رسانه اطلاع رسانیست ولی انعکاس گفته فتنه گران وعاملین اصلی فشار اقتصادی در بخش مسکن بسیار بسیار مشمئز کننده وقبیح است
  • حسین IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 4
    مشرق بهتر نیست با این مطالب جناحی بیشتر خودتو آلوده نکنی؟!
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      2 0
      مشرق باید بگه تا افکار عمومی متوجه بشن.اگه مردم کارنامه و پشت پرده روحانی رو درست میدونستند 8 سال مردمو بدبخت نمیکرد حافظه مردم ایران کوتاهه شاید همین آخوندی یه روز رای بیاره .بالاخره تو این مملکت پولدار و قشر مرفه اروپا دیده زیادداریم تازه به لطف بی بی سی و رسانه های غرب تو همین ایران کلی غرب زده داریم که حاظرن واسه غرب جون بدن.
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    اقای اخوندی خداییش صداقت روداره چشم توچشم مردم گفت افتخارمیکنم توشش سال یه خونه هم نساختم
  • محمدایوب IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    معلوم شما اصلاح طلبان مغز ندارین اگر داشتید فرا رمیکردید هم شما به آمال وارزوهایتان می رسیدید هم مردم از دست وطن فروشان وفتنه گران ودزدان راحت میشدند ببین اینها رو نگه دار برای دادگاه دزدی پسرت باجناق فلانی
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 1
    مثل آخوندی صداقت داشته باشید که وزیر شد ولی نمیداند وظیفه آش چی بوده.............
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    5 0
    چقدر عکس اول حال به هم زنه. در رده وزیر اینجور بی احترامی و اهانت اون هم فیزیکی. آبروریزی برای کشور. بعد ایشون سالها وزیر بوده و طلبکار هم هست از نظام.
  • سيد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    آخوندي بيرون از زندان توهين به مردم است كارتن خوابهايي كه ديروز به راحتي خانه اجاره مي كردند از بيرون بودن آخوندي غصه دارند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    قوه قضاییه تو را بخدا با این نکبت : عباس اخوندی برخورد شدید بکنید . چون هر ثانیه که این بیرون از زندان باشد برای ملت مصیبت است .
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    وزیر سابق اشرافی تحفه ناطق!!!!به کشورش بود!!!!!!
  • ۸۸ IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 0
    اگرمن اصلاح طلبم،فقط همینو می دونم که اصلاحات،بامعیشت مردم وامنیت مردودیگرقابل زنده شدن نیست.
  • امید IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 1
    خطر احمدی نژاد از روحانی بیشتره. ، مصاحبه عبدالرضا داوری ،عضو اصلی حلقه احمدی نژاد در تاریخ ۲۴ فروردین گویای این حرف است ، تلاش میکنه عوام فریبی کنه ،اگر در جمع نخبگانی و متخصص باشه می‌بینید که چیزی تو حرفاش در نمیاد ، از بعد دیگه اینکه به. بد جایی چنگ زده ( رهبری) اگر این کارش برا عموم مردم روشن بشه مثل دستمال کاغذی پرتش میکنن توی زباله دان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس