هشدار مجدد "جانسون" درباره شیوع موج جدید کرونا در انگلیس

نخست وزیر انگلیس با توجه به شیوع موج سوم کرونا در اروپا درباره تاثیرات این شیوع بر کشورش هشدار داده و این سوال را مطرح کرد که آیا این موج جدید به بدی گذشته خواهد بود؟

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس مجددا درباره شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورش هشدار داده و در نشستی آنلاین با اعضای حزب محافظه کار خود گفت: مشخص نیست که موج سوم کرونا در اتحادیه اروپا چه تاثیراتی را بر کشور ما خواهد داشت. تجربه تلخ نشان می دهد که انگلیس حدود سه هفته بعد از اروپا درگیر خواهد شد. مسئله این است که آیا این بار اوضاع به بدی گذشته خواهد بود؟ یا اینکه تاثیرات واکسن به اندازه کافی اوضاع را متعادل تر می کند.

جانسون در عین حال تاکید کرد که به جدول زمان بندی خود برای کاهش قواعد سختگیرانه کرونایی پایبند است. بر این اساس از روز دوشنبه در بخش های بزرگی از کشور بار دیگر دیدارهای دو خانواده و یا تا ۶ نفر در فضای باز مجاز خواهد بود.

انگلیس زودتر از همه کشورهای اروپایی و در ماه دسامبر گذشته واکسیناسیون را آغاز کرده و به سرعت این روند را در پیش گرفته است.

انگلیس می خواهد در ماه آگوست واکسیناسیون کودکان را آغاز کند. روزنامه تلگراف این خبر را با استناد به محافل دولتی این کشور منتشر کرده است. به این ترتیب این تصمیم دولت زودتر از موعد انتظار به وقوع می پیوندد.

بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۶۱۸۷ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۷۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

از ابتدای شیوع بحران کرونا در انگلیس تا به حال حدود ۴۳۲۵۳۱۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۱۲۶۵۱۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس