کرونا در اروپا|از دشواری بهبود اقتصادی تا ۳۲ مورد مرگ پس از تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس

بانک مرکزی اروپا با توجه به موج سوم کرونا همچنان مسیری طولانی برای بهبود اوضاع اقتصادی این اتحادیه را پیش بینی کرده است.

به گزارش مشرق، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان می دهد.

بیش از ۲۷ هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۲۷۵۴۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۶۴ افزایش پیدا کرد.

۲۶۵ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا در آلمان جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت آلمان : بخش بسیار دشوار مبارزه با کرونا هنوز باقی مانده است

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرد که از سختی اقدامات و محدودیت های کنونی آگاه است اما برای به دست آوردن زمان تا تابستان این اقدامات ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های تردد و ارتباط اقدامات بسیار دشواری است گفت: این محدودیت ها سخت و دشوار است، اما این یک دوران گذار است که ما همچنان باید آن را تحمل کنیم. در اینجا مسئله ساختن یک پل مطرح است که بخش بسیار دشوار آن و البته آخرین بخش آن باقی مانده است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین گفت: ما داشتیم برای کاهش محدودیت ها آماده می شدیم که ویروس های جهش یافته آمدند. من هیچ چیزی را بعید نمی دانم، اما با توجه به آگاهی های امروز نسبت به آینده اطمینان دارم.

وی همچنین این خبر را که در سال جاری موج آنفولانزایی در کشور وجود نداشت را خبر خوبی دانست.

"لارس شاد"، معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم از همه شهروندان خواست به محدودیت های کرونایی پایبند باشند و همگی را به همبستگی اجتماعی فراخواند.

وی همچنین گفت: ۸۰ درصد بیماران بستری شده در تخت های مراقبت های ویژه به تنفس مصنوعی نیاز دارند. در حال حاضر حدود هزار نفر در هفته در اثر ابتلا به کرونا می میرند. این ویروس حتی برای افراد سالم و جوانان هم بی ضرر نیست.

وزیر بهداشت آلمان هم گفت: ما همچنان در بخش های مراقبت های ویژه وضعیت بسیار دشواری داریم و برخی تنگناهای منطقه ای در این زمینه وجود دارد. بخصوص این وضعیت بار سنگینی روی دوش پرسنل است. اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد همچنین فشارها بر بخش های اورژانس بالا می رود. این وضعیت تنها زمانی تغییر می کند که بخش اعظمی از جمعیت واکسینه شوند و در حال حاضر باید از این فشار بیش از حد جلوگیری کرد.

طرح سراسری ترمز اضطراری از روز شنبه در آلمان اجرایی می شود

طرح سراسری ترمز اضطراری برای مهار کرونا از روز شنبه در آلمان اجرا می شود. "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم بعد از تصویب این قانون توسط مجلس شورای ایالت‌های آلمان (بوندس‌رات) روز گذشته آن را امضا کرد.

این قانون پیش‌بینی کرده است که هرگاه برای مدت سه روز پیاپی شاخص هفتگی موارد ابتلا به ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ نفر در یکصدهزار نفر جمعیت باشد، آنگاه اجرای این محدودیت‌ها الزامی خواهد بود:

هر خانواده‌ای تنها می‌تواند با یک نفر از یک خانواده دیگر دیدار داشته باشد. کودکان زیر ۱۴ سال در این محدودیت محسوب نمی‌شوند.

تردد شبانه از ساعت ده شب تا پنج بامداد روز بعد ممنوع است. این محدودیت شامل پیاده‌روی فردی یا دویدن تا حداکثر تا ساعت ۱۲ شب نمی‌شود. افزون بر آن، این محدودیت شامل موارد اضطراری و امور حرفه‌ای و مراقبت‌های پزشکی و درمانی یا دلایل اضطراری دیگر نمی‌شود.

فروشگاه‌های عرضه کننده کالاهای اساسی از این محدودیت‌ها مستثنی هستند. در مورد سایر فروشگاه‌ها، عرضه تست منفی کرونا و تعیین وقت برای مراجعه الزامی است. در صورت افزایش شاخص ابتلا به بیش از ۱۵۰ نفر، خریداران تنها می‌توانند برای تحویل سفارش‌های خود به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

هرگاه شاخص از ۱۶۵ نفر تجاوز کند، مدارس نیز تنها می‌توانند به شکل مجازی آموزش دانش‌آموزان را دنبال کنند.

شرکت در مراسم عزاداری نیز به ۳۰ نفر محدود می‌شود.

باید یادآور شد که این مقررات قرار است تا روز ۳۰ ژوئن اعمال گردد. تا کنون دولت‌های ایالت‌ها با بهره گرفتن از ساختار نامتمرکز سیاسی آلمان در اجرای چنین قوانینی مختار بوده‌اند

نخست وزیر فرانسه: نقطه اوج کرونا در کشور بدست آمده است

نخست وزیر فرانسه هم اعلام کرده که نقطه اوج موج سوم کرونا در این کشور بدست آمده است و شرایط بهتر می شود. وی همچنین از پایداری شرایط در بخش های مراقبت های ویژه سخن گفته است. وی در عین حال اعلام کرد که به دلیل گسترش نوع انگلیسی کرونا مدت طولانی تری طول می کشد تا شمار مبتلایان کاهش یابد.

بانک مرکزی اروپا: همچنان مسیر طولانی برای بهبود اوضاع اقتصادی در پیش داریم

بانک مرکزی اروپا هم با توجه به موج سوم کرونا همه گزینه ها برای مبارزه با پیامدهای اقتصادی این بیماری همه گیر را باز گذاشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه در سخنانی در فرانکفورت گفت: ما هنوز راه طولانی را برای عبور از پل این بیماری همه گیر و پایدار شدن روند بهبود اوضاع اقتصادی در پیش داریم.

بر اساس ارزیابی بانک مرکزی اروپا اقتصاد منطقه یورو تازه در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به طور میانگین می تواند به وضعیت قبل از بحران بازگردد.

۱۶۸ مورد عارضه لخته شدن خون بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس

بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی انگلیس در این کشور ۱۶۸ مورد عارضه لخته شدن خون در ارتباط با افرادی که واکسن آسترازنکا را تزریق کرده اند مشاهده شده است که ۳۲ مورد آن به مرگ منجر شده است. البته نهادهای بهداشتی انگلیس همچنان به این توصیه خود تاکید دارند که خطرات تزریق این واکسن بسیار کم تر از فواید آن است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس تا ۱۴ آوریل ۲۱.۲ میلیون نفر در این کشور با واکسن آسترازنکا علیه کرونا واکسینه شدند.

حدود ۴۰ درصد مجارها اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

"ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان هم اعلام کرد که تا اواسط هفته آینده حدود ۴۰ درصد شهروندان علیه کرونا واکسینه می شوند و به این ترتیب زمینه برای کاهش محدودیت ها فراهم می شود. مجارستان اولین کشوری در اتحادیه اروپا بود که بدون مجوز آژانس دارویی اروپا واکسن های روسی و چینی را هم در کمپین واکسیناسیون سراسری خود مورد استفاده قرار داد.

افزایش شماربیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان

شمار بیماران سخت کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان بار دیگر از مرز ۵ هزار نفر عبور کرد. بر اساس اطلاعات مقام های بهداشتی این کشور شمار این بیماران در آلمان به ۵۰۴۹ نفر رسیده است.

مشاهده اولین مورد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در بلژیک

برای اولین بار در بلژیک نوع هندی ویروس جهش یافته کشف شده است. بر اساس اطلاعات مقام های بهداشتی بلژیک این ویروس جهش یافته در یک گروه ۲۰ نفره دانشجویان هندی کشف شده که اواسط آوریل با هواپیما به پاریس آمده و با اتوبوس به بلژیک سفر کردند.

ویروس جهش یافته هندی تا به حال در کشورهای آمریکا، استرالیا، سرزمین های اشغالی و سنگاپور هم دیده شده است. در برخی کشورها هم ممنوعیت سفرها از کشور هند تصویب شده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۳۴,۳۱۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۸۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲,۷۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۶,۲۳۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۶۰ نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۱۰,۸۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۴۰۸,۶۰۶ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۰۲,۱۶۴ نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۳۹۸,۴۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۳۴۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۳,۹۲۰,۹۴۵کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱۸,۳۵۷بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۴۵۶,۸۸۶ نفر کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۷,۴۹۶ نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۲۳۸,۰۵۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۶۹۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس