محمدی

پیگیری و سماجت عناصر حزب مشارکت، رییس اصلاح‌طلب دانشکده و حتی مدیران ارشد دانشگاه تهران برای جذب این فرد در دو سال گذشته به هر طریق ممکن و علیرغم همه جنجال‌ها، مشکوک است.

سرویس سیاست مشرق- در طول عمر ۴۲ ساله‌ای که از انقلاب اسلامی می گذرد، برخی حوزه‌های به شدت حیاتی و اساسی کشور، در روندی خزنده به سلطه‌ی تفکرات لیبرالیستی و سکولار درآمده است. یکی از از حوزه‌های راهبردی، دانشگاه و آموزش عالی است.

جای تعحب است که اگر پیش از پیروزی انقلاب، دانشگاه همواره یکی از کانون‌های اصلی تفکرات انقلابی و ضدلیبرالی و ضد امپریالیسم بود، هر چه از مبدا پیروزی انقلاب و دهه نخست عمر جمهوری اسلامی گذشت، فضای لیبرالیستی و شیفته و حتی سرسپرده نظام سلطه پررنگ‌تر شد. این که طیف مدیران آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور عمدتا از استحاله‌شدگان سیاسی بودند، یکی از عوامل شکل‌گیری چنین فضایی است.

باز در فضای دانشگاهی، در دانشگاه مادر کشور، یعنی دانشگاه تهران و به طور خاص رشته‌های مرتبط با علوم انسانی، بیشتر شاهد پدیده‌ آمریکازدگی و انگلیس‌زدگی هستیم. دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، که به نوعی میراث‌دار قدیمی‌ترین مدرسه آموزش عالی کشور، مدرسه سیاسی است، عملا به جولانگاه اساتیدی تبدیل شده که با وجود برخوردار نبودن از حداقل معیارها و استانداردهای علمی لازم، صرفا به واسطه یدک کشیدن مدرکی از فلان دانشگاه نه چندان مطرح آمریکایی یا بریتانیایی، هیات علمی و بخش‌های مدیریتی را قبضه کرده‌اند.

بی شک نماد این نوع «اساتید» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی، کسی جز «صادق زیباکلام» نیست. زیباکلام که پیش از انقلاب، در رشته مهندسی شیمی در انگلستان تحصیلات نیمه‌کاره‌ای داشت، برای مطالعات سیاسی حول «انقلاب اسلامی» در دهه ۶۰ راهی انگلستان شد! وی عاقبت در رشته «صلح شناسی» دانشگاه بردفورد انگلستان، مدرک دکتری گرفت و به ایران برگشت. تقریبا بلافاصله بعد از بازگشت، با وجود مخالفت معاونت آموزشی وقت دانشگاه، با «پشتگرمی»ها و «حمایت»هایی که در وزارت علوم وقت داشت، جذب هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد. این در حالی بود که زیباکلام نه پیوستگی رشته‌ای در سه مقطع را در تحصیلات خود رعایت کرده بود؛ نه رشته‌ای که در دوره دکتری خوانده بود، رشته چندان معتبری در علوم سیاسی بود؛ و نه این که مقالات و مکتوبات علمی-پژوهشی ارزشمندی در حوزه علوم سیاسی در رزومه خود داشت.

مشارکتی‌ها به دنبال یک «زیباکلام» دیگر در دانشگاه تهران/ چرا تاییدشدگان انگلیس نیاز به رزومه علمی ندارند؟

زیباکلام اکنون هم چندان متفاوت از گذشته نیست: نه مقالات «علمی» با تعاریف استاندارد و رایج از مقاله علمی دارد؛ نه کتاب‌های روشمند و آکادمیک در حوزه علوم سیاسی نوشته است؛ نه به لحاظ دانش و معرفت سیاسی خود را به روز و مجهز می کند(چرا که یکسره مشغول فعالیت‌های سیاسی-ژورنالیستی از نوع یادداشت نویسی، مصاحبه، مناظره و حضور در برنامه‌های تلویزیونی است و وقت چندانی برای مطالعات جدی ندارد).

با این وجود، زیباکلام به مدد پشتیبانی تبلیغاتی جریان رسانه‌ای جریان غربگرا، به ویژه از دوره اصلاحات به این سو، تبدیل به «ویترین» دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران شده است. در حالی که همان دانشکده پر از اساتید جوان، نخبه،  باسواد، با سابقه پژوهشی قوی است که مدارک خود را از همان دانشگاه تهران یا دانشگاه‌های داخلی کسب کرده اند، و از قضاء، هم رزومه علمی بسیار پربارتری از امثال زیباکلام و هم دلبستگی آن‌ها به این آب و خاک بسیار بیشتر از صادق زیباکلام است که خود مدعی است برای باخت تیم‌های ملی کشورمان دعا می کند!

گزارش گذشته مشرق را درباره زیباکلام اینجا بخوانید:

از توجیه حرمسرای فتحعلی شاه تا دفاع از فرمانده ناو آمریکایی وینسنس

اما جریانات سیاسی داخلی و «خارجی» که از حضور زیباکلام و امثال او(که حقیقتا موجب رکود علمی آن مرکز علمی شده‌اند) استفاده‌های خود را می بردند و می برند، کم کم به فکر معرفی جانشین‌هایی برای «استاد» افتادند که در سال ۹۷ به سن بازنشستگی رسید. درست در همان سال بود که تکاپوهای وابستگان یک جریان خاص سیاسی، یعنی حزب منحله مشارکت، برای تزریق یک عنصر مشکوک به عنوان هیات علمی به دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد.

این فرد که «آریابرزن محمدی» نام دارد، مانند زیباکلام، فارغ‌التحصیل یکی از دانشگاه‌های نه چندان برجسته بریتانیا(با رده ۲۵ در بین دانشگاه‌های انگلستان) یعنی دانشگاه دورهم است

مشارکتی‌ها به دنبال یک «زیباکلام» دیگر در دانشگاه تهران/ چرا تاییدشدگان انگلیس نیاز به رزومه علمی ندارند؟
آریابرزن محمدی

مشرق در گزارشی تفصیلی در ۲۷ آذر سال ۹۷، علاوه بر تشریح مواضع و فعالیت‌های ضدانقلاب و ضدجمهوری اسلامی این فرد در زمان حضور در بریتانیا، به همکاری نزدیک او با یک عنصر متصل به سرویس‌های جاسوسی انگستان به نام انوشیروان احتشامی(استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه دورهم)، همکاری با شبکه ضدانقلاب رها(متعلق به جاسوس موساد به نام امیرحسین جهانشاهی) و همچنین رزومه علمی نه چندان قابل توجه او پرداخت.

گزارش پیشین مشرق را اینجا بخوانید:

«آریابرزن محمدی» کیست و چه کسانی از نفوذ آکادمیک وی در دانشگاه تهران حمایت می‌کنند؟ + عکس و سند

مضافا این که، موضوع رساله دکترای آریابرزن محمدی زیرمجموعه‌ی گرایش «مسائل ایران» ذیل رشته‌ علوم سیاسی است، این در حالی است که گروه «مطالعات منطقه‌ای» دانشکده حقوق و علوم سیاسی به عنوان مقصد جذب او به عنوان هیأت علمی انتخاب شده است که اصولاً «مسائل ایران» هیچ‌گاه جزو موارد اعلام نیاز گروه مطالعات منطقه‌ای برای جذب هیأت علمی نبوده است. فارغ‌التحصیلان مسائل آفریقا، شرق دور و آسیای جنوب شرقی، توسط این گروه اعلام نیاز شده‌اند و تخصص آریابرزن ذیل هیچ‌کدام از این موضوعات قرار نمی‌گیرد. حتی از درون دانشکده مزبور هم خبر رسیده که تقاضای محمدی برای جذب، توسط گروه مطالعات منطقه‌ای آن دانشکده هم رد شده بود.

با این حال، پیگیری و سماجت کم‌سابقه عناصر حزب مشارکت، رییس اصلاح‌طلب دانشکده و حتی مدیران ارشد دانشگاه تهران برای جذب این فرد در دو سال گذشته به هر طریق ممکن، مشکوک می‌نماید.

نشریه بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، در شماره اخیر خود خبر داده که حامیان آریابرزن محمدی، با استفاده از فضای نیمه تعطیل آخر سال، کار جذب او را نهایی کرده‌اند و حتی صفحه شخصی او هم به عنوان عضو هیات علمی در وبسایت دانشکده ایجاد شده است.

مشارکتی‌ها به دنبال یک «زیباکلام» دیگر در دانشگاه تهران/ چرا تاییدشدگان انگلیس نیاز به رزومه علمی ندارند؟

سوال اساسی این است که آریابرزن محمدی واجد چه ویژگی‌هایی، برای چه گروه یا سازمانی است که علی‌رغم نداشتن تاییدیه گزینشی و صلاحیتی، داشتن سوابق تحرکات و مواضع ضدجمهوری اسلامی در خارج از کشور، نداشتن رزومه علمی و تالیفات پژوهشی قابل اعتناء و از همه مهم‌تر عدم نیاز گروه مربوطه در دانشکده مزبور، دو سال تمام برای تزریق او به هیات علمی دانشگاه تلاش شد و عاقبت هم به صورت چراغ‌خاموش و با دور زدن ساز وکارهای قانونی، موفق به این کار شدند؟

آریابرزن محمدی «سفارش‌شده» چه کسی یا کسانی است؟ او قرار است کدام برنامه را پیش ببرد که این چنین موضوع جاگیر کردن او در هیات علمی دانشگاه تهران برای وابستگان یک جریان سیاسی خاص، «حیثیتی» و «ناموسی» شده است؟

شاید کلید این سوالات را نزد «انوش احتشامی»، همکار پروژه‌های جاسوسی MI۶ و CIA و استاد آربابرزن محمدی در دانشگاه دورهم، که چند مقاله هم با همکاری او منتشر کرده، بتوان پیدا کرد.

مشارکتی‌ها به دنبال یک «زیباکلام» دیگر در دانشگاه تهران/ چرا تاییدشدگان انگلیس نیاز به رزومه علمی ندارند؟
انوش احتشامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    53 4
    باید خیلی مراقب بود. این افساد طلبان بسیار در این موارد هوشمندانه عمل می کنند. از یک طرف با جذب افرادی مثل این آقا نفوذ در دانشگاه را پیش می برند و از سوی دیگر با جذب حزب اللهی های بیسواد به موقع از آنها در معادلاتشان استفاده می کنند. مساله عجیب هم این که به علوم سیاسی علاقه خاصی دارند. دانشگاه تربیت مدرس هم از این مساله و بلا به دور نیست و کسانی را به عنوان حزب اللهی جذب کرده اند که به خاطر رکود علمی شان و آتویی که دست رئیس دانشگاه دارند، مانع اخراج یک استاد خانم مروج سند 2030 شده اند.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      12 3
      بهتر است نفرات برتر کنکوردر علوم انسانی دیگر دانشگاه تهران را انتخاب نکنند چرا نخبه های این کشور زیر نظر چنین اساتید درجه چندم بسوزند ؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    48 3
    اخراج و محاکمه
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      21 3
      دوتا از این مدیرا تعلیق بشن حساب کار دستشون میاد!!!!!!!
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      2 3
      اول باید زیبا کلام بی سواد رو بیندازن بیرون بعد والا این روزا هر کسی استاد میشه!
  • سوخته IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    44 3
    با سلاح دید منافقان داخلی . خدا نسل شان را بردارد
  • شاکی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    33 4
    تا انتخابات بفرستنش مرخصی . تا بعدا بهش رسیدگی بشه .
  • مظلوم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    43 4
    بعد هی میگن حفره امنیتی داریم
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      14 4
      بله بعد همین صد نفر دیگه رو هم جذب می کنه، از جذب مذهبی ها جلوگیری می کنه، دانشجوبان رو تشویق به شورش و بی خدایی می کنه، دانشجویان بی دین رو به سازمانها و ادارات معرفی می کنه، دانشجویانی رو که می تونن اثر گذار باشن و منفی باشن شناسایی می کنه، کوی دانشگاه هایی دیگه رو به وجود میاره و تا آخر
  • محمد DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    18 3
    این درحالی هست خیلی ازنیروهای ارزشی وتحصیلکرده فقط بخاطر همفکر نبودن با معیارهای جریان های غربگرا ولیبرال حاکم در اموراجرایی کشور ازقیبل جریان مشکوک بی تدبیر وناامیدی که در راس هستند از جذب واستخدام جلوگیری میکنند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    13 3
    به امید خدا همه شان نابود می شوند
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    10 3
    مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، افراد بدردبخور و متعهد را با قوانین من درآوردی تایید نمیکند بعد این افراد مساله دار را به راحتی هیات علمی میکند.
  • ایرانی DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    6 18
    با هر انسان باشرف و با فرهنگ و درستکار و فرهیخته دشمنی میکنید...البته خیلی هم عجیب نیست...طبیعتا با کسی که با خودتون ۱۸۰ درجه متفاوته باید هم عداوت داشته باشین.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      7 3
      اونوقت چطوری شما ،این همه کمالات در ایشان کشف کردید؟! جواب نقد مستدل مقاله را بدهید!
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      9 3
      مگه دانشگاه تهران کم فارغ التحصیل و نخبه داره چرا همونا رو جذب نمی کنه ؟
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      3 0
      نه خیر دوست عزیز اینگونه نیست اگر اینگونه بود نخبه هایی درستکار با شرف وطن پرستی مثل شهید دانشمند احمدی روشن و فخری زاده و شهریاری رو جذب نمی کردن مشکل از نوع نگاه امثال شماست
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 5
    خودشم در توییتر ،حساب باز کرده واستاد دانشگاه تهران معرفی کرده وگفته التزام عملی وقلبی به ولایت دارم !
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      1 2
      آره از کراواتش(قلاده مدرنیته) معلومه چقدر التزام عملی به ولایت داره
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    10 3
    از همه مهمتر کسانی هستند که آنقدر قدرت دارند که امثال این فرد را در مکان های حیاتی و فرهنگی جای می دهند .
  • GB ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 2
    نژادپرستان وفاشیست ها. باید اخراج شوند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 3
    وی عاقبت در رشته "صلح شناسی" دکتری گرفت... خخخخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      1 2
      اونم از انگلیس. :))))))
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    8 2
    مسله مهم اینست چقدر راحت نفوذ میکنند این انگلیس وامریکا وبا توجه که مبدانند طرف چکاره است ولی میدان برایش باز است. پاسدار خون شهدا؟
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    6 13
    مشرق چرا حزبی نگاه میکنی . اصلاح طلب. اصولگرا. بابا طرف نخبه علمی . استاد دانشگاس. چون اصلاح طلب انگ فساد نزنید
    • بهلول IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      7 3
      احسنت درستش هن همینه. اصلاح طلب چه گناهی کرده که ذاتا افساد طلبه و خیانت جزء هویتشونه و نخبه هم در میونشون نیست و غالباً گاگ علمی و سیاسیند
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      5 2
      فارغ‌التحصیلان مسائل آفریقا، شرق دور و آسیای جنوب شرقی، توسط این گروه اعلام نیاز شده‌اند و تخصص آریابرزن ذیل هیچ‌کدام از این موضوعات قرار نمی‌گیرد....................این فرهیخته چرا در سمت غیر مرتبط ،مسئولیت گرفته !
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      7 4
      ببند گاله را ((طرف یک نفوذی وجاسوس سرویس خارجی است
  • GB ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 3
    باید وزارت اطلاعات پاک سلزی حسابی شود
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 4
    سالهاست دانشگاه تهران از جمله دانشکده ادبیات و دانشکده حقوق و علوم سیاسی مرکز جاسوسی و فراماسونری است، عجیب است شما تازه متوجه شده اید!!!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 3
    یک کلام بگوئید اصلاح طلبان نمایندگان استعمار پیر انگلیس و امپریالیسم آمریکا است و وظیفه دارند کشور را به سمت اهداف غرب سوق دهند ‌
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 5
    به هوش باشیم. متاسفانه کشور در حال غرق شدن در منجلاب لیبرالیسم است. به وقت اش با سیلی لیبرال های داخلی از خواب بیدار خواهید شد وه البته اون موقع برای جبران دیره.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 2
    اگر دولت درستی روی کار بیاد. .. دیگه اتبوسی نیست باید. مترو. مترو بیان چون از ابارچی تا وزیر عوض ششدند
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 3
    مقالات توسط دانشجویان نوشته می شود و امتیاز آن برای اساتید است . باید این رویه تغییر کند . به عنوان نمونه درمقاله استخراج شده ازپایان نامه دانشجو نویسنده همکار است !!!!!! و.......
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 1
    روزی را می بینم که افراد دلسوز، باسواد و بدرد بخور از این کشور رفته اند و جایشان را آدم های بیسواد، خودفروخته و مغرض گرفته اند.
  • ZA ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 4
    اقای زیباکلام نه قهرمان پرش ازپرچم امریکایه امریکازذگی ازاین بهتر
  • ن خ IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 3
    (این بابا میگه چرا حزبی نگاه میکنی ؟!!؟) امثال شما باعث رشد خائنین وطن فروش شده نکنه البانی نشینی
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    2 4
    در بدبختی دانشگاه همین بس که کسانی مثل زیباکلام هایی می شوند استاد برای تربیت دانش جویان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس