کد خبر 1210400
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: پرتاب یک موشک به نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا و هم‌چنین وقوع یک انفجار در کارخانه موشک‌سازی رژیم صهیونیستی، گزاره‌هایی را به عنوان اینکه چه پیامی در راستای تحولات منطقه دارد، به ذهن کارشناسان متبادر می‌سازد:

اولین پیام اینکه پاسخی به خراب‌کاری‌های رژیم صهیونیستی در تأسیسات هسته‌ای ایران قلمداد می‌شود. این مسأله با توجه به فاصله اندک زمانی از حادثه نطنز و هم‌زمانی با مذاکرات هسته‌ای وین، نزدیک‌ترین پاسخ به این پرسش محسوب می‌شود.

 گزاره دیگر اینکه رویه محور مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی تغییر کرده و بنا بر پاسخ‌گویی به تحرکات تهاجمی این رژیم است. صحت این گزاره بستگی به تکرارشوندگی پاسخ‌گویی به رژیم دارد که یک الزام راهبردی محسوب می شود.

 از دیگر پیام‌های حوادث اخیر را می‌توان ضعف سامانه‌های ضدموشکی رژیم دانست. این نکته‌ای است که پیش‌تر نیز در برابر حملات راکتی حماس از نوار غزه خودنمایی کرده بود. این احتمال وجود دارد که چنانچه رژیم با یک حمله موشکی گسترده در مقیاس وسیع روبرو شود، ضعف سامانه‌های ضدموشکی بیشتر آشکار شود.

 آسیب‌پذیری تأسیسات هسته‌ای این رژیم گزاره چهارم و هرچند ضعیف برای پیام رخدادهای اخیر است. استحکام این تأسیسات در عمق زمین و اهمیت راهبردی آن برای رژیم اشغال‌گر قدس، ضرورت دفع هر حمله‌ای را یادآور می‌شود.

 نهایتاً این حمله نشانگر ناامن‌ بودن سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها نیز است. اگرچه برخورد موشک اخیر به یک روستا در حاشیه دیمونا بود، اما آسیب پذیری جغرافیایی رژیم صهیونیستی را عیان کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    چرا اسرائیل رو درست حسابی ادب نمیکنن؟ اینطوری که فایده ای نداره. اسرائیل روز به روز وقیح تر میشه. حاج قاسم رو شهید کردن ولی هنوز هیچ انتقام درستی نگرفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس