کد خبر 1210260
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
بایدن: آمریکا به دنبال تنش با روسیه و چین نیست

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در کنگره، با ادعای اینکه واشنگتن به دنبال تنش و تقابل با روسیه و چین نیست، اما تهدید کرد که اقدامات آن دو کشور پیامدهایی را برایشان خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه گفت واشنگتن به دنبال تنش‌زایی با روسیه یا چین نیست.

بایدن در اولین سخنرانی خود در کنگره این کشور، با ارائه گزارشی از یک‌صد روز حضور در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا، توضیح داد که واشنگتن و مسکو می‌توانند در حوزه‌های منافع مشترک از جمله تسلیحات اتمی و تغییرات اقلیمی همکاری کنند.

وی در این باره اظهار داشت: «درخصوص روسیه، من به رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین، تصریح کردم همزمان که ما به‌دنبال تنش‌زایی نیستیم، اما اقدامات آنها دارای پیامدهایی خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه پاسخ مناسب و مستقیمی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور و حملات سایبری داده است، افزود: «اما ما می‌توانیم منافع دوجانبه همکاری کنیم. همانطور که در معاهده نیو استارت درخصوص تسلیحات اتمی انجام دادیم و آنچه که داریم درخصوص تغییرات اقلیمی انجام می‌دهیم».

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین گفته که واشنگتن در رقابت منطقه‌ای با پکن حضور پیدا می‌کند اما به دنبال تنش و تقابل نیست.

وی در این باره تاکید کرد: «به رئیس‌جمهور شی گفتم که ما حضور نظامی قدرتمند خود در منطقه هند و اقیانوس آرام را حفظ می‌کنیم، همانطور که با ناتو در اروپا انجام می‌دهیم. البته نه برای آغاز درگیری بلکه برای جلوگیری از آن».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که دولتش به همراه متحدان واشنگتن برای مقابله با تهدیدهای برنامه‌های هسته‌ای تهران و کره شمالی از طریق دیپلماسی و بازدارندگی همکاری می‌کند.

بایدن در این باره مدعی شد: «درخصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی، که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهان است، ما از نزدیک با متحدان خود کار می‌کنیم تا تهدیدهای مطرح‌شده از سوی آن دو کشور را از طریق دیپلماسی و بازدارندگی سخت، برطرف کنیم».

وی درباره جنگ آمریکا در افغانستان نیز گفت: «این جنگ قرار نبود به اشغال چندنسلی یک کشور تبدیل شود... بعد از ۲۰ سال اکنون زمان بازگرداندن نیروهایمان به خانه است... البته تهدید تروریستی از سال ۲۰۰۱، به ورای افغانستان تحول پیدا کرده است».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره حضور گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا افزود: «القاعده و داعش در یمن، سوریه، سومالی و دیگر مکان‌های آفریقا و خاورمیانه و ورای آن حضور دارند».

بایدن در حالی در این سخنرانی مشغول بالیدن به کارنامه ۱۰۰ روز ابتدایی دولتش بود، که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه گفته اقدامات بایدن در این یک‌صد روز «بی‌ثبات‌کننده» بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • GB ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    ترجمه: دنیا یعنی امریکا و نوکرانش
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    5 2
    اگه اروپا استرالیا کانادا زلاندنو و ژاپن و کره جنوبی نباشند چین و روسیه و ایران و کره شمالی آمریکا رو غورت میدن
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 6
      کل دنیا هم جمع شن حریف یه ایالت ایالات متحده هم نمیشن
  • ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    7 3
    روسیه آمریکا چین سه ضلع از مثلث استعمار فلاکت و بدبختی مردم دنیا هستند و توسط گلوبالیستهای دجال در سایه نقش های شیطانیشان را ایفا می کنند . ولی مردم دنیا بیدار شدند. بهار جهانی آغاز شده و طومارتان را در هم خواهند پیچید. چشم و گوشتان کور و کر شده با سلاح و پولهای نامشروع بدست آمده با ظلم و ستم.
    • سجیل IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      کاملا درسته باید در بعضي جا ها همکاری کرد ولی نباید اعتماد کرد بهشون چون همشون سرباز دجال هستن از روسیه و چین بگیر تا آمریکا و اروپا
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بهتره بایدن بدونه که الان وقت مناسبی برای تهدید و جنگ نیست چون ایران و روسیه و چین باهم همکاری دارن و اگر جنگ بشه مطمئنا آمریکا بازنده جنگ خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس