کد خبر 1211728
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
ارتش ترکیه

وزیر دفاع ترکیه از تداوم عملیات و مبارزه با نیروهای پ‌ک‌ک در شمال عراق و کشته، مجروح و اسیر شدن شماری از اعضای این گروه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه یکشنبه از عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح این کشور علیه مواضع عناصر «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که به همراه مقام‌های بلند پایه نظامی در پایگاهی در شمال عراق رفته بود، گفت که طی این حمله ۴۴ عضو گروه پ‌ک‌ک ‌دستگیر، مجروح یا کشته شدند. وزیر دفاع ترکیه افزود که عملیات در مناطق مورد نظر با موفقیت ادامه خواهد داشت.

ارتش ترکیه از ۲۳ آوریل عملیاتی را در شمال عراق نزدیک مرزهای ترکیه علیه مواضع عناصر پ‌ک‌ک انجام داد. نیروهای این گروه اغلب از شمال عراق  برای پنهان شدن و انجام عملیات در ترکیه بهره می‌جویند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با  پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش ترکیه  به نیروهای پ‌ک‌ک مستقر در شمال عراق حمله کردند. یک مقام وزارت دفاع ترکیه گفت که این عملیات مطابق برنامه از قبل ریخته شده علیه نیروهای پ‌ک‌ک انجام شد. در  این عملیات جنگنده‌های «اف-۱۶ »،   پهپادها و بالگردهای نظامی در منطقه «متینا» واقع در کوههای استان «دهوک» در شمال عراق عملیات انجام دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس GB ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    لعنت به پ ک ک و حامیانش
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    مرگ بر ترکیه و پ ک ک . هر دو دشمن ایران هستند
  • علی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    15 1
    آقا خدا وکیلی فازتون چیه؟؟ الان تروریستهای پژاک و پ ک ک این همه سرباز بیچاره کشور خودمون رو تو مرز آذربایجان غربی شهید کردن چرا در مورد اونا سکوت میکنید همیشه؟
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      2 5
      پ ک ک با ایران سرشاخ نشده .. و درگیریهای مرزی پژاک با ایران ناچیز است در ضمن شهرهای کورد نشین در استان اذربایجان غربی چه میکنندد ؟؟ رابعا پانترکها و تورکیه باید به تنهایی تاوان جنایات تاریخی ترکیه علیه کردها و نفرتشون از ترکیه را پس بدهند .. و ارزوی درگیر شدن ایران در تاوان جنایات عثمانی و ترکیه علیه اقلیتها را شما پانتورکها بگور خواهید برد کردها هموطن ما هستند حتی هموطن تر از شما بیگانه پرستها و تورچیه پرستها.....
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      14 1
      کردها مهمون ما اذری ها بودند حالا ادعای خاک میکنند و جوانان ترک شیعه ایران را برای توهم کردستان جعلیشون شهید میکنند لعنت بر ما که به شما رو دادیم و به شما که نمک خوردید و نمکدان شکستید
  • بابک آزری IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    15 2
    به زودی ا بیل کرکوک و سلیمانیه همانند عفرین و ادلب و جرابلس به دامان پر مهر بیرق ماه ستاره برخواهند گشت الله اکبر الله اکبر
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 1
      من یه سوال از شما دارم آیا شما انقلابی هستید یا ضد انقلاب؟! فقط برام سوال شده
    • احسان IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 2
      آرا واقعا این دفعه نه کردی و نه عربی از کشتار و کوچ اجباری و جایگزینی آنها با مهاجران آسیای مرکزی جان سالم در ببرد
    • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 5
      انگار توهمات کشور گشایی پانترکا تمامی ندارد ،حتما بعد هم میخواهند قومیت آنجا را یکدست کند ،شروع به کشتار و نسل کشی و کوچ اجباری کردها مانند ارامنه ها بکند ،شما هم منتظر همین نقشه ترکیه در ایران هستید و زوزه سر دهید ،خوابت تعبیر نمیشه ایران مخالفه ،شیعیان کردها و .......تماشاگر نمی ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس