کد خبر 1209258
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: درحالی‌که نظر به تنش‌های دریایی، خرابکاری نطنز و فرود آمدن موشک در حوالی دیمونا، تمرکز راهبردی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر متوجه ایران بوده، فعال شدن جبهه قدس معضلی است که در کنار بن‌بست سیاسی چالشی اساسی برای این رژیم بوجود آورده است.

 این چالش متاثر از چند عامل ازجمله برخی حوادث محلی، تنش‌های معمول در ماه مبارک رمضان و اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی رژیم در مسجدالاقصی، تاثیر رسانه‌های اجتماعی و اقدامات یهودیان تندرو شکل گرفته و همزمان شده است با تلاش‌ها از سوی نتانیاهو برای تشکیل کابینه از یک‌سو و بحران دیپلماتیک بین این رژیم و تشکیلات خودگردان در مورد برگزاری انتخابات فلسطین در قدس از سوی دیگر.

 جرقه این درگیری‌ها با انتشار برخی ویدئوها از حمله نوجوانان فلسطینی به یهودیان مذهبی در شبکه‌های اجتماعی و انتقام‌جویی تندروهای یهودی زده شد. به علاوه، همزمان با اعلام تصمیم گروهک‌های یهودی برای تعرض هزاران نفری به مسجد الاقصی در روز ۲۸ ماه مبارک رمضان، پلیس رژیم برخی از محدودیت‌ها مانند ممنوعیت تجمع فسطینی‌ها در باب العامود یا دروازه دمشق را در مسجدالاقصی وضع کرد.

فلسطینی‌ها این تصمیم را تحقیر آن‌ها از سوی اسرائیل، مبارزه با سنت‌های ماه مبارک رمضان و نیز تلاش برای پیشبرد یهودی‌سازی و سیطره کامل بر مسجدالاقصی تلقی کرده و با تجمعات خود علیه این تصمیم برخاستند و اینگونه آتش درگیری‌ها برافروخته شد. این در حالی است که در شهر یافا در نزدیکی تل‌آویو نیز درگیری‌هایی بین اعراب و پلیس رژیم صهونیستی بوجود آمده بود.

 این درگیری‌ها هم در سرنوشت تشکیل کابینه رژیم تاثیرگذار است؛ چون عملاً ائتلاف با حزب عربی رعام را غیرممکن می‌سازد و هم در برگزاری انتخابات پارلمانی فلسطین که ممکن است به بحرانی جدید میان این رژیم و فلسطینی‌ها تبدیل شود؛ و البته بعید نیست این درگیری‌ها با همین هدف و شاید با هماهنگی تشکیلات خودگردان به منظور فراهم کردن بهانه تعویق انتخابات ایجاد شده باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس