درگیری در اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی مقابل پارلمان ایتالیا

در اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در مقابل پارلمان ایتالیا در رم درگیری‌های بین پلیس و معترضان رخ داده و برخی تلاش کردند تا به ساختمان پارلمان حمله‌ور شوند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، در اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی در نزدیکی پارلمان ایتالیا در رم درگیری هایی بین پلیس و معترضان ایجاد شد.

بر اساس اطلاعات رسانه های ایتالیایی حداقل یک نیروی پلیس در این درگیری ها مجروح شد. چندین معترض هم دستگیر شدند.

در بین معترضان کارکنان رستوران ها، مغازه ها و استادیوم های ورزشی دیده می شدند که علیه محدودیت های اعمال شده برای مشاغل خود اعتراض داشتند.

تعدادی از معترضان تلاش کردند موانع موجود در مقابل جایگاه نمایندگان را بشکنند. برخی معترضان مواد آتش زا پرتاب کردند. بسیاری از معترضان از ماسک استفاده نمی کردند.

یک مرد هم مقداری شاخ و خز روی سر خود گذاشته بود تا به این ترتیب حمله خشونت آمیز به کنگره آمریکا در ژانویه سال ۲۰۲۱ را یادآوری کند.

دادستانی رم چند روز پیش هم اعلام کرد چهار نفر را به دلیل تهدید روبرتو اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا به مرگ بازداشت کرده است.

این افراد متهم هستند که در فاصله اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ صحنه گردان ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز پرشماری علیه آقای اسپرانتزا بوده اند.

آقای اسپرانتزا مقام خود در کابینه جوزپه کنته، نخست وزیر پیشین را در دولت ماریو دراگی حفظ کرده است. وی برای مهار شیوع ویروس کرونا آیین‌نامه های محدودکننده بسیاری را صادر کرده و همین امر موجب عدم محبوبیت وی شده است.

روزنامه لا رپوبلیکا محتوای بخشی از این ایمیل‌های تهدیدآمیز را منتشر کرده است. به گزارش این نشریه، پیام‌هایی که در یک ماه‌گذشته به ایمیل وزیر بهداشت ایتالیا ارسال شده است حاوی پیام‌هایی این چنینی است: «در برابر قرنطینه اعضای خانواده‌ات را می‌کشیم»، «تو می‌خواهی ایتالیا را به گرسنگی بکشانی... دیر یا زود زنده زنده پوستت را می‌کنیم»، «بهای سنگین همه ترس و وحشتی را که ایجاد کردی، خواهی پرداخت»، «از به دنیا آمدنت پشیمان خواهی شد.»

ایتالیا یکی از اولین قربانیان موج نخست شیوع ویروس کرونا در اروپا بود. با این حال به نظر می‌رسد مدیریت بحران در این کشور، دست‌کم نسبت به فرانسه بهتر بوده است.

بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت در ایتالیا ۷۷۶۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۱ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا ۳۶۸۶۷۰۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۱۱۷۴۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 2
    باز خرها ریختن وسط !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس