کد خبر 1211055
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
ایهود اولمرت

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی درباره احتمال شکل گیری انتفاضه جدید در فلسطین اشغالی به دنبال تشدید خشونت علیه فلسطینیان هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی درباره احتمال شکل گیری انتفاضه جدید در فلسطین اشغالی هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

نقش صهیونیست‌ها در ایجاد رقابت تسلیحاتی در منطقه

او در مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی معاریو منتشر شده، نوشت: عوامل جدیدی ایجاد شده است که زمینه آغاز انتفاضه جدید در مناطق اشغالی فلسطین را فراهم می‌کند. رفتارهای خشونت آمیز شهرک‌نشینان و تلاش برای بیرون راندن فلسطینیان از اراضی خود، آنان را مجبور به مقابله می‌کند.

اولمرت افزود: حوادث اخیر در شهر قدس، نشانه آن است که اوضاع در آستانه فروپاشی قرار دارد و ممکن است هر لحظه، تشدید شود.

او در این مقاله گفت: زمان آن فرا رسیده است که امور را در مسیر مناسب خود قرار دهیم. برای مدت زمان بسیار طولانی، کاری سازمان یافته و سیستماتیک از سوی سازمان‌های یهودی در مناطق مختلف در کرانه باختری انجام شد و فلسطینی‌ها را هدف قرار داد که باعث خسارت شدید اقتصادی به آن‌ها و حتی صدمه جسمی به تعدادی از آن‌ها شده است که کم نیستند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ادامه داد: تصاویر پسرانی که به کشاورزان فلسطینی حمله کرده و آن‌ها را ضرب و شتم کرده، درختان زیتون آن‌ها را از بین برده، سنگ پرتاب کرده و با چوب به سر فلسطینیان می‌زنند، گواه یک پدیده خطرناک و تحریک آمیز است که هدف آن فرستادن فلسطینی‌ها به گوشه‌ای است که در پایان چاره‌ای جز مقابله کردن برای آن‌ها باقی نمی‌گذارد.

او افزود: همزمان با تلاش برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از اراضی خود، راست گراهای افراطی بوی شکست سیاسی خود را که تمامی پروژه زندگی آنان را تهدید می‌کند، می‌شنوند و ناتوانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای تشکیل کابینه منجر به آغاز تغییر توازن سیاسی در تل آویو می‌شود.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در پایان اذعان کرد که شهرک نشینان خشن واقعاً به نتانیاهو اعتقاد ندارند و همچنین برای تحقق آرزوهای خود نیز به او اعتماد ندارند. اما آن‌ها او را می‌شناسند. آن‌ها می‌دانند که او فردی اخاذ و ترسو است که قادر به مقاومت نیست و هیچ تعهد واقعی نسبت به تل آویو ندارد. آن‌ها به یاد می‌آورند که بند معاهده اسلو که صهیونیست‌ها را به خروج از الخلیل ملزم می‌کند، تجسم یافته است. مسئله‌ای که اسحاق رابین و شیمون پرز از این کار خودداری کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس