کد خبر 1210721
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
پوتین پیشنهاد دیدار با زلنسکی را پذیرفت

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت ایران به‌عنوان یکی از همسایه‌های دریای خزر، ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای ایران، بار دیگر در چارچوب‌های گذشته و اولیه به اجرا درآید.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) درباره احیای توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه خود ابراز امیدواری کرد. به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، پوتین طی اظهاراتی در جلسه شورای امنیت ملی روسیه گفت: «ما امیدواریم که اجرای توافق هسته‌ای ایران دوباره در چارچوب‌های قبلی آن به‌طور کامل انجام شود».

بیشتر بخوانید:

رایزنی‌های فشرده در وین ادامه دارد

وی با اشاره به اهمیت همسایگی ایران با روسیه به عنوان یکی از پنج کشور مجاور دریای خزر، توضیح داد:‌ «ما امروز درباره یک موضوع بسیار مهم گفت‌وگو می‌کنیم، وضعیت منطقه دریای خزر. نیازی نیست که دوباره تاکید کنیم این موضوع چقدر برای روسیه اهمیت دارد. این همچنین به مسئله فعالیت‌های اقتصادی و تعاملات با شرکا و متحدان نزدیک ما نیز تعمیم داده می شود».

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه اکنون بسیاری از مسائل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران در حال برطرف شدن است، افزود: «امیدوارم که همه چیز مرتبط با برجام، در چارچوب قبلی احیا شود و بتوانیم روابط همه‌جانبه‌ای را با تمام اعضای باشگاه [دریای] خزر برای اجرای همه برنامه‌هایی که در نظر داریم، ایجاد کنیم».

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با غیرواقعی و مخرب توصیف کردن برخی ایده‌ها برای گسترش توافق هسته‌ای به دیگر حوزه‌ها، گفت روز پنجشنبه هیأت‌های آمریکایی و روسی برای گفت‌وگو درباره برجام دیدار می‌کنند.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین)‌ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شد.

با این حال «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات وین سازنده بود، اما مدعی شد که این مذاکرات تعیین کننده نبود و منتظر ادامه آن هستند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    آره جون خودت ، آماده ای به همه قطعنامه علیه ایران رای بدهید مثل ۹ تای قبلی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس