کد خبر 1207979
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
مالیات

جزئیات وصول انواع مالیات از مصرف و واردات سیگار ابلاغ شد، بر این اساس برای هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی وارداتی مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه و اخذ می شود.

به گزارش مشرق، دستورالعمل شماره ۵۰۳ / ۱۴۰۰/ ۲۰۰ مورخ ۱/ ۲/ ۱۴۰۰ سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه اخذ مالیات از سیگار و تنباکوی قلیان تولیدی و وارداتی در اجرای بند ف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰  ابلاغ شد.

میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۲۵۰ ریال میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان بین المللی مبلغ ۵۰۰ ریال میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۱۵۰۰ ریال میزان مالیات هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی داخلی مبلغ ۳۳.۰۰۰ ریال، برای هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی وارداتی مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه و اخذ می شود.

تولیدکنندگان انواع سیگار و تنباکوی قلیان و همچنین واردکنندگان انواع سیگار در سال ۱۴۰۰ ملزم به اجرای کلیه تکالیف پیش بینی شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورتحسال، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات متعلق ظرف مهلت مقرر می باشند.

مالیات های فوق، جزء ماخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده نبوده و برای عاملین پخش و توزیع کنندگان به عنوان بخشی از بهای تمام شده کالا (برابر بند ۱ ماده ۱۴۸ ق. م.م) قابل احتساب می باشد.

گمرک جمهوری اسلامی مکلف است مالیات مزبور را قبل از ترخیص از واردکنندگان وصول و به حساب مربوط واریز و اطلاعات واردکنندگان را پس از هر دوره مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه نماید.

صادرات انواع سیگار و تنباکوی قلیان داخلی به خارج از کشور مشمول مالیات موضوع حکم مقرر در قانون بودجه نمی باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا بانک مرکزی برای شمارش پول از رقم تومان استفاده نمیکنه تا اینهمه رقم صفر بیخود ردیف نشه؟ حتی با این روش کاراداری و مقدار مصرف جوهر دستگاههای چاپ در همه ادارت و سازمان ها بشکل میلیونی ارز صرفه جویی میشه. فقط برای رقم های زیر واحد تومان از ریال استفاده بشه مناسب و معقوله. طبق روش عقلانی و علم محاسبه در اروپا برای هر عددی که بالای یک یورو باشه از یورو و پائین تر از یورو باشه از سنت استفاده میشه. فکرش رو بکنید مبلغ هزار یورو رو از فردا بیان تو اروپا با سنت بنویستندو نمایش بدن هم مردم گیچ میشن هم برای رقم صفرهاش تو کاغذهای اداری و بانکی و رسانه ها جای خالی نمی مونه و باید صدها تن جوهر گرانقیمت پینتر حروم بشه!
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    مسئولین به فکر جیب خودشون هستند وگرنه اگه به فکر ریه مردم بودند کلا واردات و تولید سیگار رو ممنوع میکردند اونوقت هیچ سیگاری در کشور وجود نداشت.متاسفانه دولت روز به روز داره به بهانه های مختلف از جیب مردم بر میداره و مردم فقیر تر میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس