کد خبر 1201391
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کرونا در اروپا|تمایل اکثر آلمانی‌ها برای تزریق واکسن روسی

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که کشورهای اروپایی همچنان یکی پس از دیگری محدودیتهای سنی برای تزریق واکسن آسترازنکا اعمال می‌کنند و نتایج یک بررسی هم از تمایل بسیاری از آلمانی‌ها به تزریق واکسن روسی خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

15 درصد مردم فرانسه واکسن کرونا را تزریق کرده اند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که در فرانسه بیش از 10 میلیون نفر حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. نخست وزیر فرانسه با اعلام این خبر تاکید کرد که این هدف یک هفته زودتر از موعد پیش بینی شده به دست آمده است. این شامل حدود 15 درصد جمعیت این کشور می شود.

تمایل اکثر شهروندان آلمانی به تزریق واکسن آسترازنکا

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر آلمانی ها تمایل به تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه را در صورت تایید آژانس دارویی اروپا دارند. این نظر سنجی که از طرف موسسه "یوگو" و به سفارش روزنامه "هندلزبلات" آلمان انجام شده است نشان می دهد که 55 درصد شهروندان تمایل به تزریق این واکسن را دارند و 19 درصد استفاده از این واکسن را رد می کنند. 14 درصد هم تصمیمی در این باره نگرفتند. موسسه "یوگو" این نظر سنجی را از بین 600 نفر از شهروندان به صورت آنلاین انجام داده است.

آلمان به صورت مستقل با روسیه برای خرید "اسپوتنیک وی" مذاکره می کند

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که می خواهد مستقل از اتحادیه اروپا با روسیه درباره خرید واکسن "اسپوتنیک وی" مذاکره کند.

به نوشته رویترز، آلمان می خواهد یک قرارداد دو جانبه برای خرید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" را مورد مذاکره قرار دهد.

در نشست شب گذشته وزرای بهداشت اتحادیه اروپا کمیسیون اروپایی اعلام کرد که هیچ قرارداد اولیه ای را با شرکت "اسپوتنیک وی" همان گونه که با سایر تولید کنندگان واکسن انجام داده منعقد نمی کند. با این همه وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که برلین به صورت دو جانبه با روسیه برای انعقاد خرید واکسن گفتگو می کند تا واکسن مورد نیاز خود را تضمین کند.

اشپاهن تاکید کرد که باید ابتدا مشخص شود که روسیه چه مقدار واکسن را می تواند تحویل دهد؛ در هر صورت آلمان همچنان روی یک تایید اروپایی تاکید دارد. روسیه باید اطلاعات لازم را در اختیار آژانس دارویی اروپا قرار دهد.

دولت آلمان مدتهاست بر این مسئله اصرار دارد که کمیسیون اروپایی درباره خرید احتمالی این واکسن با مسکو وارد مذاکره شود. البته کمیسر مربوطه این را به عنوان اقدامی غیر ضروری ارزیابی کرده و گفته است که اتحادیه اروپا تا به حال به اندازه کافی واکسن از تولید کنندگان دیگر برای این اتحادیه را تضمین کرده است.

کسری بودجه بالای دولت آلمان در اثر کرونا

آلمان از بیشترین میزان کسری بودجه خود پس از وحدت با آلمان شرقی خبر داد. کسری بودجه آلمان فدرال در سال 2020 به علت بحران ناشی از شیوع کرونا به بیش از 189 میلیارد یورو رسید.

دولت آلمان طی سالیان گذشته در پی کنترل کسری بودجه خود بود. پرونده بودجه این کشور چند سال پیش از همه‌گیری کرونا حتی با تراز مثبت بسته شده بود.

اکنون گفته می‌شود که به علت بحران کرونا، بودجه سال گذشته آلمان بیش از 189 میلیارد یورو کسری داشته است.

اداره فدرال آمار آلمان اعلام کرده است که کسری بودجه سال 2020 این کشور در سه دهه پس از وحدت آلمان بی‌سابقه بوده است.

سال 2020 نخستین سال پس از سال 2013 است که دولت آلمان با پدیده کسری بودجه روبه‌رو شده است.

آمار منتشر شده از سوی اداره فدرال آمار آلمان حکایت از آن دارد که هزینه‌های دولت این کشور در سال گذشته میلادی در قیاس با سال پیش از آن، حدود 12 درصد افزایش یافته و به بیش از 1678 میلیارد یورو بالغ شده است.

این در حالی است که مجموع درآمدهای دولت در سال گذشته حدود سه و نیم درصد در قیاس با سال 2019 کاهش یافته و به 1489 میلیارد یورو رسیده است.

تراز مالی بودجه دولت آلمان در سال 2019 بیش از 45 میلیارد یورو مثبت بوده است. به این ترتیب درآمدهای دولت آلمان در سال 2019 به میزان یاد شده بیش از هزینه‌های آن بود. روندی که در سال 2020 متوقف شد.

انتقاد شدید مقام آلمانی از سیاست واکسیناسیون انگلیس

وزیر اروپایی ایالات نیدرزاکسن هم از انگلیس درخواست کرده که واکسن های کرونایش را فقط برای مردم خود مورد استفاده قرار ندهد.

وی تاکید کرد: "بوریس جانسون"، تلاش می کند از این پاندمی برای موفقیت های سیاست داخلی خود استفاده کند تا ذهن ها را از عواقب اقتصادی برگزیت منحرف کند.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین گفت: تنها به صورت بین المللی می توان با این بحران مبارزه کرد. کسی که اعتقاد دارد تنها اینکه یک کشور بر این پاندمی غلبه کند کافی است اشتباه می کند. من از همه طرف ها می خواهم از یکدیگر حمایت کنند. یک جنگ واکسن برای هیچ کس چیزی به ارمغان نمی آورد.

آلمان قانون حمایت در برابر پاندمی ها را تغییر می دهد

نشریه "بیلد" آلمان هم گزارش داده که "آنگلا مرکل" برای اینکه بتواند مبارزه با بحران کرونا را به صورت واحد و سراسری انجام دهد می خواهد قانون حمایت در برابر پاندمی ها را تغییر دهد. به این ترتیب ایالات آلمان موظف خواهند شد اقدامات ضد کرونایی خود را به صورت هماهنگ تشدید کنند.

ابراز نگرانی انستیتو رابرت کخ آلمان درباره افزایش ابتلاها در بین کودکان

انستیتو رابرت کخ آلمان درباره گسترش روزافزون ویروس کرونا در مدارس و مهد مودک ها ابراز نگرانی کرده است. در بیانیه ای که از طرف این نهاد آلمانی روز گذشته منتشر شده است آمده است: موارد ابتلا به کرونا در بین همه گروه های سنی و به ویژه به شدت در بین کودکان و نوجوانان افزایش می یابد.

اعمال قرنطینه سخت تر در دستور کار آلمان

وزیر بهداشت آلمان هم پنجشنبه در سخنانی خواستار اعمال یک قرنطینه سخت تر برای مهار کرونا شده و گفت: تازه زمانی که شمار مبتلایان کاهش یابد ما می توانیم از طریق تست گیری ها و واکسیناسیون از این پاندمی خارج شویم. در این راستا بخصوص باید ارتباطات خصوصی کاهش یابد.

بیش از 20 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنجشنبه از ابتلای 20407 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 306 مرگ کرونایی جدید خبر داد.

کاهش چشمگیر مبتلایان در انگلیس

نتایج یک بررسی نشان می دهد که کمپین واکسیناسیون در انگلیس و یک قرنطینه بموقع موفقیت های آشکاری را در مبارزه با کرونا ایجاد کرده است.

بر اساس اطلاعات محققان "کالج امپریال لندن"، تعداد مبتلایان به کرونا در ماه مارس حدود 60 درصد کاهش داشته است. بر این اساس افراد بالای 65 سال بیشترین بهره را از کمپین واکسیناسیون بردند چرا که ابتدا تمرکز این کمپین روی تزریق واکسن برای افراد مسن بود.

اعمال محدودیت سنی برای تزریق آسترازنکا در اسپانیا

اسپانیا هم واکسن کرونا را تنها برای افراد بالای 60 سال توصیه می کند. این خبر را شب گذشته وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد. به این ترتیب اسپانیا هم نمونه دیگر کشورهای اروپایی را در این راستا دنبال کرد. آلمان، ایتالیا و هلند پیش از این تصمیم گرفته بودند واکسن آسترازنکا را تنها برای افراد بالای 60 سال تزریق کنند. در بلژیک و فرانسه هم این واکسن برای افراد بالای 55 سال تزریق می شود.

تداوم روند افزایشی بستری شدگان در بخش های اورژانس آلمان

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم مرتبا در حال افزایش است. بر اساس اطلاعات مقامات ذیربط شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان روز پنج شنبه به بیش از 4458 مورد رسیده و از 12 ماه مارس به طور مداوم در حال افزایش است.

خنثی شدن یک حمله تروریستی به مرکز واکسیناسیونی در هلند

پلیس هلند هم اعلام کرد که یک حمله به یک مرکز واکسینایون در این کشور را خنثی کرده است. دادستانی عمومی هلند پنجشنبه اعلام کرد که یک مرد 37 ساله هم مظنون به اقدام به حمله تروریستی دستگیر شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این مرد می خواسته یک انفجار را در این مرکز واکسیناسیون ایجاد کرده و به این ترتیب واکسن ها را خراب کند.

دادستانی عمومی هلند این اقدام را به عنوان اقدامی تروریستی طبقه بندی کرده و اعلام کرد که فرد مظنون با اقدامات خود می خواست ترس بزرگی در بین مردم ایجاد کند و در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی کشور بی ثباتی ایجاد کند.

ایتالیا هم محدودیت های سنی برای آسترازنکا ایجاد کرد

"ماریو دراگی"، نخست وزیر ایتالیا هم خواستار توقف موقتی روند واکسیناسیون برای افراد زیر 60 سال در این کشور با واکسن "آسترازنکا" شد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها از زمان شیوع کرونا تا کنون در انگلیس نفر به کرونا مبتلا شده و 126,927نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند 4,367,291.

در فرانسه هم تا کنون 4,841,308نفر به کرونا مبتلا شده و 97,722نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا کنون 3,326,736نفر به کرونا مبتلا شده و 76,037نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در ایتالیا 3,700,393نفر به کرونا مبتلا شده و 112,374نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا کنون 2,927,572نفر به کرونا مبتلا شده و 78,174نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    7 0
    دولت آسترازنکا انگلیسی با عوارض مرگ رو وارد کرده! فکر کنم بیشتر از واکسن روسی وارد کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس