کشته شدن عضو ارشد «پ‌ک‌ک» در تازه ترین عملیات کماندویی ارتش ترکیه - کراپ‌شده

وزیردفاع ترکیه از کشته شدن شمار دیگری از تروریست‌های «پ‌ک‌ک» از جمله یکی از عناصر ارشد آن در شمال عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه دوشنبه از کشته شدن شماری دیگری از عناصر گروه تروریستی «پ‌ک‌ک»  (حزب کارگران کردستان)، در یک عملیات کماندویی خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با حضور در پایگاه هوایی گفت که  در تازه ترین درگیری بین کماندوهای این کشور با نیروهای پ‌ک‌ک در شمال عراق چند تن از آن‌ها از جمله یکی از عناصر ارشد این گروه کشته شدند. وی افزود که در این درگیری هیچکدام از نیروهای ارتش ترکیه مجروح نشدند.

آکار گفت که در روزهای اخیر ۵۳ تروریست پ‌ک‌ک در نبرد با نیروهای ترکیه کشته شدند.

این در حالی است که همزمان با شدت گرفتن حملات ارتش ترکیه علیه مواضع گروه پ‌ک‌ک، این گروه یکشنبه گفته بود اشغال کردستان عراق شکسته خواهد شد. در بیانیه پ‌ک‌ک خطاب به دولت ترکیه آمده است: «دشمن فاشیست و نسل‌کش می‌تواند هرکاری که بخواهد انجام دهد، اما از مغلوب شدن نجات نخواهد یافت و سرانجام در مقابله با چریک‌های انقلابی و مقاوم ما در زباله دان تاریخ قرار خواهند گرفت.»

پ‌ک‌ک در بیانیه خود افزوده که حمله نظامیان ترکیه را در کوه‌های «زاپ» و «زاگرس» دفع و تمام اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهد راند.

وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه نیز عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح این کشور علیه مواضع عناصر پ‌ک‌ک در شمال عراق خبر داد. ارتش ترکیه از ۲۳ آوریل عملیاتی را در شمال عراق نزدیک مرزهای ترکیه علیه مواضع عناصر پ‌ک‌ک انجام داد. نیروهای این گروه اغلب از شمال عراق  برای پنهان شدن و انجام عملیات در ترکیه بهره می‌جویند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلطانی IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    22 8
    پ ک ک نفس های اخرشو میزنه مقام های رده بالا اکثرا یا هلاک شدن یا دستگیر شدن مثل قبل هم نمیتونن نیرو جذب کنن و بین خود کردها هم منفور شدن دسته دسته هم دارن از کمپ ها فرار میکنن و خودشونو تسلیم میکنن خدا رو شکر که رد پای تروریست ها در منطقه کمرنگ میشه ضعفه پ ک ک یعنی ضعفه پژاک 🤩🤩🤩
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 11
    ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 4
    چرا ما چنین عملیاتی را برای به درک واصل کردن سران کومله ودمکرات تروریست که کلی مرزبان کشتند انجام نمیدیم
  • باقری IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    9 25
    هیچکداو از کماندوهای ترکیه زخمی نشدند... فقط تعدادی کشته شدند که اونهم خیلی مهم نیست.
    • BE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      10 12
      اردوغان خودش بهت گفت؟
  • ارسلان US ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    12 8
    نیروهای پ.ک.ک تیراندازهای ماهری هستند و فقط پیشانی رو هدف میگیرن واسه همین کسی زخمی نمیشه .کشته میشه🥺
  • پوریا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    9 20
    پ ک ک تروریست اما آنهایی که به ایران پشت می کنند چی من خودم ترکی اما ترکیه برای ایران و ایرانی ارزش نداره حداقل کردهاش اذیت نکنه خیلی بده
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      4 5
      این چرندیات چیه
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    5 1
    جوووووووووووووننن
  • پیمان کورانی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 4
    تمام مقامات ترکیه دروغ میگن رسانه هاش یه عکس یا یه فیلم از کشته شدن پ ک ک منتشر نمی کنه اما پ ک ک به هر عملیات علیه نظامیان ترکیه فیلم در شبکه گريلا منتشر میکنه بدون مدرک نميگه کشتیم ولی ترکیه الکی تو اخبارش جنگنده هاشو نشون میده میگه 100تروريست کشتيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس