بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک رو به ریزش با کاهش ۷۷۱۱ واحد روبرو شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی دنده ریزش و کاهش شاخص قرار گرفته، امروز هم این روند را ادامه داد به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش ۷۷۱۱ واحد به رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۱۰۱۶ واحد به رقم ۴۲۹ هزار و ۶۱ واحد رسید. ارزش بازار بورس به بیش از ۴ میلیون و ۷۸۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۲۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند اما میزان کاهش زیر یک درصد بود، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۶۴ صدم درصد کاهش یافتند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۲۴ صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور ۴ دهم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس ۵۵ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۷۵ صدم درصد افت کرد.

ارزش معاملات دو بازار ۳ هزار میلیارد تومان شد

نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نماد ملی مس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس داشته و در سوی دیگر نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، شستا، فولاد مبارکه، چادر ملو، سرمایه گذاری غدیر و ایران خودرو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۴۱ واحد افت کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۶۸۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات دو بازار ۳ هزار میلیارد تومان شد

وضع امروز پالایش یکم

معامله گران امروز بیش از ۵۰۴ میلیون سهام، حق تقدم در قالب ۵۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۴۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات امروز بورس را هم در نظر بگیریم، ارزش معاملات دو بازار به بیش از ۳.۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 امروز نماد نیروی برق دماوند، بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشته و نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی تند گویان، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، سرمایه گذاری مهر آیندگان و برق گیلان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس