کد خبر 1211671
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

در این مقاله قصد داریم به بررسی ایرادات و ارور های رایج در مایکروویو و ماکروفر پاناسونیک و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم.

ایرادات و ارورهای رایج در تعمیرات مایکروویو پاناسونیک

هنگام برطرف کردن ایرادات و ارورهای رایج در تعمیرات مایکروویو پاناسونیک، مفهوم ارور یا کد خطای H97 و یا H98 چیست؟

هنگام برطرف کردن ایرادات و ارورهای رایج در تعمیرات مایکروویو پاناسونیک، باید به این نکته توجه کنید زمانی که جریان مگنترون دچار مشکل شود، کد خطای H97 و یا H98 ظاهر می شود.

اگر مایکروویو من از کار بیفتد چه اقدامی باید انجام دهم؟

در این صورت هنگام برطرف کردن ایرادات و ارورهای رایج در تعمیرات مایکروویو پاناسونیک، باید به سراغ فیوز/ قطع کننده مدار برای خروجی بروید و آن را چک کنید، زیرا ممکن است قطع شده باشد و یا سوخته باشد. به سراغ خروجی های دیگر نیز بروید و آن ها را نیز بررسی کنید، زیرا ممکن است وقفه خطای زمین GFI (Ground Fault Interrupt) باشد که در همان مدار به عنوان خروجی برای واحد مورد استفاده قرار گرفته است، و اگر لازم بود باید دوباره آن را تنظیم کنید. مایکروویو را در پریز دیگری امتحان کنید و ببینید که کار می کند یا خیر. اگر مشکل حل نشد، تعمیرگاه شیراز تک سرویس به عنوان نمایندگی پاناسونیک در شیراز توصیه می کند با مراکز تخصصی تعمیر ماکروفر تماس حاصل نمایید.

هنگامی که مایکروویو پاناسونیک من در پخت غذا دچار مشکل شود، چه اقدامی باید انجام دهم؟

در این صورت هنگام برطرف کردن ایرادات و ارورهای رایج در تعمیرات مایکروویو پاناسونیک، اقدام به تست قدرت پایه (Basic Power Test) کنید که برای اقدام به این تست باید دستورات زیر را عمل کنید:

  1. یک فنجان اندازه گیری پیرکس را بردارید و داخل آن به اندازه 8 اونس آب سرد بریزید.
  2. فنجان را داخل مایکروویو بگذارید و روی دکمه دقیقه سریع (Quick Min) فشار دهید.
  3. در صورت لازم، دکمه شروع (Start) را بزنید.
  4. ببینید که آیا آب گرم شده است:
  • اگر آب سرد تبدیل به آب گرم شده باشد، به این معنی است که مایکروویو شما مشکلی ندارد و به درستی کار می کند.
  • اگر آب گرم نشده باشد، به این معنی است که مایکروویو شما دچار مشکل شده است و به درستی کار نمی کند. در صورت تعمیرگاه شیراز تک سرویس به عنوان مرکز تخصصی تعمیر مایکروویو در شیراز توصیه می نماییم با یک تعمیرگاه مایکروفر معتبر تماس حاصل نمایید.

چرا هنگام استفاده از مایکروفر پاناسونیک، فیوز/ مدار قطع کننده می ترکد/ و یا قطع می شود؟

ابتدا باید مطمئن شوید که مایکروویو شما به خروجی حداقل 15 آمپر، 120 ولت و 60 هرتز متصل شده باشد.

  • اگر متوجه اتصال کوتاه برق شده اید، باید با استفاده از سیم فرار برای جریان برق از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید. این دستگاه دارای سیمی می باشد که از یک سیم زمینی همراه با یک دو شاخه زمینی برخوردار است. باید مطمئن شوید خروجی که دو شاخه به آن وصل است، به خوبی نصب شده و زمین گیر باشد. اگر از یک خروجی دو شاخه استاندارد برخوردار هستید، این مسئولیت را بر عهده دارید تا خروجی دو شاخه را با یک خروجی سه شاخه زمینی مناسب جایگزین کنید.
  • اگر نیاز است از یک سیم کششی استفاده کنید، فقط یک سیم کششی را به کار ببرید که سه سیمه باشد و همچنین از یک دو شاخه اتصال زمین سه پره برخوردار باشد، و دارای یک حفره سه شیار باشد که بتواند دو شاخه دستگاه را بپذیرد. درجه ای که برای سیم کششی تعیین شده است، باید برابر یا بیشتر از درجه بندی الکتریکی باشد که برای دستگاه مایکروویو شما مشخص شده است.
  • شما باید مایکروویو خود را روی یک مدار جداگانه ای قرار دهید. نباید مدار را همراه با مایکروویو با دستگاه دیگری به کار ببرید. اگر این اتفاق بیفتد، این احتمال وجود دارد که فیوز مدار شاخه بترکد و یا اینکه قطع کننده مدار از کار بیفتد.

ایرادات و ارورهای رایج در تعمیرات مایکروویو پاناسونیک

ولتاژی که مورد استفاده قرار می گیرد، باید همانی باشد که مایکروویو شما تعیین می کند (120 ولت، 60 هرتز). هرگز از ولتاژ بالاتری استفاده نکنید زیرا این کار بسیار خطرناک است، چون احتمال دارد باعث آتش سوزی شود و یا منجر به حوادث دیگری شود، و همچنین به مایکروویو شما نیز آسیب می رساند.

در صورتی که نمایشگر مایکروویو پاناسونیک من دچار مشکل شود و از کار بیفتد، چه اقدامی باید انجام دهم؟

باید اطمینان حاصل کنید که مایکروویو شما به پریزی متصل است که به درستی کار می کند، برای انجام این کار، می توانید دستگاه دیگری را به آن پریز وصل کنید تا ببینید که آیا جریان برق در آن برقرار است یا خیر.

اگر جریان برق در پریز برقرار نباشد، باید فیوز/ قطع کننده مدار را چک کنید.

توجه داشته باشید که: خانه ها/ ساختمان های جدید به طور کلی مجهز به وقفه خطای زمین GFI (Ground Fault Interrupt) هنگام سیم کشی هستند، اگر خانه یا ساختمان شما نیز دارای این سیم کشی می باشد و مجهز به مخازن GFI است، باید بررسی کنید که آیا قطع کننده مدار به طور مستقیم روی مخزن قطع شده است یا خیر که در این صورت باید دوباره تنظیم شود.

زمانی که سینی شیشه ای گرد داخل مایکروفر پاناسونیک (صفحه گردان) نمی چرخد، چه اقدامی باید انجام دهم؟  

  • بررسی کنید که سینی شیشه ای مایکروویو شما به درستی روی حلقه غلتک قرار گرفته است.
  • هنگامی که ظرف غذا را درون مایکروویو خود قرار می دهید، مطمئن شوید که ظرف با دیواره های حفره داخلی مایکروویو تماس نداشته باشد.
  • حلقه غلتک و کف حفره فر را باید به خوبی تمیز کنید. باید به طور منظم آنها را تمیز کنید. برای اینکه بتوانید آنها را به خوبی تمیز کنید، می توانید به راحتی از مواد شوینده ملایم، آب و یا شیشه پاک کن برای تمیز کردن سطح زیر مایکروویو استفاده کنید و سپس آن را کاملا خشک کنید. حلقه غلتکی مایکروویو را می توانید توسط آب ولرم و یا در ماشین ظرفشویی بشورید. سپس بعد از خشک کردن، باید آن را به درستی روی کف حفره قرار دهید.
  • اگر مایکروویو شما بیش از محدوده (Over The Range) OTR می باشد، باید دکمه صفحه گردان را بزنید تا آن را در موقعیت روشن (ON) قرار دهید.

قفل (Lock) و یا کلید (Key) را روی مایکروویو پاناسونیک می بینم. چگونه اقدام به حذف آنها کنم؟

اگر این سیستم را به کار ببرید، کنترل های مایکروویو شما غیر فعال می شوند؛ با این حال، می توانید در مایکروویو را باز کنید.

  • پد شروع (Start) را سه بار فشار دهید. زمان روز از بین می رود و به جای آن قفل (Lock) یا نشانگر قفل روی صفحه ظاهر می شود، که بستگی به مدل مایکروویو شما دارد، زیرا بعضی از مدل ها هر دو را با هم نشان می دهند.

اما شما زمان واقعی را از دست نخواهید داد.

برای اینکه بتوانید قفل (Lock) را حذف کنید:

  • باید پد متوقف کردن/ تنظیم مجدد Pad (Stop/Reset) را سه بار فشار دهید. در این صورت، دوباره می توانید زمان روز را روی صفحه ببینید.

موارد مهمی که باید به آنها توجه کنید:

  • این ویژگی از عملکرد الکترونیکی مایکروویو شما جلوگیری می کند و تا زمانی که لغو نشود، ادامه دارد. اما باعث قفل شدن در مایکروویو شما نمی شود.
  • اگر می خواهید قفلی که برای ایمنی کودک به کار می رود را تنظیم یا لغو کنید، باید در طول مدت 10 ثانیه، 3 بار روی شروع کردن یا متوقف کردن/ تنظیم مجدد (Start, Stop/Reset) ضربه بزنید.
  • زمانی که صفحه مایکروویو شما زمان روز را نشان می دهد، می توانید ویژگی قفل کودک (Child Lock) را تنظیم کنید.

جرقه هایی در حفره فر مشاهده می کنم، آیا در این صورت باید با یک سرویس دهنده مجاز محلی پاناسونیک ارتباط برقرار کنم؟

در اینجا راه هایی را به شما توصیه می کنیم تا توسط آنها بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید:

  • هنگامی که از مایکروویو خود استفاده می کنید، ظروفی که فلزی هستند و یا حتی دارای روکش فلزی می باشند را درون مایکروویو خود قرار ندهید.
  • زمانی که از مایکروویو خود استفاده می کنید، گره های پیچشی فلزی را در آن به کار نبرید زیرا منجر به جرقه زدن می شوند.
  • اگر قصد دارید فویل، سیخ و ظروفی که فلزی هستند را درون مایکروویو خود به کار ببرید، در این صورت باید حداقل 2.5 سانتی متر بین ماده فلزی و دیواره های داخلی فر فاصله قرار دهید. اگر باز هم جرقه ای را مشاهده کردید، در این صورت باید ماده فلزی (سیخ ها و غیره) را از داخل مایکروویو خود بردارید و به جای آنها از ظروفی که فلزی نیستند استفاده کنید.
  • دستمال کاغذی یا پارچه هایی که الیاف مصنوعی در آنها به کار رفته است مانند نایلون را در مایکروویو خود استفاده نکنید. زیرا اگر الیاف مصنوعی را داخل مایکروویو خود به کار ببرید ممکن است منجر به جرقه زدن و یا حتی آتش گرفتن پارچه شود. زمانی که می خواهید از این نوع دستمال ها و یا پارچه ها استفاده کنید، باید خیلی مراقب باشید.

در آخر امیدواریم که این مقاله از تعمیرگاه شیراز تک سرویس برای شما مفید بوده باشد. جهت ارتباط با این مرکز می توانید به وب سایت این مرکز به آدرس shirazrepair.com مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس