کد خبر 1211115
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
عکس/ مراسم احیای شب قدر در مهدیه امام حسن(ع)

شبکه نمایش یکی از این شبکه‌هاست که از شنبه یازدهم تا جمعه، ۱۷ اردیبهشت به مناسبت شب‌های قدر مجموعه‌ای از فیلم و تله‌فیلم‌های معناگرا را تدارک دیده است.

به گزارش مشرق، مدت‌هاست همزمان با هر کدام از مناسبت‌های مهمی که در دل تاریخ ثبت شده‌اند و آمدن و رفتن‌شان برای ما اهمیت دارد در تلویزیون هم تدارک ویژه‌ای برای هر کدام از آنها دیده می‌شود تا این همراهی رسانه‌ای به هر شکلی کامل‌تر شود؛ از تولید برنامه‌های گوناگون گرفته تا فیلم‌ها و سریال‌هایی که به فراخور آن روزها از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود.در این ایام نیز با نزدیک شدن به شب‌های قدر چنین جریانی دوباره جان گرفته است و هر شبکه‌ای مشغول تهیه برنامه‌ای برای این شب هاست.

البته بخشی از این تولیدات به صورت زنده در همان ایام روی آنتن می‌روند اما بخش دیگر آن مثل فیلم‌ها و سریال‌ها کمی زودتر پخش‌شان را شروع می‌کنند. شبکه نمایش یکی از این شبکه‌هاست که از شنبه یازدهم تا جمعه، ۱۷ اردیبهشت به مناسبت شب‌های قدر مجموعه‌ای از فیلم و تله‌فیلم‌های معناگرا را تدارک دیده است. علاوه بر آثار معناگرا، این شبکه در بخش صحنه گران سراغ فیلم‌های مذهبی سینمای ایران رفته و قرار است برجسته‌ترین کارهایی را که در این حوزه ساخته شده‌اند، پخش کند. در ادامه ما هم برخی از این آثارو برنامه‌هایی را که برای این شب‌ها آماده شده‌اند، معرفی کرده‌ایم. همچنین شبکه‌های سیما به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر، مراسم احیا در شهرهای مختلف را که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند هم پوشش می‌دهند.

 شبکه ۱

شبکه یک سیما مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را ساعت ۲۳ از مشهد مقدس با سخنرانی آیت‌ا... علم الهدی و مداحی احمد واعظی پخش می‌کند. همچنین اسلامی فر دعای جوشن کبیر را قرائت خواهد کرد.
در شب بیست و یکم سخنران مراسم حرم علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی خواهد بود و شجاع و قانع به ذکر دعا و مداحی می‌پردازند و در شب بیست و سوم نیز حجت‌الاسلام عالی سخنرانی و برادران و ملائکه مداحی خواهند کرد.

شبکه ۲

شبکه دوی سیما مراسم نخستین شب قدر را در ساعت ۲۲و۴۵ دقیقه از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌برد.
در این مراسم حجت‌الاسلام رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سید مهدی میرداماد دعای شریف جوشن کبیر را قرائت می‌کند.
مراسم شب بیست و یکم نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی و دعاخوانی عباس حیدرزاده و در شب بیست و سوم با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و قرائت دعای حسن شالبافان و سیدعلی حسین‌نژاد پخش می‌شود.

 شبکه ۳

شبکه سه سیما، مراسم احیای لیالی قدر را از حسینیه همدانی‌ها ساعت ۲۳و۲۰دقیقه با سخنرانی شیخ حسین انصاریان و قرائت دعای جوشن کبیر از امام زاده قاضی الصابر علیه‌السلام بانوای میثم مطیعی پخش می‌کند.

 شبکه ۴

شبکه چهار سیما در شب نوزدهم، قرائت دعای جوشن کبیر بانوای علی حسین‌نژاد را از مسجد مقدس جمکران در ساعت۲۴ پوشش می‌دهد و این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزامحمدی خاتمه خواهد یافت. همچنین مراسم احیا در شب بیست و یکم با قرائت دعای محمدرضا غلامرضازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری و در شب بیست و سوم قرائت دعای عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی روی آنتن می‌رود.

 شبکه ۵
این شبکه مراسم نخستین شب قدر را ساعت ۲۲ از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌حسنی(علیه‌السلام) با قرائت دعا توسط حاج‌محمدرضا غلامرضازاده، سیدکریم موسوی و سخنرانی حجت‌الاسلام عالی پخش می‌کند.
مراسم شب بیست‌ویکم نیز با قرائت دعای احمد زین‌العابدین‌فرد، حسن شالبافان و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری و در شب بیست‌وسوم با قرائت جوشن‌کبیر توسط احمد زین‌العابدین‌فرد، مجتبی محمدبیگی، مداحی علی فراهانی و سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی پخش می‌شود.

 شبکه آموزش


شبکه آموزش سیما مراسم احیای شب نوزدهم را ساعت۲۴ از مرقد امام‌خمینی(رحمت‌ا...علیه) قرائت دعای جوشن‌کبیر را با نوای حمید رمضان‌پور و مداحی احمد شربیانی و در ادامه با سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمیان پخش می‌کند.
سخنران مراسم در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام هاشمیان خواهد بود و مداحان سادات‌رضوی در شب شهادت امیرالمومنین علیه‌السلام و احمد خلف‌زاده و مهدی منصوری در شب بیست‌وسوم به ذکر دعا و مناجات می‌پردازند.

 شبکه قرآن


شبکه قرآن و معارف سیما، در نخستین شب از لیالی قدر در ساعت۲۳ سخنرانی آیت‌ا... میرباقری از حسینیه آیت‌ا... حق‌شناس(رحمت‌ا...علیه) و قرائت دعای جوشن با نوای حاج‌مهدی سماواتی را برای مخاطبان پخش می‌کند و در شب بیست‌ویکم این مراسم از امامزاده صالح(علیه‌السلام) با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی روی آنتن می‌رود.
در شب بیست‌وسوم نیز مراسم احیا از مصلای امام‌خمینی(رحمت‌ا...علیه) پخش می‌شود.
همچنین در لیالی قدر ویژه‌برنامه «روبه‌راه» از کربلای معلی مناجات‌خوانی به‌صورت زنده را ساعت ۲۲ برای مخاطبان پخش خواهد کرد.

 شبکه افق


شبکه افق از ساعت ۲۴ شب نوزدهم ماه مبارک از مصلای حضرت امام‌خمینی(رحمت‌ا...علیه) با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی‌قمی برنامه احیا را برای مخاطبان پخش می‌کند.
همچنین در شب بیست‌ویکم از مصلی حجت‌الاسلام سعدی و در شب بیست‌وسوم نیز امامزاده‌صالح(علیه‌السلام)، حجت‌الاسلام  هاشمی‌نژاد سخنران مراسم احیای این شب خواهند بود و قرائت دعا در این سه شب با نوای سعیدیان، سبحانی و قربانعلی و مداحی حاج‌احمد واعظی انجام خواهد شد.

 شبکه جام‌جم
شبکه جام‌جم، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان دعای جوشن‌کبیر از حرم مطهر حضرت‌معصومه(سلام‌ا...علیها) را با نوای سیدمهدی میرداماد و سخنرانی و مراسم احیا از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(علیه‌السلام) پخش می‌کند.مراسم شب بیست‌ویکم رمضان مراسم مناجات‌خوانی، سخنرانی و احیا از مشهد مقدس و شب بیست‌وسوم نیز قرائت دعا با نوای حاج‌میثم مطیعی از امامزاده قاضی‌الصابر(علیه‌السلام)، سخنرانی و احیا از حرم مطهر امام‌رضا(علیه‌السلام) روی آنتن اینشبکه می‌رود.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس