کد خبر 1206360
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
برجام محور رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه اتریش و آمریکا

وزرای امور خارجه آمریکا و اتریش امروز (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی به مسائل مختلف از جمله مذاکرات برای احیای برجام در وین پرداختند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش و همتای آمریکایی وی "آنتونی بلینکن"، امروز (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی به مسائل مختلف از جمله برجام پرداختند.

شالنبرگ از تبادل نظر در مذاکرات وین برای احیای برجام و بازگشت آمریکا بر سر میز مذاکرات ابراز خرسندی کرد و گفت: البته هنوز خیلی زود است که بگوییم خط پایان در معرض دید است، اما سرعت و ماهیت مذاکرات افزایش پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین گفت: ساعت در حال تیک تاک است ومن این تصور را دارم که همه طرف ها واقعا در تلاشند تا راه حلی بیابند.

وی افزود: بازگشت آمریکا به توافق هسته ای وین و اجرای کامل تعهدات در این توافق از طرف ایران به امنیت بیشتر برای منطقه و در نتیجه همه جهان منجر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی بر جهت گیری آشکار اتریش در مناسبات دو سوی آتلانتیک تاکید کرده و گفت: ما می دانیم کجا ایستاده ایم و شانه به شانه به جای پشت به پشت با آمریکا قرار داریم.

دفتر وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که اولین مذاکرت دو جانبه در فضایی دوستانه و آزاد صورت گرفت.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین بازگشت آمریکا به صحنه چند جانبه گرایی و رویکرد جدید و شفاف مبتنی بر شراکت دولت بایدن را تمجید کرده و گفت: این خوب است که دوباره یک صدای قدرتمند آمریکایی پشت میز مذاکره قرار می گیرد. اگر آمریکا خود را عقب بکشد دیگران این خلأ را پر می کنند و این به نفع اتریش و اتحادیه اروپا نیست.

این دو وزیر غربی همچنین درباره همکاری های تنگاتنگ تر برای نزدیک کردن کشورهای بالکان غربی به اروپا توافق کردند.

شالنبرگ تاکید کرد: بالکان غربی منطقه ای مورد علاقه ژئواستراتژیک اتحادیه اروپا و آمریکا است. ما نباید این منطقه را به دیگران واگذار کنیم. آینده بالکان غربی در اتحادیه اروپا است و در این شکی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس