کد خبر 1268955
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
پ ک ک

وزیر دفاع ترکیه با بیان احترام به تمامیت ارضی عراق گفت، ارتش ترکیه به زودی به طور دائم به وجود تروریست‌های «پ‌ک‌ک» خاتمه می‌دهد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع  ترکیه روز سه شنبه که ارتش ترکیه به زودی به طور دائم به وجود تروریست‌های «پ. ک.ک» با عملیات ضد تروریسم در داخل و خارج از مرزهای کشور خاتمه می‌دهد

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «حلوصی آکار» وزیر دفاع  ترکیه روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «عملیات ما با روشی فشرده ادامه می یابد. سران این گروه تروریستی به پایان خود پی برده اند و زیر مجموعه‌های آنها نیز باید بدانند که چاره‌ای جز تسلیم  شدن ندارند.»

وزیر دفاع  ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه به تمامیت ارضی و مرزهای همه همسایگان از جمله عراق احترام می‌گذارد وعملیات خود را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز می‌گوید که  یورش‌های ترکیه به شمال عراق باب دخالت‌های منطقه‌ای در امور داخلی این کشور را می‌گشاید.

به گزارش دیلی صباح، آکار در خصوص افغانستان همچنین گفت که ترکیه تحولات مربوط به عملیات در «فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی» کابل را دنبال می‌کند. آکار گفت، امیدواریم شرایط مطلوب باشد و ترکیه همیشه به متحدان خود گفته تا زمانی که افغانستان بخواهد در کنار این کشور خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پایان ترکیه DE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 20
    این یعنی پایان اشغاگری تورکیه در کوردستان نزدیک است
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      29 5
      الان پان پالچ های پشتون تبار کله پاچه خور میریزن اینجا برای عقده گشایی علیه ترکیه. پان پالچ ها عین هاپو هستن هرجا خبری از ترکیه یا عربستان منتشر بشه این پشتون ها بو میکشن پیدا میکنن سریع خودشون رو میرسونن برای فحاشی و نژادپرستی و خالی کردن عقده هایی که به خاطر تحقیر در کودکی متحمل شدن. پان پالچ مجرم نیست بیمار است
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 18
      زهی خیال باطل، ملت کورد استوار و پا برجا تا نابودی طرکیه جعلی
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      3 7
      مشکل امثال تو این است که فک میکنی همه نژادپرستن غیر خودتون .خودت از همه نژادپرست تر هستی و با حمایت کردن از یه کشور شیعه کسی مثل عربستان که حامی گروه های تروریستی داعش و القاعده هست ،متعفن بودن خودت رو نشون میدی.همه کسایی هم که بهت مثبت دادن مشتی نژادپرست و یا حامی گروه های تروریستی هستند که از اون پان پالچ ها که میگی صد برابر بدترند.اتفاقا این خود تویی که دنبال عقده گشایی هستی و به شدت احساس ضعف و خود تحقیر بینی داری.
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 7
      پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی بیشعوری بی خردی ! این سخن بزرگان آذربایجان عزیز ایران میباشد ..
    • حسین IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 0
      اون روز یه سندی دیدم که نشون میداد انگلیس برای مقابله با عثمانی و ایجاد نفاق جمعیتی بزرگی از کردها رو از هند به غرب ایران و شمال عراق وارد کرده تا پیاده نظام انگلیس بشن.... البته جالبه اقوام کرد شامل 4 تیره هستش که به اسم هر چهارتا تیره، شهری تو هند وجود داره !
    • . IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      3 0
      اون روز یه سندی دیدم که نشون میداد انگلیس برای مقابله با عثمانی و ایجاد نفاق جمعیتی بزرگی از کردها رو از هند به غرب ایران و شمال عراق وارد کرده تا پیاده نظام انگلیس بشن.... البته جالبه اقوام کرد شامل 4 تیره هستش که به اسم هر چهارتا تیره، شهری تو هند وجود داره !
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    6 0
    البته ارتش ترکیه جنگ قره باغ را همانطوری که پیش بینی کرده بود پیش برد به نطر می رسد این پیش بینی هم درست خواهد بود
    • ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 0
      البته بیشترین سهم آزاد سازی قره باغ از دست صلیبیون متجاوز (ارمنی - روسی) مال ارتش آذربایجان بود البته این افتخار هم نصیب ارتش ترکیه شد که در این کار سهم داشته باشد که افتخار کمی نیست حمایت همه جانبه اردوغان از قره باغ در تاریخ آذربایجان ثبت شد
    • کردستانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 1
      آره. 450ساله هنوز نتوستن. نابودشون بکنن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 13
    ترکیه هدفی جز اشغال کشورهای بی صاحب ندارد ترکیه و اردوغان تو منطقه هر کشور بی صاحبی پیدا می‌کنند بلافاصله لشگر کشی می‌کنند بخشی از آن سرزمین رو اشغال می‌کنند تحت بهانه مبارزه با تروریست ها ! حالا با پایان تروریست های پ ک ک در شمال عراق باید عراق رو تخیله کنه که بعید می‌دانم هرگز دست از اشغال شمال عراق بردارد پس نتیجه اینکه مبارزه با تروریست های پ ک ک فقط بهانه است برای ترک تازی اردوغان رجب ! گانترک های مجازی کاسه لیس رجب حمله !!!
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 3
    پانترکیسم و پانکردیسم ، پانعربیسم همه این گروه های تروریستی عمله و مزدور رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند برای تحقق رویای تخیلی نیل تا فرات یهود !
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 1
      پانفارسیسم رو هم اضافه کن يهوديها بشدت حمایت میکنن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    خطر پان ترکیسم از پژاک بیشتره چون این منافق ها میدونن از نظر نظامی جلوی ایران عددی نیستن و شتک میشن بخاطر همین سعی در ایجاد نفاق بین مردم دارن به قول امام خمینی منافقین از کفار بدترن و این پان ترک های ملعون در ظاهر ادعای اسلام دارن و در واقع عمله صهیونیست ها جهت ایجاد تفرقه بین مردم هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس