iraq.jpg

مقاومت مردمی عراق با هدف قرار دادن صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در اقلیم کردستان زمین بازی را تغییر داده و جماعت بارزانی و حامیانش را نگران کرده چرا که می دانند روزهای سخت‌تری در انتظار آنان خواهد بود.

سرویس جهان مشرق؛ چهارشنبه شب (بیست و پنجم فروردین ماه) نبرد با عناصر ارتش تروریستی آمریکا در عراق وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای مقاومت مردمی محل استقرار نظامیان تروریست آمریکایی را در بخش نظامی فرودگاه اربیل (اقلیم کردستان) با یک فروند پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.

مقاومت مردمی عراق همزمان با حمله علیه مقر ارتش تروریستی آمریکا، چند راکت هم به سمت پایگاه های نظامیان اشغالگر ارتش ترکیه در منطقه «شیخان» در شمال استان نینوا عراق شلیک کرد و در این حملات یک نظامی ترکیه ای از پای درآمد و شماری دیگر زخمی شدند.

در واکنش به عملیات نیروهای مقاومت مردمی عراق، عناصر موسوم به پیشمرگ کُرد مواضع رزمندگان تیپ ۳۰ بسیج مردمی را با شلیک چند خمپاره و موشک در منطقه «باصخره» در شرق موصل هدف قرار دادند و این محور را  به گلوله بستند.

در جریان این حملات توپخانه‌ای و موشکی که از یک بلندی و در ساعت ۵ صبح به وقت بغداد ( ۰۶:۳۰ به وقت تهران) علیه یک سنگر نگهبانی بسیج مردمی عراق صورت گرفت یک تن از رزمندگان گردان رسول اعظم (ص) زخمی شد.

حیاط خلوت آمریکا و صهیونیست‌ها زیر آتش مقاومت عراق/ روزهای سخت در انتظار خاندان بارزانی+ نقشه میدانی و عکس
هدف قرار دادن مواضع بسیج مردمی

چند ساعتی از حمله نخست عناصر پیشمرگ کُرد گذشته بود که حدود ساعت ۱۲ ظهر به وقت بغداد از منطقه «باریمه» در شمال موصل خبر رسید بار دیگر مواضع نیروهای تیپ ۳۰ بسیج مردمی با موشک هدایت شونده ضد زره هدف قرار گرفت.

پس از حملات علیه بسیج مردمی، عصر روز پنج شنبه (بیست و ششم فروردین ماه) از پایتخت عراق خبر آمد انفجاری مهیب منطقه «الحبیبه» را در شهرک صدر بغداد لرزاند و همان لحظات اولیه حداقل ۵ تن از شهروندان شهید و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

حیاط خلوت آمریکا و صهیونیست‌ها زیر آتش مقاومت عراق/ روزهای سخت در انتظار خاندان بارزانی+ نقشه میدانی و عکس

حملات گستاخانه پیشمرگ کُرد علیه رزمندگان بسیج مردمی و انفجار در مرکز شهر بغداد پاسخی به هدف قرار دادن مواضع نیروهای اشغالگر ارتش تروریستی آمریکا و نظامیان ترکیه و از همه مهم تر واکنشی به در هم کوبیدن مرکز جاسوسی صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق بود.

در جریان حمله علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان که حداقل ده تن از افسران بلند پایه صهیونیست به هلاکت رسیدند و زخمی شدند، مشخص شد زمین بازی تغییر کرده و مقاومت گزینه های زیادی را برای پاسخ و غافلگیری در اختیار دارد.

این حمله هدفمند زنگ خطر را برای صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی به صدا درآورد چرا که تصور می کردند نقطه امن آنان با تهدیدی روبه رو نخواهد شد اما حیاط خلوت آنان هدف قرار گرفت و بر نگرانی های رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حیاط خلوت آمریکا و صهیونیست‌ها زیر آتش مقاومت عراق/ روزهای سخت در انتظار خاندان بارزانی+ نقشه میدانی و عکس

رژیم صهیونیستی که از حمله علیه افسران بلند پایه خود به خشم آمده به شدت جماعت بارزانی را تحت فشار قرار داده چرا که آنان متعهد شده بودند امنیت نظامیان صهیونیست را تامین کنند اما در عمل موفق نبودند و در سرزمین های اشغالی به این نتیجه رسیده اند این حملات در اقلیم کردستان قابل تکرار است.

خاندان بارزانی که در ماموریت واگذار شده به بدترین شکل عمل کردند و حالا سردرگم و گیج شده اند و توان مدیریت وضعیت به وجود آمده را در اقلیم از دست داده اند با واکنش های متناقض به دنبال خروج از شرایط فعلی است اما روند تحولات نشان می دهد روزهای سخت تری در انتظار آنان است چرا که نه خواهند توانست امنیت صهیونیست ها را تامین کنند و نه می توانند مردم را در اقلیم کردستان راضی نگه دارند.

باید توجه داشت ناامن شدن اربیل برای آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی مشکلات جماعت بارزانی را چند برابر می کند چرا که از یک سو باید پاسخگوی اربابان نگران خود باشند و از سویی دیگر کاهش خدمات به مردم، پرداخت نکردن حقوق کارمندان و... مردم را در اقلیم کردستان نسبت به این خاندان خشمگین تر کرده به ویژه زمانی که دریافتند اعضای خانواده بارزانی میلیاردها دلار ثروت و پول را غارت و به خارج از کشور منتقل کرده است.
 

حیاط خلوت آمریکا و صهیونیست‌ها زیر آتش مقاومت عراق/ روزهای سخت در انتظار خاندان بارزانی+ نقشه میدانی و عکس



در حال حاضر، جماعت بارزانی با حملات علیه بسیج مردمی و عملیات های کور کوشش می کند از ناامن شدن فضا در اقلیم کردستان برای آمریکایی ها و صهیونیست ها جلوگیری کند و به نیروهای مقاومت عراقی پیام هشدار ارسال کند که عملیات ها را متوقف کند اما این در شرایطی است که این خاندان برگ برنده ای در اختیار ندارد و در روزها و هفته های آینده باید منتظر اتفاقات جدید باشد.

گروه های مقاومت تازه تاسیس اما قدرتمند و متخصص عراقی که بر خروج نظامیان اشغالگر از خاک این کشور اصرار دارند و موضع خود را با حملات هدفمند و همه جانبه تثبیت کرده اند و نشان داده اند اهل عقب نشینی و سازش نیستند سیاستی مشخص را در نظر گرفته اند و باید انتظار داشت در آینده موج حملات آنان در شمال عراق و اقلیم کردستان چند برابر شود و منافع نامشروع خاندان بارزانی، نظامیان اشغالگر آمریکایی، ترکیه ای و جاسوس های رژیم صهیونیستی با خطر جدی مواجه شود.

به گزارش مشرق، رویدادهای میدانی که در آخرین روزهای فروردین ماه در اقلیم کردستان و شمال عراق در حال رخ دادن است به خوبی نشان می دهد میدان و شیوه بازی در منطقه تغییر کرده و محاسبات ائتلاف غربی - عبری - عربی درست از آب در نیامده و غافلگیری های جدید در راه خواهد بود به ویژه در شرایطی که در جریان دیدار مسئولان امنیتی ایران و عراق نگرانی های تهران در خصوص تبدیل شدن شمال عراق به پایگاه صهیونیست ها به اطلاع بغداد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    27 10
    پیشمرگان مسلمان کورد باید جواب جماعت بارزانی و پادوهای صهیونیستها را بدهند ،در غیر اینصورت، جواب حمله موشکی و غلطی که کردند خیلی سخت و دردناک دریافت خواهند کرد. کار بارزانی و پایگاه جاسوسی صهیونبستها تمومه. نبمه شبی، بعدازظهری یا نزدبک سحر روی سرشون خراب خواهند شد.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    26 2
    مقاومت باید منطقه اتصالی اقلیم عراق به سوریه رو تصرف کرده در نتیجه عقبه دالان شیطانی قندیل تا مدیترانه رو قیچی کنند
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    29 6
    زبان این خائنها رو صدام خوب بلد بود لعنت بر امریکا که به بهانه سرنگونی صدام فضله ای بنام اقلیم کردستان عراق گذاشت
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    15 3
    اول چشماشو کور کن بعد سرشو قطع کن اول سازمانهای اطلاعاتی امریکا و اسراءیل را هدف قرار بدهید بعد نسخه انها را از کل منطقه بپیچید
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    21 4
    یکی این بارزانی خائن مزدور را به جهنم واصل کند بسیج مردمی اگر بخواهد علیه بارزانی وارد عمل شود میتواند جارو کند خاندان بارزانی وپیشمرگهای نتانیاهو را
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    27 5
    لعنت به بارزانی ک تونفاقگری وخیانت ونوکری گیره... نفاق از چهره ی منفورش میباره... دقیقانهایت واخراصلاح طلبان داخلی شبیه بارزانی هاست. اول خیانت بعدشم ذلت ونوکری کاملاشبیه هم هست تفکراین
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    16 4
    این بارزانی های خائن و تروریست های مورد حمایتش سالانه چند جوان سرباز مارو شهید میکنند و بزودی سزای این جنایات رو خواهند دید ! باید از اربیل عراق و کلا عراق خارج بشن این مزدوران صهیونیستی !
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    22 3
    نمک نشناس هستند هر دفعه که احساس کنند امنیت دارند خرابکاری می کنند و هر بار هم احساس خطر و نابودی کنند سریع سراغ ایران می آیند و هنوز خاطره حاج قاسم عزیز که جان و ناموس و زندگی مردم اربیل را نجات داد فراموش نشده است
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 3
    بارزانی و نوکرهای آمریکا باید از بین برن . مردم کرد هم راحت میشن .
  • عبدالله مومن IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    16 3
    دولت اقلیم. اسقاطیل دوم است و باید نابود شود.
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    9 3
    از دزد نباید انتظار شرف و مسلمانی داشت
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    13 3
    ای کاش ایران میگذاشت داعش حساب این بارزانی های ذاتا خائن و مزدور صهیونیستها را می رسید....نان این بارزانی ها در خیانت به مردم کرد خیانت به مردم عراق خیانت به ایران و سوریه و ترکیه و عراق و اردن و تمام کشورهای اسلامی است.....باید دم صهیونیستها قیچی شود
  • US ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    28 6
    به بارزانی ها اعتماد نکنید
  • US ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    21 4
    همان پیشمرگه هایی از ترس داعش خودشان را خیس کرده بودند و شهید سلیمانی به دادشان رسید، و الان به سربازان شهید سلیمانی دارن شلیک می کنند تا همان هایی که در روزهای سخت کمکشان نکردن رو ، محافظت کنند؟! بارزانی ها مسرور برادر زاده مسعود پسر و نوه ملا مصطفی باید دوران گذشته خود رو که از ترس صدام در مهاباد و کرج مثل موش پنهان شده بودند را یادشان آورد این خائنین بد تر از صهیونیست ها
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 2
    متاسفانه کردها به دلیل اتخاذ سیاست نادرست همیشه بدون آرامش زندگی میکنند و هنوز درک نکرده اند که صهیونیستها از آنها برای بهم زدن آرامش بین شیعه و سنی استفاده می‌کنند. پس عقل سالم حکم میکند که کردها باید از ایران و عراق پیروی میکنند.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    6 3
    باید حملات علیه مزدوران امریکایی تشدید شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس