کد خبر 1210661
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
ادامه گفت‌وگوهای ایران و ۱+۴ در وین

رایزنی‌های فشرده بین هیأت های ایران و ۱+۴ در وین کماکان ادامه دارد و گفت‌وگوها امروز (جمعه) نیز برای بررسی متون در کارگروه‌های مختلف در جریان است.

به گزارش مشرق، دور جدید رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) که از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام دوباره از سر گرفته شد، کماکان در وین پایتخت اتریش در جریان است.

بیشتر بخوانید:

راه حل چینی برای موفقیت گفت و گوهای وین

گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ روز گذشته (پنجشنبه) نیز به شکلی فشرده در وین دنبال شد و از ساعات ابتدایی صبح تا اواخر شب گذشته نشست‌هایی در سطوح و فرمت‌های مختلف برگزار شد.

دیروز همچنین دیداری چهارجانبه بین سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و روسای هیأت‌های سه کشور اروپایی برگزار شد. علاوه بر این، عراقچی و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند. 

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین با وزیر خارجه اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوها امروز (جمعه) نیز برای بررسی متون در کارگروه‌های مختلف شامل کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه لغو تحریم‌ها، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین در جریان است.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

بر همین اساس، گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین در جریان است. روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) نیز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.  قرار است گزارش کارگروه‌های کارشناسی به کمیسیون مشترک برجام ارائه و در صورتی که نیاز باشد کمیسیون مشترک برجام بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس