کد خبر 1209000
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
احضار

سریال‌های خارجی در ۵ قسمت اول باید تکلیف‌شان را با مخاطب روشن کنند و شبکه‌های تلویزیونی و سرمایه‌گذاران هم بیش از ۵ قسمت به یک مجموعه تلویزیونی مجال نمی‌دهند.

به گزارش مشرق،انگار رسم است که اسم فیلم ترسناک یا ماورایی را «احضار» بگذارند. به جز احضار(The Conjuring) ساخته جیمز وان در سال ۲۰۱۴، یک سریال احضار در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی رامین عباسی‌زاده در سال ۱۳۹۷ هم ساخته شده است. این شب‌ها شاهد یک «احضار» دیگر در شبکه یک سیما هستیم که کارگردانش را می‌توان پدر سریال‌های ماورایی تلویزیون نامید. علیرضا افخمی که در اوایل دهه ۸۰ با «تب سرد» مشهور شد، در سال ۸۴ و با ساختن «او یک فرشته بود» پرونده جدیدی در ژانر فیلم‌های ماورایی پس از انقلاب باز کرد. او بعدها این راه را با ساختن «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» ادامه داد و در این بین البته سریال‌هایی مانند «روز حسرت» یا «اغما» را هم نوشت که دیگران ساختند. دهه ۸۰، اوج محبوبیت این ژانر بود و بازیگرانی مانند بهاره افشاری، حمید گودرزی یا حامد کمیلی به‌خاطر بازی در این نوع سریال‌ها به شهرت و حتی محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کردند. ۱۰ سال پس از آخرین سریال ماورایی افخمی، این‌بار نوبت به احضار شده تا آن راه را تداوم ببخشد. احضار اما از همان روزهای اول که تیزرهایش پخش شد، واکنش‌هایی را به وجود آورد. استفاده از کلماتی مانند روح یا جن در این تیزرها باعث ایجاد کنجکاوی و حساسیت روی این مجموعه تلویزیونی شده بود.

بیش از یک‌سوم این سریال پخش شده و زمان مناسبی است برای بررسی کیفی آن. هرچند تهیه‌کننده احضار در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که ریتم سریال تندتر می‌شود و مخاطبان باید صبور باشند. این درحالی است که سریال‌های خارجی در ۵ قسمت اول باید تکلیف‌شان را با مخاطب روشن کنند و شبکه‌های تلویزیونی و سرمایه‌گذاران هم بیش از ۵ قسمت به یک مجموعه تلویزیونی مجال نمی‌دهند.

درباره احضار اما چند نکته مطرح است. اول اینکه در ماه مبارک رمضان و در وضعیت فعلی جامعه و مشکلاتی مانند کرونا یا اقتصاد چه ضرورتی برای پخش یک سریال ترسناک یا ماورایی است؟ درست است که اکثر سریال‌های ماورایی تلویزیون در ماه مبارک رمضان پخش شده اما کنار آنها هم یک کار طنز یا کمدی هم حضور داشته و شرایط مانند امروز نبوده است. نسل‌ها به اندازه یک دهه و بلکه بیشتر از آن تغییر کرده‌اند و دیگر نمی‌شود با همان زبان و لحن دهه ۸۰ در روزگار کنونی صحبت کرد. مخاطب امروز فیلم‌های خارجی زیادی را دیده و اولین کارش پس از دیدن قسمت اول هر سریال داخلی، مقایسه‌اش با نمونه خارجی آن است. اگر بپذیریم که اقبال برخی مردم به عرفان‌های کاذب و جادو و احضار روح زیاد شده و باید با آن مقابله کرد، سوال اصلی و مهم این است که ماه رمضان و پس از پخش دو سریال ملودرام، زمان مناسبی برای آن است؟

افخمی درباره دلیل ساخت احضار با اشاره به لوگوی آن گفته بود: «به فتوای اکثر علما برپایی یا شرکت در مجالس احضار روح مذموم و حرام اعلام شده، زیرا اکثریت قریب‌به‌اتفاق چنین مجالسی بر پایه دروغ و فریب‌کاری است. وجود چشم جهان‌بین که یکی از نمادهای فراماسونری است، در لوگوی سریال به تبعات ناخوشایند و ویرانگری اشاره دارد که برای شرکت‌کنندگان در هر محفل و مجلس مخفی و سری ازجمله مجالس احضار به بار خواهد آمد.»

کارگردان احضار در پاسخ به کسانی که به لوگوی سریالش واکنش نشان داده‌اند، گفته است: «کسانی که به فتوای علما ملتزم بوده و مخالف برپایی یا حضور در این‌گونه محافل هستند، مشکلی با لوگوی سریال نخواهند داشت لیکن اشخاصی که برپایی یا شرکت در مجالس احضار ارواح را مباح یا ممدوح بدانند، طبعا با این لوگو مخالفت کرده و نسبت به آن معترض خواهند شد.» افخمی در ادامه هدف و منظورش از ساخت سریال «احضار» را مقابله با همین تفکر و همچنین انذار به مخاطب عنوان کرده تا کسی در چنین مجالسی شرکت نکرده و در این مکان‌ها حضور نیابد تا هم مرتکب گناه نشود و هم تبعات ویرانگر حضور در این محافل دامان او و خانواده‌اش را نگیرد.

به تعبیری قرار است در احضار به خانواده و افراد در بستر یک داستان عاشقانه آموزش داده شود اما مساله مهم‌تر از این توصیه‌ها زمینه داستان و بازیگران یا درواقع نابازیگرانی است که از آنها استفاده شده است. اگر هدف آگاه‌سازی بوده پس این حجم از مانور روی ترسناک بودن و تاکید مکرر روی جن و روح چیست؟ عدم استفاده به‌موقع از درجه‌بندی سنی در برخی سکانس‌ها و انداختن توپ مراقبت به زمین بازی خانواده‌ها چه دلیلی دارد؟

محمودرضا تخشید، تهیه‌کننده احضار به تسنیم گفته است: «یکی از مشکلاتی که ما با برخی مخاطبان خاص‌مان پیدا می‌کنیم اصلا هدف این سریال، ژانر ترسناک نیست. همان‌طور که اول سریال می‌نویسد احضار ژانر معرفتی و ماورایی است. وقتی «اغما» و «۵ کیلومتر تا بهشت» پخش می‌شد مخاطب با همین روح و شیطان و ماجراهایی از این‌دست روبه‌رو می‌شد اما آنجا +۱۴ درج نمی‌شد. به نظرمان می‌آید اینجا بیشتر هدف بحث ماورایی و معرفتی است تا بحث دلهره ایجاد کردن و بیننده را ترساندن!»

این صحبت‌های کارگردان و تهیه‌کننده تناقض کامل دارد با رفتار رسانه‌ای این سریال و حتی شبکه یک سیما با خود مجموعه. اگر ژانر معرفتی و ماورایی(!) است که دلیل تبلیغات گسترده روی عنوان «سریال ترسناک شبکه یک» چیست؟ خوردن قسم حضرت‌عباس برای ژست معلم و مصلح گرفتن این سریال وقتی از آن‌سو دم خروس (دیده شدن به هر قیمتی) آشکار است، بیشتر توی ذوق مخاطب می‌زند. اینکه سازندگان و حتی یک شبکه تکلیفش را با یک سریال و مخاطبانش روشن کند، خواسته چندان سخت و غیرممکنی نیست.

مشکل بعدی سریال احضار، انتخاب بازیگرانش است. سریالی که انتخاب کرده ستاره نداشته باشد و تا اینجا نه‌تنها مشکلی نیست بلکه از این تصمیم حمایت هم می‌شود. اما جایی کار خراب می‌شود که نابازیگران به معنای فنی، به کلیت سریال ضربه زده‌اند. نابازیگرانی که معلوم نیست کیفیت هنری آنها در کجا و چگونه سنجیده شده و آیا کمبود وقت باعث چنین انتخاب‌هایی شده یا عوامل دیگری مانند صرفه‌جویی در آن دخیل بوده است؟ بازیگران دیگر که اتفاقا شناخته‌شده و کاربلد هم هستند در این سریال از کارهای قبلی خودشان ضعیف‌تر ظاهر شده‌اند. مخاطب پس از دوازده، سیزده قسمت حق دارد که با سریال و شخصیت‌هایش ارتباط برقرار کند و کاراکترهای احضار این ویژگی را ندارند. استفاده افراطی از موسیقی و رنگ و سکوت و دود، به‌تنهایی نمی‌تواند باعث تعلیق در یک سریالی شود که به گفته سازنده‌اش، هدف اصلی‌اش روشنگری بوده است.

استفاده از جوان‌ها و رابطه‌های دختر-پسری شاید در دهه ۷۰، طرفداران زیادی در سینما و تلویزیون داشت اما در سال ۱۴۰۰ دیگر شرایط فرق کرده است. جوان‌هایی که در احضار می‌بینیم، با توجه به اشاره‌های مکرر به کرونا، از لحاظ زمانی متعلق به سال گذشته و امسال هستند اما رفتار و گفتار و سبک زندگی‌شان در همان دهه ۷۰ و ۸۰ مانده است. شخصیت‌های سریال احضار که اتفاقا نسبت به شخصیت‌های سریال‌های قبلی افخمی بیشتر هم شده‌اند، در سطح مانده‌اند و مخاطب حتی نسبت به مائده و کامرانی که ظاهرا شخصیت‌های اصلی هستند، شناخت عمیقی ندارد. شخصیت‌ها در حد آدم‌بدها و آدم‌خوب‌ها مانده‌اند و وسط این همه آدم هم قرار است به اعتیاد، عرفان‌های کاذب، عشق‌های نافرجام، مشکلات جوان‌ها، کرونا و مشکلات مالی هم پرداخته شود و همین می‌شود که مخاطب نخ تسبیح را گاهی گم می‌کند.
اگر شبکه یک سیما سال گذشته و با سریال طنز و جذاب «زیرخاکی» موفق بود و لقب پرمخاطب‌ترین سریال ماه مبارک رمضان را به دست آورد امسال اما یک شکست کامل را به دست آورده است و حمایت‌های گاه و بیگاه در قالب مصاحبه و ارائه آمارهای عجیب از تعداد بینندگان آن هم در هفته اول نمی‌تواند وضعیت را بهتر کند.  افخمی در سال‌های قبل نشان داده که قصه‌گفتن را خوب بلد است اما اینجا از یک روایت ساده هم عاجز است و معلوم نیست که چرا اولویتش را روی نصیحت کردن و گاه شعاردادن گذاشته است. زبان الکن سریال در داستان‌گویی باعث شده مخاطب جزیره‌هایی از قصه را بدون ارتباط با هم ببیند و نهایتا در همین جزیره هم گم شود. با اینکه کار کردن در شرایط کرونایی سخت و قابل‌ستایش است اما ضعف‌های فیلمنامه یا بازی‌های به‌شدت بد را نمی‌توان به کرونا ربط داد. احضار برای افخمی یک گام روبه‌عقب است و البته که شبکه یک در سال‌های اخیر و با پخش چند سریال خوب و پرمخاطب مانند «پایتخت»‌ها، «نون.خ»‌ها و «زیرخاکی» توقعات مخاطبان را بالا برده و دیگر نمی‌تواند کار ضعیف تولید و پخش کند. تاریخ انقضای سریال‌هایی مانند احضار با این کیفیت فرم و محتوا گذشته و بدتر از آن زمان پخش نامناسبش است که این ضعف را آشکار می‌کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 244
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    81 30
    این بیشتر بازی با کلمات بود تا نقد - اتقاقا نسبت به کارهای ماورایی گذشته تمیز تر بوده
    • دنیا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      45 17
      موافقم سریال احضار خیییلی عالیه نمیدونم چرا الکی میخوایین سریالو بد جلوه بدین
    • سارا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      31 9
      دقیقا تا یه فیلم خوب و با اخلاق پخش میشه باید بهش انتقاد کنن! برنانه هایی با مفاهیم مسخره رو که کاریش ندارید
    • Fa IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      11 6
      چرا الکی یه چیزی می گید حس می کنم یه عده ای می خوان فیلم رو بد جلوه بدن سریال واقعا عالی ای هست و اولین سریال ایرانیه که دنبال می کنم و جذبش شدم‌
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    58 41
    سریال مزخرف و سخیف و چرت و تهوع آوری است.
    • دادار IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      9 7
      باز تو که سرو کله ات پیدا شد ی مدتی نبودی اخه تو کارگردانی تو بازیگری بهترین فیلم مجرد زیاد موندی مخ ات تاب ور داشته مجردی من هستم حالا اگه ی فیلم درباره شوهر بود الان بهترین بود از نظر تو
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      15 11
      چرا ندیدید میگید مزخرف اتفاقا اتفاقا بسیار سریال عالی هست فکر کنم شما خیلی ترسو هستید
    • روژین ، IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 3
      !
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      3 6
      شما حرف نزن
    • یونس مجرد ۴۳ ساله IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      7 3
      واقعا مجردی پری
    • دختر شیطون IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      17 10
      چرا حسودی میکنید زحمت کشیدن این سریال رو ساختن. اتفاقا سریال خیلی جذابیه همیشه که نمیشه ستاره ها فیلم بازی کنند هم بازیگراش خوبه هم فیلمش تموم قسمت هاش رو مرتب دنبال میکنیم کارشون عالیه 👏👏👏👏👏
    • لیلی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      6 5
      به نظر من که واقعا سریال خوبیه ونمیدونم که چرا بعضی از بینندگانی که چند قسمت از سریال و تماشا کردن آنقدر عجولانه تصمیم میگیرن و نظر میدن که خیلی سریال مضخرفیه!! واقعا سریال خوب و آموزندای هست و اتفاقعا بازیگرانش هم خیلی خوب و ماهرانه بازی کردن.واقعا سریال خیلی خیلی خوبیه.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      0 0
      پری جون الان ۴۴ سالت شده ها ...
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    20 19
    مشرق از این که سریال شبکه سه سیماکم بیننده اس نارحتی. تحمل نداری سریال با مخاطب بیشتر ببینی
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    70 45
    اتفاقا سریال خوبیه همه نگاهش میکنند بهتر از نون خ شیت بود
    • شاهین IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      9 6
      منظورتون از همه کیا هستن.!؟؟اگه بنده عم جزو همه شما هستم باید بگم این سریالو اصلا تگاه نمیکنم
    • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      15 9
      نون خ بهتر بود
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      شما نگاه نکن سریال خوب با موضوعی جذاب و با اخلاق این کجا نون خ کجا
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 4
    اتفاقا زیرخاکی اصلا هم سریال موفقی نبود. چرا فکر می کنید همش باید مطابق نظر شما فیلم و سریال بسازن؟ یه بررسی کنید متوجه میشید تعداد مخاطبین سریال احضار خیلی بیشتر از اون چرت و پرت هاییه که شماها دوست دارین.
  • محسن IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 10
    بسیار فیلم مزخرفی است حیف هزینه ای که برای این فیلم بی محتوا خرج می شه
    • خاطره عساکره IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      3 2
      خیلی فیلم قشنگی است. ولی حیف نوجوانان این دوره زمونه صبر ندارن یکمی صبر داشته باشید ببنید اخرش چی میشه بعد قضاوت کنید
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 0
    بنظرم اگر در این ماه مبارک، برنامه زندگی پس از زندگی را به غیر از شبکه چهار از شبکه یک به جای این سریال پخش میکردند، در هدایت افکار جامعه به سوی زندگی زیبا، محبت و عشق ورزیدن به دیگران، کاهش استرس و امید فراوان به زندگی پاک، بسیار مؤثر بود.
    • الاله IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 1
      واقعا تر سناک نیس؟؟؟ آخه همه میگن ترسناکه
    • مبینا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 1
      بله کاملا درسته
    • چکاوک IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      4 0
      بله من هم موافقم،احضار جاش توی ماه مبارک رمضان نیست،سریالهای خیلی بهتری میتونستند درست کنند که توی این ماه عزیز بسازند که آرامش روحی برای بیننده به همراه داشته باشه
  • تیموری IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    22 7
    سریال خوبیه، داره ارزش ها رو یادآوری میکنه
    • Saba IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      6 1
      ناموسا نون خ رو با این فاجعه مقایسه میکنید؟
    • مائده IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      4 2
      این سریال واقعا عالی حرف نداره
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    20 2
    اتفاقاازبین سریالهای ماه رمضون من فقط احضار رونگاه میکنم،بقیه وقت تلف کردنه
    • فرزانه IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 1
      اره
  • من FR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 1
    والا به نظرم فیلم جالب و سرگرم کننده ایه.از محدودیت های صدا و سیما بیشتر از این حد نمیشه انتظار داشت اقای نقد کننده و اینکه اگر علامت مثبت چهارده میزنن برای اینه که قبلا که مثلا برای همون پنج کیلومتر تا بهشت علامتی نزده بودند دچار مشکل شدند.در کل به نظرم جالب و میدونم که عده زیادی تماشا میکنن..خودمم بعد مدت ها از یه فیلم صدا و سیما خوشم اومده.
    • فرهاد GB ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      2 0
      من هم فقط احضار و نگاه میکنم . ولی راجع مشکل بله یه نوجوان خودشو دار زده بود . اون موقع که بتونه روح سرگردون بشه . متاسفانه باور میکنن نوجوانها مثل باب اسفنجی و غاز تخم طلا
  • ارمی فور اور IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 5
    مسخره ترین فیلمی ک‌دیدم انگار ی بچه ی ۶ ساله نویسنده بوده
  • Hsjaja IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 5
    مزخرف ترین سریال عالم..چرت تر از این سریال وجود نداره..واقن حالم بهم خورد از دیدنش و بنظرم نگاه کردنش فقط اتلاف وقت است.. سریالش نه داستان خوبی داره..نه موسیقی خوبی..نه بازیگرای خوبی..نویسنده اش یخ داستان آبکی نوشته بعد سریال درست کرده..الانم توقع داره ب این آشغال بگیم به به چه عالی..چه سریال خوبی ساختی دمت گرم..ولی درکل آشغال تر و مزخرف تر این سریال تو عمرم ندیدم..فقط قسمت اول و دومشو دیدم..حالم بهم خورد دیگ ندیدم.. خیلی چرتههه:)
  • اقاجانی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 2
    اتفاقا فیلم خیلی خوب و جدیدی هم هست. هنوز خیلی زوده که بخوای ازش انتقاد کنی و یا مسخره ش کنی
  • محمد IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 2
    با سلام، من فکر میکنم دوستان در شبکه 1 دیگر موضوع و محتوای مناسبی نمیتونند تولید داشته باشند لذا برای گذران وقت هم که شده میخوان یه سریالی به هرحال پخش بشه، البته بله ممکنه طرفدارانی هم داشته باشه که با نظر کارگردان و تهیه کننده محترم موافق باشند ولی باید ببینیم اکثریت چه نمره ای خواهند داد، امیدوارم مثل سال های قبل موضوعات مناسبتر، بازیگران توانمند تر که با مخاطبین بهتر ارتباط برقرار کنند و محتوای بهتر عرضه بشه، در خاتمه من به نظر تمامی عوامل احترام قائل هستم ولی از کاش یه مقدار دقیقتر و بهتر عمل می‌کردند
  • زهره IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 2
    خیلی فیلم خوبیه من تا نگا این فیلم نکنم ک خوابم نمیبره
    • GB ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 1
      نگاه میکنی چون هنوز مشخص نیست
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 2
    به نظرم سریال خوبی میاد و کاملا برعکس نقد شما از این سریال خوشم میاد و همینطور بازیگرانش را میپسندم
  • Reza IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 2
    سریال خوبیه، بهتر از سریالهای دیگه ماه رمضان هست
  • مریم IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 2
    خیلی سریال سرگرم کننده و قشنگی است حتی اگر وا قعیت نداشته باشد چشم ایزدی یا چشم جهان بین حقیقت دارد
  • شهاب IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    9 2
    سریال خوبیه. مرتب نگاه می کنیم.
  • آقا محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    سلام علیکم اتفاقأ سریال بسیال قشنگ و آموزنده و با محتوایی هست ما بیننده ایم و هیچ مشکلی نداریم شما واسه چی اینقدر خودتون رو زجر میدید که به همه تلقین کنید این سریال ضعیفه!!!!!!
  • بکتاش پی کانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 4
    سلام من بکتاش پی کانی هستم ممنون از جناب اقای علیرضا افخمی من از ابن سریال بینهایت خوشم اومده و تو عمرم چنین سریالی ندیده بودم
  • رادین IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    14 2
    عالی
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    10 4
    چند داستانک که هیچ ربطی تا اینجای فیلم به هم نشان ندادند نمیتواند جذابیتی برای بیننده ایجاد کند برعکس ضدگی ایجاد میکند
    • ث IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 0
      دقیقا همینطوره چند داستان بی مزه و تکراری با نکات بی تاثیر اخلاقی
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    11 4
    مشرق واقعا که اتفاقا احضار و بچه مهندس خوبن یاور بده با قصه تکراری
    • ام البنین زهی نیا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 1
      واقعان سریال ترسناکی هستش
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      نه حیر احضار خیلی چرته یاور عالیه کسانی که سریال یاور رو ندیدند پیشنهاد می کنم از قسمت۱ ببینن تا کلا ماجرا رو بدونن
    • نفس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 1
      خیلی سریال خوبی واقعا عالی♥♥♥♥♥♥♥♥
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 3
    این سریال رو باید تو بخش برنامه کودک پخش میکردن..
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 2
    دلتون خوشه،سریال سیری چنداصلا به نظر بالای 60درصد مردم تلویزیون ایران رانگاه نمی کنند واگر هم اتفاق بیفته گذار که چه بشود
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 1
    خیلی هم جذابه و این که هنوز برای قضاوت زوده باید دید آخرش چی میشه اتفاقا بازی فرهاد عالیه نقشش رو خیلی خوب بازی کرده و زهره و پدرش از حیث معرفتی و تربیتی بسیار موثرند و اینکه به روز نیست به نظرم بی انصافیه چرا به این همه سریال چرت مضحک دلخک بازی که ساخته میشه اشکال نمیگیرید،؟!
  • الهه IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    24 2
    به نظرمن احضارخیلی هم سریال خوبیه ومن فقط درایام ماه رمضان همین سریال برام مهم بود ودیدم هرجا باشم خودمو حتمن به این سریال میرسونم بازیگراش هم خیلی خوبن خیلی خوب بازی میکنن نمیدونم چرا اینجوری نقد کردین ؟؟
    • فاطمه IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 1
      اتفاقا منم هرجا باشم سعی میکنم ببینمش بعد از چند سال این اولین سریاله تلوزیونه که بهش علاقه دارم و نگاه میکنم
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    10 2
    سریال قشنگیه من بی صبرانه منتظرم ببینم چی میشه آخرش
    • نیکی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      منم
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    کاملا مشخصه که نقد با دید باز نبوده وگرنه باید چند نکته مثبت هم میگفتید
  • لیلا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    روح کامرانی روح خبیس بود ولی خودش پیش مینو می گفت من روح خبیس نیستم سریال خوبی نیست همش درباری خیانت هیچ ترسناک نبود که آرم بالای ۱۴ سال رو زدند همش خنده دار بود
  • Ashiane IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 0
    اصلا نقد نبود. بیشتر سرکوب و بی‌ارزش کردن بود. چرا میگه نابازیگران اتفاقا زهره و مائده از خیلی از بازیگرها هم قشنگتر بازی کردن. اتفاقا مخاطب بالایی هم داره چون موضوع فیلم تکراری نیست. چرا از اینکه اسم فیلم رو احضار گذاشتن ناراحتین؟ خوب فیلم در مورد احضار کردن و تبعات اونه. پس اسمشو چی میذاشتن روح یا جن خوب بود؟ من با این انتقاد نادرست شما بیشتر ترغیب شدم به دیدن این فیلم.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 1
    از سریالهای‌بیخود‌ماهواره‌که‌خیلی‌بهتره،
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    10 2
    نویسنده این اراجیف کیه ؟؟؟ حالا که بعد از سال ها یه سریال خوب پخش شده حسادت نکنید
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      آخ خدا خیرت بده. میشه یه فیلم خوب درست کنن و شما با چکش انتقادات بی پایه و اساس تون داغونش نکنین؟؟؟؟ فقط دم به دقیقه دارین واسه فیلمای روی دور یه صفحه الکی نقد پر میکنین خلمون کردین!
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    7 3
    باسلام نظر کارشناس قابل احترام است ولی من مخاطب که از مسائل فنی سینما سر در نمی آورم از این سریال خیلی راضیم وتمام افراد خانواده ودوستان وآشنایان نیز نظر بنده را دارند واز نظر بازیگر هم خیلی هم خوب هستند از چهره های تکراری خسته شده ایم در کل دست سازندگان سریال درد نکنه خدا قوت .
  • مریم IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظر بنده که تا اینجا خوب بوده و در جذب مخاطب عالی عمل کرده من لحظه شماری میکنم برا دیدن قسمت بعدی یه تنوعی بود در سریال‌های سیما که همه بزن بزن و خشن یا کمدی مسخره با متن ضعیف و سطحی هستن
  • تماشا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    ممنون از عوامل تولید سریال به نظرمن سریال خوبیه زمان پخشش هم خوبه و تلوزیون احتیاج به این سبک فیلمها داره پسر من اصلا تلویزیون نمیبینه به نظرش فیلمها جالب نیستن ولی خیلی خوشحال میشیم که موقع پخش فیلم احضار به جمع خانواده جیاد و باهم فیلم رو گوش میدیم
  • . IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظرم احضار سریال باحالیه
  • ، IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    عالیه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    واقعا براتون متاسفم توی ماه مهمانی خدا به جای أین فیلم های بد که هر چی رو توی این ماه انجام بدید همون برات اتفاق میافتد..به نظر من تماشای این فیلم خوب نیست.
    • محمد JP ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 1
      برای خودت متاسف باش با این فکر عقب افتادت
    • فقط خدا IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 0
      ب نظر میاد اینقدر آدما درگیر اینجور فیلم ها مزخرف شدن ک حتی شاید از میلیونها آدم فقط اندک شماری هستند ک ب فکر رسیدن ب درجه های ملکوتی و فراز های آسمانی هستند کاش این ماه ب جای این فیلم ها بی پایه و اساس بیشتر فیلم های باشه ک ب درد ما و امثال ما بخوره اما متاسفانه فضا صدا سیما اینو ایجاب کرده فیلم هایی ک واقعیت امروزی بر ملا می‌کنه جلو ساختش بگیرن تا کی می‌خوایم دلمون خوش کنیم ب اینجور فیلم الان فضا فیلم گرمه دلتون ب چی خوشه والا
  • رها IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    5 1
    خیلی هم سریال خوبیه چرا حسادت می کنید اتفاقا از یاور هم بهتره ماکه هر شب نگاه میکنیم
    • زينب زمانی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 1
      والا چرا دروغ میگی سريال به این قشنگی حسود ها من خودم یه بچه 11 ساله هستم اما نگاه میکنم هیچ ترسی هم نداره
  • fati IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 0
    اتفاقا خیلیم خوبه چرا همش الکی از همه چیز ایراد میگیرین و همش حواشی و جزییات رو درنظر میگیرین
  • مریم IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    سریالش عالیه
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    خیلی هم سریال خوبیه،این و ا چیا
  • عمار عمار یاسر IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    بابا ایران اصلا فیلم ترسناک نمیتونه بسازه ۲۰ سال پیش امریکا ی فیلم زد به نام احضار پسر من دیدم تا ۳ روز چشم باز میخوابیدم یا مثلا فیلم جن گیر که مال ۳۰ سال پیشه وقتی اون فیلمرو دیدم از لون موقع تا حالا پیش مامانم میخوابم حتی قبلا ساعت ۱۲ میرفتم بیرون ولی از وقتی که اون فیلمرو دیدم ۷ میرم ۸ برمیگردم والا
  • امیر حسین IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    به نظرم این سریال همش علامت های فراماسونی و ایلومناتی وشیطان پرستی هست ولی قشنگ هست خوبه ای کاش این علامت نداشت واقعه زشت برای کشور مسلمان
  • س IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظر من موضوع خیلی خوبی داره به عنوان یک مطالعه کننده در این زمینه. این روزها بخاطر مشکلات روزمره ی اقتصادی وضعیت اسفناک فرهنگی عدم توجه مسئولان به معیشت مردم وهزاران دلیل دیگه مراجعه ی مردم عادی وگاها مطلع به رمال ودعا نویس ورمل اسطر لاب خیلی خیلی بیشتر شده موضوع با درایت واز سر دلسوزی انتخاب شده کاش فرصت بیشتری داشتن برای پرداخت بیشتر. موضوعی که سریال های ماه رمضان از آن بی بهره هستند
  • H.r IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    مضخرف ترین فیلمی که دیدم گند زدین به فیلم سنگین تر بود درست نمیکردین فیلم خیلی حال بهم زنه
  • رضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    ی فیلم چرت و بی سروته
  • محیا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    اتفاقا سریال خوبیه یادآوری میکنه که دنیا ارزش نداره کمتر گناه کنید بعدش بازیگراش هم خوب هستن چرا الکی انتقاد کیکنید
  • من IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    سریال خوبیه فقط ریتم کندی داره، ما شاید اون دوتا سریال دیگه رو نبینیم ولی احضار رو حتما نگاه میکنیم. بازیگر نقش مائده هم عالیه...
  • ایمان IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    دقیقا موافقم در مقایسه با کارهای قبلی آقای افخمی خیلی ضعیفتر بود و بازیگران حس را خوب به بیننده القا نمیکنند.و احضار روح به یکجور تفریح مبدل شده کم‌ مونده بشینن با روح تخمه بخورن و قلیون بکشن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    نمیدونم واقعن چ مشکلی هس با کارگردان و بازیگران این سریال اتفاقن سریال خوب و سرگرم کننده ای است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    به نظر من سریال زیبا و تمیزی است
  • یکتا اصل اکرمی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    سلام، از نظر من این سریال جذاب و هیجان انگیزی و سریال خوبیه، من تمام فیلم ها رو می بینم سریال یاور تکراری، بچه مهندس موضوع جالبی داره و احضار خیلی هیجانی و ترسناک، ممنون با تشکر ❤️
  • محمدجوادغضنفرپور IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    سلام اتفاقا سریال خیلی خوبیه من تعجب میکنم چرامنصفانه نقدنمیکنین؟
  • ...... IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    عالی هست حرف نداره الکی اعتراض نکنید
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    سریال بسیار عالی هست و من شوق زیادی دارم برت نگاه کردن بهش
  • ارزو IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    خیلی سریال خوبیه، عالیییییی
  • زهرا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعااااا بعیده ک اینطور سریالا با باور مردم بازی کنن،من خودم ب این خرافات بی اعتماد بودم،ولی الان دارم باور میکنم ک احضار روح سحر جادو واقعیت داره.مطمئنا میخوان کار و کاسبی کنن و ب جهل و خرافات مردم ساده و لوح بیفزاین.
    • تارا IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      یعنی هنوز جریان سریالو نگرفتین؟!!!!!!!
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 0
      نه احضار وجود داره نه فالگیریو سحرو جادو فقط علما وکسانی که معصوم هستن میتونن اینکارو بکنن نه هرکسی اول فیلمش که دیدین با هک کردن گوشی مردم اطلاعات به دست آوردن تا اعتماد مردم جلب کنن وتو واقعیت همین طوریه شاید فیلم جذابیه تازه بازیگرای خوبی وانتخاب کرده ولی واقعیت نداره و ما فقط داریم وقت خورمونو میگذرونیم و همین.
  • Kpoper IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال بسیی عالیهع
  • Yasamin IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    چرا اینقدر ازش انتقاد میکنید و حواشی میسازید؟! خیلی سریال زیبا و پر مخاطبی هست!
  • سمین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    بنظر سریال خوبه چون زندگی پس از مرگ واقعیت داره و مطمئنن کسی که زندگیشو در راه مستقیم پیش بگیره کمتر ب مشکل بر میخوره و مرگ هم برایش سخت و سنگین نیست
  • ستاره IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال خیییییلی خوبیه
  • مبینا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سریال خوبیه
  • بهاره پرنسس IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی خوبه واقعا دست مریزاد عاللللللللیییییییی بیسته فقط اگه ترسناک تر بود محشر میشد
  • محدثه ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    سلام نمی دونم چه منطق مزخرفیه که یه سری ها رفتار اصیل و درست داشتن رو مربوط به دوره و دهه می دونن و معتقدن دیگه رفتار اصیل داشتن دوره ش گذشته و قدیمی شده آخه آدم ناحسابی اخلاق و رفتار اصیل و درست مگه لباسه که مد و دوره و دهه بهش می چسبونین به نظرم قبل از اینکه بخوای یه کارو نقد کنی چند قدم برگرد عقب افکار و منطقتو درست و براساس معیار درست قرار بده
  • طیب IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    به نظر من هم بازیگرانش خوب بودن هم داستانش خیلیم عالیه ما که بیننده هستیم داریم از دیدنش لذت می‌بریم
  • امیر حسین DE ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 1
    فیلم خوبی ولی زیاد ترسناک نیست
    • دروغ نگو IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      دروغ نگو از ترس داشتی میموردی
  • Hoja IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    فیلم خوبیه.
  • Mona IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    عالیه عالی و پرهیجان
  • ثریا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    بنظر من سریال خوبیه .بازیگراشم واقعا عالی هستن .نوسینده الکی ناراحتی بشین فیلموببین
  • ل IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    اصلا به پای سریالای خارجی نمیرسه چون فیلم ایرانی هستش کارگران نویسنده ماهری تو ایران نیست سریال خارجی خیلی بهتر اینه
  • هیناتا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    عالی
  • سام IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظر من داستان و قصه متوسطی داره و در واقع بیننده رو دنبال خودش میکشه هرچند که گاهی مشخصه داستان هایی الکی به فیلم اضافه شده و بیخودی کشش داده در ضمن بازیگراشم خوبو متوسط به بالاهستن ولی انصافا خیلی بد و مغرضانه نقد کردی انگار از اول اومدی بزنی فیلمو بترکونی به هم نگاه جانبدارانه ای به موضوع داشتی تا انتقادی...
  • حسنا IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    تعجب میکنم از نگاه منتقد چقدر سطحی نگر توصیه میکنم از سیاه نمایی بپرهیزید و به اصل مطلب بپردازید
  • mr.az IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    برا اولین فیلم ترسناکی که ساختن نباید انتظار زیادی داشت.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سریال خوبیه
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سریال قشنگی
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال خوبیه چرا تا یه برنامه خوب تلویزیون پخش میکنه نمیزاریدش
  • زهرا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    این فیلم در یک کلمه خلاصه میشه محــــــــــــــــشر فقط همین و بس عالیه
  • ملیکا IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    من یازده سالمه این سریال خیلی جالب نیست چند داستان توش هست که به هم ربطی ندارن ولی اینکه با روح و جن سرو کار داره جالب میکنه درسته مناسب سن من نیست چون+14 هست ولی به نظرم فیلم زیاد ترسناک نیست من دوسش دارم
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سریال بسیار جذاب و دیدنی است. ممنون از آقای افخمی
  • یاشا IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    ترسناکه
  • ام IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا سریال عالی هست ❤️❤️❤️
  • ناشناس IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر نظرات همین خبر را هم بخونید می بینید که مردم از سریال راضی هستن
  • Alireza IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 0
    خیـــــلـی هم خـــــــــــوبه زیاد ترسناک نیست ولی از خیلی فیلم هم بهتره
    • ابوالفضل IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 2
      بازی های بسیارضعیف وکلیشه ای ،تابه حال که هیچی برای گفتن نداشت ،میخواهم بدانم آقای افخمی این همه نابازیگر را ازکجا گیر آورده ،جای خجالت داره برای آقای افخمی ،به خداوندی خدا بنده بهتر از این میتوانستم بنویسم وحتی بازی کنم فقط حیف که در این کشور کسی را ندارم
    • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      برو اینقدر دروغ معلومه که ترسدی
  • المیرا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    من که منظورتون رو نفهمیدم ولی این فیلم خیلی خوبه و اگه منظورتون اینه که میخواین این فیلم رو پخش نکنین باید بگم که صددرصد در اشتباه بزرگی هستید
  • خورشید US ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظر ما سریال که بدی نیست فقط یه قسنتهایی که روح کامرانی با خانم فالگیر میاد و مشغول گفت و تو میشه خیلی کشدار و بی معنی هست.ولی استفاده از هنر پیشه های جوان و جدید هم خودش باعث تنوع واسه بیننده هاست فقط تو قصه سازی و کشش و جذابیت قصه ضعیف عمل کردید ولی با این همه سریال نسبتا" خوبیه ‌فقط تو رو خدا این نون خ چرت و بیخود رو هی الکی اسمش رو نیارید که اصلا" بی سر وته و مسخره بود.
  • نیوشا IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    خیلی سریال بدی هست و اصلا هم جالب نیست
  • فیروز IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اتفاقا کارهای افخمی با نواوری و انگیزه بازیگران قدیمی وجدید همراه میشه،خیلی خیلی بهتر از سریالهای کشکی و چرت و بی معنی هست مثل همون سریال نمیدونم چی بود اگه اسمش درست بگم ن و خ بود فک کنم که از اسمشم پیدا بود چه چیزی هست خیلی بی مزه و چرت
  • گلی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    سریال خوبیه من هر شب میبینم
  • نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    هیچ کدام از سریال های ماه رمضان در سالهای اخیر خوب نبوده اند فقط سریال های رضا عطاران
  • دریا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    عالی
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    این سریال خیلی قشنگه
  • Ali IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    چیه ساختن
  • نیایش ذلفی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    فیلم خوبی ولی بهتر از نون خ نمیشه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اتفاقا سریال خیلی خوبیه و همه ی اطرافیان من دنبالش میکننخیلی خوبه ک از بازیگران تازه کار استفاده شده سریال شبکه ۳ افففتضاحه حتی ارزش چند دقیقه دیدن نداره
  • امیر سقاء مازندرانی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    با سلام بنظر من سریال خوبیه هم ژانرش و هم بازیگراش و اینکه بخواهیم با سینمای هالیوود مقایسه کنیم آنهم با امکانات و تعصباتی که ما داریم قطعاً کار درست و حرفه ای نیست
  • شیوا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 3
    اینقدر هم که میگین بد نیست یه ایرادهایی مثل سریال هی دیگه داره ولی اینکه بگین بده بی انصافیه بعد سالها یه تنوعی تو سریال‌ها داده شده یکم سریال یاور رو نقد کنید که دو قسمت بیشتر نگاه نکردم که افتضاح است با اینکه هنرپیشه های به این خوبی داره ولی خیلی بد بازی میکنن
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی هم قشنگ هست
  • یکتا IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    به نظر من روح کامرانی نیست بلکه شیطان
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی سریال خوبی بازیگراش هم خوبن زمانشم خوبه هر کاری می کنند یه عده زود میان اعتراض از همه سریال هابهتره بچه مهندسم خوبه
  • Sogol IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی هر چی بگم کمه
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    بهترین سریالیه که ما خانوادگی در ماه مبارک رمضان پسند کردیم بقیه سریالها درکانالهارو اصلا نمییبینیم به جرات میتونم بگم که فوق العاده اس .باتشکر از گارگردان وتهیه کننده ونویسنده و بقیه دست اندر کاران واز همه مهمتر بازیگرانی که نقششونو به خوبی ایفا کردن
  • Parya IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال خیلی جذابیه
  • Mina IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    4 0
    خیلیم سریال خوبیه از زیر خاکی بهتره من خیلی سریالشو دوست دارم")
    • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 2
      زیر خاکی بهتر بود چرا چرت میگین
  • مریم IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    فیلم خیلی خوبیه احسنت به سازندش
  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    الان مشکل مردم یه سریاله الان مشکله مردم مشکلات اقتصادی بی پولیه
  • نسترن IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال خیلی عالی وخوبه . لطفا حسودا نقد الکی نکنن
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    فیلم برداری و کارگردانی خیلی ضعیفی داره و در مقایسه با سریال خارجی یک اشغاله
    • بهار IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      خب نگاه نکن
  • عادل RS ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    خیلی خوبه فیلمش آموزنده است لطفا نطرتون رو تحمیل نکنید و زحمتهای کارگردان رو نادیده نگیرید
  • ع.د IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    عالی
  • ایرانی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    اتفاقاً من از حضور بازیگران جوان و جدید خیلی خوشم آمد ، تنوع خیلی خوبه ، منم هر شب دنبالش میکنم
  • مریم اصلی نیا IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سلام نه اصلا به نظر من و کل خانوادم سریال خوب و جذاب احضار سریال عالی است و اول بازیگران جوانش را مثل ماعده خانم . زهره و بعد خود فیلم را خیلی دوست داریم و عاشق 😘ماعده و زهره هستم و به خاطر خوب بازی کردن در این سریال همیشه طرفدار آن ها میمانم و افتخار میکنم که چون ایران بازیگرانی همچون خوب و دلاور دارد😘💝💖💌
  • asra IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    ندیدم اما میگن فیلم ترسناکی و همینطور خوب
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      1 0
      ترسناک نیست.ولی قشنگه
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    هیچ فیلم سینمای یا سریال بد نیستن وباید فیلم ها گاهی فرق داشته باشه یا اصلا شاید در اجتماع اتفاق نیفتد ولی چیزی که باعث شده فیلم ها تعدادیشدن تکراری ویا خسته کننده باشه سانسورهاست یا محدودیتی که در فیلم ها هست وباید براساس عرف وقانون باشه ودست گارگردان رو یا فیلم نامه نویس رو بسته نکه میداره وگرنه اگر ما در تهیه فیلم محدودیت نداشتیم بهترین فیلم ها ساخته میشد اشتباه نکنید وقتی محدودیت میکم منظور بی حجابی یا بی بند باری نیست
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سریال خوبی بود اول اما بعد که روح میخواد با فالگیر هم دست بشه خیلی خیلی مضخرف بود واقعان به این نویسنده
  • منیژه IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال خوبیه ولی کاش هیجانش بیشتر بود.
  • GB ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    فقط باید طنز بسازند که یکی بگه ناهار نخوردیم ارسطو نقی کو و همه بخندن؟ این همه کانال . چرا بقیه کانالهای بعد از خبر کارشون پخش تکراری محصولات این پنج شبکه اس و خودشان کار جدیدی ابتکار نمیکنن بسازن.؟ مشخص است که دست تهیه کننده بسته اس در ساخت کارهای دیگه که خواسته چند هدف و تو یک کار دنبال کند .
  • رویا DE ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    من ک دیشب کابوس دیدم تو خاب. یکی انگار اسممو صدا زد
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    ببین اصلا عالیه عالی تو هم که گفتی مزخرف میام تلمبه ای میکنمت ها نرین وسط عصابم من فقط عاشق نقش مائده هستم
  • GB ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اگه راست شو میخواین بدونین بقیه سریالها رو چون تا دیدم فهمیدم اخرش چطوری تموم میشه اون که بچه مهندسه 3 سری قبلش و دیدیم میفهمیم چیه و یاور چلویی هم مثل فیلم قانون هندی میشه این سریال و فقط نگرفتم میخواد چه بلایی بازیگراش بیاره میبینم .
  • یک بنده خدا IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    نقدهایی که شده واقعا به جاهست اول اینکه ماه مبارک وقت جن و روحه واقعا؟؟؟ دوم اینکه برای اینکه محدودیت سنی ایجاد کنه توپ رو توی زمین خانواده ها انداخته سوم اینکه بدوا اثر ترسناک و سو این سریال بیشتر از آموزنده هست و اثر سو روی رفتار بچه ها داره.
  • لیلا IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 0
    نمیدونم روح کامرانی شیطون هست یا جن
  • ارزو FR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی سریال خوبیه اولین سریال ترسناک ایرانیه
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    من هر روز منتظرم تا ساعت ده و ربع شب بشه تا سریال احضار رو نگاه کنم . واقعا دست سازندگان این سریال درد نکنه وخسته نباشن
  • رضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر با آثار قبلی آقای افخمی مقایسه کنم .تولید رو به عقبی هست و بعد از دیدن چند قسمت نتونستم با شخصیت ها ارتباط برقرار کنم و قید دیدنشو زدم
  • محمد عبدالهی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    این فیلم رو حتما ببینید عالی
  • ۰۰۰۰ IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا زیباست
  • نسترن IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سریال عالیه . من هر روز منتظرم ساعت ده و ربع شب بشه تا سریال احضار رو نگاه کنم . دست سازندگان این سریال درد نکنه وخسته نباشن. 🙏🙏
  • Nn IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خداییش کاری ندارم به بد بودن یا خوب بودنش بلاخره خوب سلیقه بعضی افراده ، ولی اخه این کجاش ترسناکه
  • شاهین IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    دوستان انقدر تند برخورد نکنید از نظر منم فیلم زیاد جالبی نیس ,بلخره باید از ی جا شروع بشه فیلم های خارجیم یهو انقدر پیشرفت نکردن ,درسته عقبیم ولی انقدر گیر ندید عوامل سریال دلسرد بشن دس از ژانر ترسناک بردارن
  • پروین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    به نظر من از بین فیلم های ماه رمضان احضار ار همه قشنگ تره . اینقدر هم انتقاد نداره
    • اباادد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
      0 0
      عالی بود
  • پرستو IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظرم خیلی بهتر از فیلمهای قبلی هستش الکی به این فیلم گیر ندید‌
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی سریال خوبیه من هروز منتظر میشم شب بشه ببینم دست همه عوامل درد نکنه تشکر از آقای افخمی عالی عالی
  • ابوالفضل شیخ IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    سریال زیباییست. چرا با او مخالفت میکنید؟ شاید یک فیلم ترسناک بتونه مخاطب های زیادی جذب کنه از اونجایی که کمتر فیلم یا سریال ترسناک از تلویزیون پخش شده. فقط هم مخصوص افراد ۱۴ به بالا هست.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      به نظرم سریال خوبی هست ولی کاش ارم ۱۴ سال نداشت ترسناک نیست
  • ناشناس IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اصلا همه خوبن
  • مهدی رشیدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    های بود
  • محمدعلی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    روح فیلم ربطی به روح شخص مورد نظر ندارد و شیطان است که احتمال در چند قسمت پیش رو مشخص خواهد شد.
  • ناشناس IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی عالیه تاحالا احضارروح فیلم نداشتیم
  • سارا IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی فیلم احضار رو دوست دارم همیشه صبح که بیدار میشم لحظه شماری میکنم که زود شب بشه و فیلم احضار رو ببینم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    بدترین قسمتش امشب بود با بازی مسخره زهره و شیلا و پسر و دخترش . سر درد گرفتم .
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    نویسنده کارت درسته . به تصویر کشیدی که جوانهای ما تو چه فازی هستن که این شده وضع ما. یکی اب میوه میره بخره واسه دختری که داره تحمل میکنه زودتر حضورش و کم کنه . مادری که تو فاز 40 سال قبله . هر کدوم خوش ن به نواقص رفتارشون
  • حسین IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    1 0
    در کل سریال خوبیه و مشخصه مخاطب زیادی هم داره چون لیست سریال های ماورایی تلویزیون انگشت شماره چند تا ایراد داره یکی اینکه داستان خیلی کند پیش میره و یه سری قصه های الکی وارد فیلم کردن که هیچ ربطی به موضوع اصلی نداره و در کل به موضوع اصلی کم پرداختن بیشتر دارن حاشیه میرن بازیگران سطح متوسط موسیقی متوسط و کلا فیلم متوسطه
  • F.kh IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    هر سال که جلو میریم فیلمای ماه رمضون و عید چرت تر میشه.ادم رقبت نمیکنه فیلمارو نگاه کنه.ماه رمضون با خانه به دوش و متهم گریخت و.. صفا داشت.هنوزم تکرار هزار باره آنها از این فیلما بهتره.
  • روح الله۲۶۵۸ IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    به نظر منم که سریال عالی هست دمتون گرم
  • بی نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    اتفاقا سریال احضار خیلی جالبه من حتی تکرارش رو هم نگاه میکنم
  • حسین IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    در این سریال اصلا روحی احضار نشده و اگه دقت کنید کسی که در نقش روح محسن هست در اصل یک جن یا شیطان است واحضار شدن جن هم از نظر اسلام امکان پذیر هست
  • ب‌ط‌چ IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    ببین‌از‌احضار‌ب‌کجا‌کشیده‌میشن:نون‌خ،زیر‌خاکی
  • معصومه IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    خیلی سریال قشنگی هست .خیلی آموزنده و دیدنی .به نظر من خیلی زود قضاوت میکنین .خانم زهره در این سریال نمونه ی یک دختر ایرانی با حجب و حیا است .و خیلی خوب پوشش و وقار یک دختر ایرانی رو نشون میده .ولی متاسفانه اینقدر در کشور ما بی حجابی و بی اعتقادی زیاد شده که کسی نمیتونه این چیزارو قبول کنه .در کل سریال خیلی خوبی هستش و من ممنونم از اقا افخمی و همه عوامل سریال
  • احمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    هر وقت یک سریال خوب با موضوع جدید و تازه پخش میشه چشم دیدن ندارن و هی گیر میدن بابا اول تا آخر فیلم رو ببینید بعد بیاید همه چی رو به هم ربط بدید سریال جدید و متنوع چرا هی انتقاد میکنید
  • Hlen IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    بعله شمادارید سریال روخراب میکنید این یک فرصت بی نظیره واسه بازی گرانی مثل مائده که همان ادرینا صادقی زهره که مینواذرمگین است ....اینامیتونن دراینده کارهای بینظیرتر انجام بدن شما کاملا دراشتباهید لطفا اگه شمااین برنامرودوست ندارید شایعه پراکنی نکنید
  • فاطیما IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    بنظر من این فیلم برا دهه پنجاهیها وشصتیها خوبه ولی برا دهه ۷۰و۸۰و۹۰که خودشون و روشنفکر تلقی میکنند و خیر و شر وثواب و....براشون معنی نداره فیلم مسخره وچرتی هستش،فقط همین که فیلم ما رو به یاد مرگ و اون دنیا می ندازه مهمه که خیلی تو ظواهراین دنیا غرق شدیم و خودمون واز یاد بردیم
    • نرگس محمدی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      واقعا سریال خوبیه منکه خیلی از این فیلم راضیم و همیشه منتظر میمونم تا پخش بشه و دوباره ببینمش ..
  • مهدیس IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    به نظر من سریال احضار بهترین سریال ا ترسناک نیست شما سریال های ترسناک ترم دیدم اما سرور احساس همچنین واقعیت‌ها را به ما میگه حرف‌های درست میزنه که به ما خیلی چیزا رو یاد میده به نظر من که عالیه
  • بهار IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    سلام خیلی سریال خوبیه عالیه
  • سحر IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    چرا همیشه میزنید تو سر خودتون چرا داری با فیلم های خارجی مقایسه میکنی اگه امثال کسایی مثل شما نبود که هی انتقاد بیجا کنند بله ما هم صد البته می‌تونستیم مثل سریال های خارجی بسازیم ولی مگه شماها میذارین همش انتقاد بیخود به عنوان کسی که سریال و تماشا می‌کنه باید بگم قشنگه و مشکلی نداره و یه نکته دیگه چرا سیع میکنید نشون بدین ما بدبختیم میگی تو شرایط کنونی کرونا و وضعیت تمومش کنید سریال قشنگیه و دم سازندش گرم
  • mahdi IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    این سریال بی خودهست چون معلوم نیست چی به چیه ویابایدتوژانرترسناک باشه یاتوژانرماورایی وقاطی کردن این دوتاژانرفیلم روخراب کرده وبیشترسریال روکردن ترس بازیگران یعنی از۴۰دقیقه_۳۰دقیقه فقط بازیگران توش دارن میترسن و۱۰دقیقه فقط حرف میزنن که برای همین است که معلوم نیست چی به چیه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    مشکل فیلم فقط مصنوعی بازی کردن بازیگراش مخصوصا موقع نشون دادن ترسشون آدم خندش میگیره =|
    • rb IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      من کلا این سریال رو برای خنده و سرگرمی میبینم وگرنه چیز دیگه ای نداره
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    فیلم احضار عاااااااالیییییی
  • سهیل IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    چرا بی خودی میگین بده شما اصلا می دونین داستان فیلم چیه بعد هم فیلم ترسناکی نیست این فیلم موضوعش در باره خرافاته داستان جذابی داره و یک داستان غیر تکراری دارد که می تواند برای صدا و سیما خوب باشد از صدا و سیما می خوایم فیلم های طنز رو بدن به رضا عطاران و مهران مدیری
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    به نظر من خیلی فیلم خوبیه ولی نمیدونم چرا دارید اینجوری راجبش انتقاد میکنید خب هر کسی دوست نداره نگاه نکنه چرا میاید اینجا اینجوری انتقاد میکنید و هم کارگردان و هم بازیگرانی که در فیلم بازی کردن رو خراب میکنید دوست دارید نگاه کنید دوست ندارید نگاه نکنید شماهایی که میگین نابازیگر مگه هرکدوم از این بازیگر هایی که الان معروف و سرشناس هستن از اول معروف بودن؟نه اونا هم با بازی در چند تا فیلم شناخته شدن و معروف شدن و بازیگرانی که در این فیلم بازی کردن تازه فیلم اولشون هست و با اینکه فیلم اولشونه خیلی خوب از پس نقش شون براومدن دلیل نمیشه چون تازه فیام بازی کردم اینجوری راجبشون حرف بزنید و خرابشون کنید تا آخر فیلم ببینید و بعد راجب فیلم و بازیگراش انتقاد کنید ولی جوری انتقاد کنید که به شخصیت بازیگران این فیلم توهین نشه
  • سعید IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    فیلم عالیه چون یکسر علایم که جوانا دهه تتو کردن میفهمن علت چیه و چه معنی داره،تما اشکال در فیلم احضار در بدن جوانان ما به صورت تتو وجود داره. کسانی که مخالفت میکنند فراماسونی هستند و از ترس رو شدن دست خودشون واهمه دارند. فیلم از نظر جن و روح یکم کوچک جلوه داده شد
  • لیدی باگ IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    سریال احضار بسیار جذای ولی نمیشه از نظر ترسناک بهش نگاه کرد یه نوع درام اجتماعی و سریال زیر خاکی هم فوقعلاده بود
  • بیتا US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    فقط فیلم اره خیلی ترسناکه پیچه اشتباهی این چیه آخه ضعیفه سریال فیلمای ایرانیاترسناک نمیشه برای خارجیاخوبه۹۶۵۸
  • یشتا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    سریالش در برابر فیلم سینماییش هیچی نیست انقدر سینماییش وحشتناکه من که 24 سالمه هیچوقت انقدر نترسیدم
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    فیلم اصلا ترسناک نیست فیلم ترسناک خارجی بهتره
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    این سریال عالیه و مشکلی هم نداره برای چی می خواهید بد نشونش بدید؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    خوبه بد نیست فیلمش
  • morad IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    این سریال عالیه حرف نداره هر شب دنبالش میکنیم تمام اعضای خانواده نمیدونم بعضی ها مشکلشون با این سریال چبه
  • Zahra IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    واقعاً ک این فیلم عالیه من هرشب نگاش میکنم دست همه ی دستند کارا دردنکنه واقعا
  • آنا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    سریال احضار واقعا عالیه دقیقا تا یک فیلم خوب و معنا دار شروع میشه خرابش میکنن اتفاقا عالی و به ادم میچسبه🌸🌸🌸
  • ارام IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    فوق العادست ما همراه خانواده از کوچیک تا بزرگ شبا این فیلم زیبا رو تماشا می کنیم
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    نقد بالا متاسفانه بر اساس برداشت شخصی نویسنده بود ... با توجه به اینکه سریال به سرانجام نرسیده نمی توان با طور کامل سریال رو تحلیل کرد اما با توجه به بحث جامعه شناختی واقعا جوانها به این سبک فیلمها برای بصیرت افزایی نیازمندند . این فیلم ها جهت اشنایی با نمادهای فرقه ها و روشنگری ساخته شده
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    خصال ببره فیلم درست کردنتون تو این اوضاع کرونا و بد بختی این دگه قوز بالا قوزه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اگه یک کشور عادی بودیم به علت اظهارات توهین آمیز افخمی مدیران اون شبکه باید استعفا میدادن. ضمنا تلوزیونی که مفهوم دوست دختر رو نپذیرفته انتظار دارین دختر پسرهای متعلق به این عصر رو نشون بده؟
  • ابوالفضل IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    خیلی فیلم خوب و ترسناک
  • مهتاب IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    بهترین فیلم بود
  • گیسو IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    ببخشید ولی شمایی که این متنو نوشتی مثل اینکه بیشتر ناراحتی و هدفت ضربه زدنه،مشکلی نیست که نبین،اتفاقا خیلی عالیه و آموزنده ممنون از عوامل این سریال که واقعیت های جامعه را نشان می دهند.
  • محیا IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    در اینکه همه سریال های اخیر تلویزیون پر از ضعف و کلیشه هستن شکی نیست و در اینکه سریال احضار واقعا بی کیفیت و کاملا قابل پیش بینی هست هم شکی نیست اما نقد بدرستی صورت نگرفته و خود همین نقد هم پر از تناقضه ...اون جمله" سریال طنز و جذاب زیر خاکی" هم خودش به تنهایی برای زیر سوال بردن کل متن کافیه: زیر خاکی یکی از بی سر وته ترین سریالا بود حتی با وجود دست اویز «ادامه دارد»...
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 2
    من زهرا نیکنام هستم ۹ سالم است
  • کاربر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    خیلی هم سریال خوبیه بیکار بودی این همه نوشتی که چی بشه !
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    من هیچ موقع سریالای تلویزیونن نگاه نمیکنم چون همشون کسل کننده هستن آدم افسردگی میگیره
  • Aryana IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 1
    سریال خیلی خیلی عالی هست و ما علاقه مند به دیدنش هستیم سینمای ایران همینطوره تا میخواد یه فیلم خوب بزاره بهش انتقاد میکنن به نظر من زیر خاکی اصلا خوب نبود و احضار بهتره فکنم دولت کلا از روح این چیزا میترسن نمیزارن یه فیلم خوب بیاد بیرون بخاطر همین همش از همه جا عقبن
  • Aryana IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    فقط چون اسمش ترسناکه باید بیشتر برای پارت های سریالش ترسناک باشه و بازیگراش تالش هستن
  • rb IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    سرگرم کنندست تقریبا اما کار دم دستیه و کسایی که من میشناسم و در این موضوع متخصص هستن گفتن که کار خوبی نیست. بعضی بخش هاش هم الکی فقط برای کش دادن سریال هست. و کاملا درسته که توی بعضی قسمت ها اصلا اتفاق مهمی نمیفته و با اینکه این همه قسمت پخش شده هنوز سریال به جای خاصی نرسیده
  • . IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اره تا یچی خوب پخش میکنن میخان با سر بکوبوننش زمین
  • فاطمه IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    باعرض سلام و احترام انتقاد خیلی تندی کردین.کم لطفی کردین. بازیگران واقعا نقش خودشون خوب بازی کردن. موضوع نصیحت و پند و اندرز هم همیشه بوده. هست و خواهد بود. من و اطرافیانم سریال رد خیلی دوست داریم
  • سامی IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    سریال خیلی خوبیه حسوداشم برن بمیرن
  • ناشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 1
    اصلا مناسب امسال نبود این فیلم ادم خودش هزار و یکی مشکل دا ره ناراحتی و استرس بخاطر این مریضی کوفتی این فیلم اصلا به درد امسال نمیخورد من که که به شخصه نگاه نکردم شما دارید زمان میزارید فیلم میسازید تو این کرونا فیلم روحیه شاد کن بزارید لطفا
  • نفس IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    واقعا نمیدونم روی چه حسابی و با چه تفکری این فیلم ساخته شده؟ نابازیگرایی که حتی از پسه نقش معمولی برنمیان چرا و با چه پارتی وارده تلوزیون شدن ای کاش فیلمنامه ی خوبی داشت این فیلم در حده اعلا افتضاحه
  • زهرا IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    افتضاح،تواین شرایط که مردم خونه نشین شدن این چه سریالی،بازیگراش خشک وبیروح فقط متن و حفظ کردن،چرت وپرت ،....
  • رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    سریال جالبی نیست،نقد تقریبا درستی بود،بازیگرانش ضعیفن،مصنوعی بازیرمیکنن،انگار فیلم مال بیست سال پیشه
  • امیر IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 1
    متاسفانه از بس سریال های سطح پایین دیده آید این سریال برای عده ای جذاب شده اولا این سریال بد آموزی دارد وار نظر مذهبی و اخلاقی احضار روح گناه است ولی در این سریال ترویج خرافه پرستی و کارهای از این دست میشود و نامناسب با ماه مبارک رمضان ضمنا مسخره است که بعضی صحنه را محدودیت سنی میگذارند وبعد قطع میشود کل سریال بد آموزی دارد!!!
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      0 0
      میگم این آقای کامرانی فقط با دخترا ملاقات میکنه؟ چقدر بیکاره که اینقدر منتظره تا صداش کنن و زود حاضر بشه. پس نکیر و منکر چه زمانی میان سراغش؟ کارهاش بیشتر شبیه غول چراغ جادو هست تا روح.
  • فاطی_ یازدهم تجربی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    عیلی چرت ومسخره اس
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    اصلاً نقد بالا رو نخوندم ولی اینو بگم تا قسمت ۱۵ که من نگاه کردم نه ترسناک بود و نه جذاب خیلی هم روند فیلم کند هست من هر ۵ قیمت رو دانلود میکنم با هم میبینم که وقتم تلف نشه.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    سریال از این بی محتوا و مضخرف و چرت تر ندیده بودم
  • یبلاتت IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    دیگه هیچی گیر نیوردین یه سری کلمه جفت جورکردین شیطون از دستتون ناراحت نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس