نشست وین

آمریکا نه تنها تا کنون لغو همه تحریم‌ها را نپذیرفته، بلکه حتی با لغو موثر همان تحریم‌های ناقص هم موافقت نکرده است.

به گزارش مشرق، در پی انتشار خبری به نقل از منابع ناشناس دولت آمریکا در خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس درباره آمادگی آمریکا برای برداشتن برخی تحریم‌ها، شبکه پرس تی وی امروز از منابع مطلع ایرانی در تهران کسب اطلاع کرده است که آمریکا هنوز حاضر به لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی واقعی آن نشده است.

پرس تی وی حداقل از دو منبع جداگانه در تهران مطلع شده است که از جمله تحریم‌هایی که باید لغو شوند و در صورت عدم لغو، ایران هیچ سودی از برجام نخواهد برد، دستورات  اجرایی ۱۲۹۵۹ و  ۱۳۵۹۹ و  ۱۳۸۷۶ و  ۱۳۹۴۹ رئیس جمهور آمریکا و قوانین کاتسا، ISA و ویزا و قانون میهن پرستی پاتریوت بخش ۳۱۱  و U Turn دلار است که باید لغو شوند.

 همچنین بررسی پرس تی وی نشان می‌دهد در صورت عدم لغو یا remove کامل همه تحریم‌ها و اصرار آمریکا بر تعلیق تحریم‌ها یا  suspend, lift, cease و یا توقف موقت ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه (waive)، نتایج مذاکرات وین مورد تایید نهادهای قانونی کشور قرار نخواهد گرفت.

از دیگر سو، پرس تی وی مطلع شده است که امریکا باید تعهد دهد تحریم‌ها را مجددا باز نخواهد گرداند و در این صورت شرکت های بین المللی طرف قرارداد با ایران تا ۴ سال مجاز به ادامه فعالیت و همکاری با ایران باشند.

بر اساس اطلاعات دقیق و تایید شده پرس تی وی، آمریکا همچنین باید تعهد به عدم اجرای مکانیزم ماشه و نیز پرداخت خسارت‌های ایران از خروج آمریکا از برجام نیز بدهد.

بر اساس تحقیق پرس تی وی، بازگشت آمریکا به برجام، چنانچه تحربم های مغایر با برجام و یا مانع سود بردن ایران از برجام را لغو نکند، نه تنها فایده‌ای برای ایران نخواهد داشت، بلکه صرفا دست آمریکا را برای بازگرداندن تحریم‌های بین المللی مصوب شورای امنیت باز خواهد کرد.

 منابع پرس تی وی مجددا تاکید کرده اند که اجرای رفع تحریم ها به صورت گام در برابر گام، به گونه‌ای که به تدریج و در برابر اقداماتی از طرف ایران باشد، تحت هیچ عنوانی قابل پذیرش نیست.

یک منبع امنیتی هم امروز پنج شنبه در پاسخ به سوال پرس تی وی در باره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: آمریکا نه تنها تا کنون لغو همه تحریم‌ها را نپذیرفته، بلکه حتی با لغو موثر همان تحریم‌های ناقص هم موافقت نکرده است. آمریکا قصد دارد تحریم‌های اصلی اقتصادی ایران را صرفا در بازه های ۴ ماه و ۶ ماه به صورت موقت متوقف کند که در این صورت هیچگونه گشایش اقتصادی و روابط اقتصادی خارجی جدی شکل نخواهد گرفت.

علاوه بر تاکید منابع خبری پرس تی وی در تهران و وین بر اینکه هنوز هیچ نشانه ای از اینکه آمریکا با لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی واقعی آن موافقت کرده باشد دیده نمی شود، در روزهای اخیر نیز  چند مقام ارشد آمریکایی از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور تاکید کردند که هرگز با لغو همه تحریم‌ها موافقت نخواهند کرد.

 یک مقام آمریکایی هم پنج شنبه گذشته گفت که نه تنها آمریکا با لغو همه تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی آن توسط ایران مخالف است، بلکه حتی ضمانتی هم برای باقی ماندن در برجام نمی‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    20 0
    پس تیم مذاکره کننده در وین چه غلطی می کنند.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      15 0
      همون غلطی که موقع تحمیل ننگنامه برجام می کردند
  • نادری IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 3
    ترامپ حماقت کزد از برجام خارج شد چون بصورت سوری و مکتوب داخل برجام بود واجرا نمیکرد مفادش رو الان برگرده برجام حتی موقت مکانسیم ماشه تو چنگش هست..... مذاکره برا مذاکره همراه تحریم
  • اصلاح طلب IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    9 10
    همین که ما را برای دست بوسی قبول کردند هم نعمت است .
    • ابوبکر فراوی مخالفی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      10 1
      برو دستشون رو ببوس تا به مادر نداشته ات تجاوز کنند. برو.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    17 1
    خدایا مسولین خام و زود باور را خودت یک کاری بکن بخدا این مسولین نماینده ملت نیستند
  • حامد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    اونوقت وی میگه حالا که وین به نتیجه می رسد! گول حمایت تلویحی اش از حاج قاسم رو نخورید ملت.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    5 0
    خدایا مسولین خام و زود باور را خودت یک کاری بکن بخدا این مسولین نماینده ملت نیستند
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    آمریکای خلافکار و مجرم و متهم به نقض قوانین بین المللی برای ایران شرط می گذارد این تیم مذاکره کنند در وین ماندن که چکار کنند ؟ ماندن که یک توافق ذلت بار دیگر را رقم بزنند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    البته عدم رفع همه تحریم ها از سوی دولت آمریکا، نشانگر دلسوزی آنها نسبت به ایران هست، با توجه به اینکه ممکن است در چهارسال آینده دولت دیگری مانند دولت ترامپ سرکار آید و دوباره تمامی تحریم ها را وضع کند.
  • امید GB ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 3
    معلوم نیست این منابع آگاه کیا هستن که ما باید حرفاشون باور کنیم؟
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    7 0
    آمریکا قابل اعتماد نیست
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    7 2
    حاضر نیستم یک روز دیگه این مسئولین وزارت خارجه را ببینم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 2
    تمام تحریمها از اول انقلاب تاحالا(نه یکی کم ونه یک زیاد)باید رفع گردد ئوتا یکسال راستی آزمایی بدون بدون کردن پیشرفتهای هسته وباز کردن پیچ ومهره ای خواهدب دو والا تمام پایگاه هایتان درمنطقه ودنیا نابود میکنیم واسرائیل را با پایگاه اتمی خودش با خاک یکسان میکینم
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    2 0
    اگر مسئولین اجازه بدن که با این شرایط توافقی امضا بشه خونشون حلاله...خیانت میکنن به خون شهدا..اینها رو باید بگیرند و اویزون کنند..
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    آمریکا همیشه در مذاکرات با کشورها به شکلی عمل می کند که بدون دادن هیچ امتیازی به طرف مقابل همه‌ی امتیازات را از طرف مقابل بگیرد و برای این که طرف مقابل صدایش در نیاید اول قسمتی از حقوقش را از او سلب می کند و بعد قسمتی از حق خودش را با منت به او برمی‌گردند و تازه اکثر اوقات ممکن است همین کار را هم نکند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    آمریکا هرگز سر قول و قرارشون نیستن...آخه ما انوز نتونستیم انتقام خون سردار بزرگ ما را بگیریم.اونوقت آقایان میخوان باهاش قرارداد بنویسند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    آهای مسئولی که ادعای میهن دوستی و وطن پرستی میکنی‌‌‌‌...هنوز خون حاج قاسم انتقامش را نگرفتیم رفتی اونجا چیکار کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس