کد خبر 1205734
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
سرنوشت تورنمنت‌های اروپایی بعد عملی شدن تهدید یوفا چه خواهد شد؟/ قهرمانی جام اتحادیه پیشکش یاران قدوس!

نشریه کوریره دلواسپورت ایتالیا سناریویی که با عملی شدن وعده یوفا برای مجازات تیم‌های شرکت کننده در سوپرلیگ اروپا رخ خواهد داد را بررسی کرده است.

به گزارش مشرق، انتشار خبر توافق 12 باشگاه اروپایی برای حضور در یک تورنمنت انحصاری و اختصاصی به نام سوپرلیگ اروپا که قرار است از مرداد ماه سال آینده آغاز شود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اروپایی و غیراروپایی داشته است.

این همان چیزی بود که نهادهای اداره کننده فوتبال در قاره اروپا در سطح ملی و بین‌المللی نگران وقوعش بودند و به نظر می‌رسد قطعی شدن آن یک جنگ تمام عیار را میان ابرقدرت‌های فوتبال قاره سبز و سازمان‌هایی مانند یوفا، فیفا و فدراسیون‌های فوتبال را به راه انداخته است. در این میان مهمترین واکنش صورت گرفته به اعلام شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا از سوی یوفا بوده که گفته تمام بازیکنانی را که در سوپرلیگ اروپا شرکت کنند از حضور در سایر تورنمنت‌ها و حتی تیم‌های ملی‌شان محروم می‌کند. در این میان بحث مجازات شدن این 12 تیم یعنی، یوونتوس، اینتر، میلان، بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکومادرید، آرسنال، تاتنهام، منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی و لیورپول با محروم شدن آنها از شرکت در لیگ‌ها و جام‌های حذفی کشورهای‌شان نیز مطرح شده است.

در همین راستا نشریه کوریره دلواسپورت ایتالیا به بررسی سرنوشت رقابت‌های مختلف فوتبال اروپا در صورت عملی شدن تهدیدهای یوفا پرداخته است. طبق ادعای این نشریه این تیم‌ها نه تنها از فهرست دارندگان سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده خط خواهند خورد، بلکه احتمال دارد که هیچ جام و عنوانی هم به آنها تعلق نگیرد.

بیشتر بخوانید:

یک بانک آمریکایی؛ حامی سوپرلیگ اروپا

بر این اساس در لیگ قهرمانان اروپا از آنجایی که سه تیم از 4 تیم مرحله نیمه نهایی (رئال مادرید، چلسی و منچسترسیتی) جزو 12 عضو سوپرلیگ اروپا هستند، پاری‌سن‌ژرمن به عنوان تنها تیم باقیمانده در مرحله نیمه نهایی که از حضور در سوپرلیگ اروپا خودداری کرده به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد.

در لیگ اروپا هم این موضوع درباره تیم‌های آرسنال و منچستریونایتد صدق می‌کند و به این ترتیب تیم‌های رم ایتالیا و ویارئال اسپانیا مستقیماً به فینال می‌روند.

اما در لیگ‌های داخلی هم با مجازات شدن تیم‌های شرکت کننده در سوپرلیگ اروپا تغییراتی به وجود خواهد آمد. در سری A ایتالیا با توجه به صدرنشینی اینتر، حضور میلان در رده دوم و یوونتوس در جایگاه چهارم، با حذف این سه تیم از لیگ، آتالانتای رده سومی که 64 امتیازی است و 11 امتیاز از اینتر کمتر دارد، به فرض اینکه به تیم‌های آتالانتا، رم یا لاتزیو اجازه سبقت گرفتن ندهد، برنده اسکودتو معرفی خواهد شد. این چهار تیم اما نمایندگان ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان خواهند بود. همچنین اجازه بازی در فینال جام حذفی ایتالیا از یوونتوس گرفته و آتالانتا دیگر فینالیست این رقابت‌ها به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد.

در لیگ برتر انگلیس، لسترسیتی تیمی که اکنون با 56 امتیاز پس از منچسترسیتی و منچستریونایتد در رده سوم قرار دارد، قهرمان خواهد شد و به همراه وستهام 55 امتیازی (تیم چهارم جدول)، اورتون 49 امتیازی (تیم هشتم جدول) و لیدزیونایتد 45 امتیازی (تیم دهم جدول) به عنوان نمایندگان جزیره در لیگ قهرمانان شرکت خواهند کرد. همچنین لسترسیتی یکی از دو فینالیست جام حذفی انگلیس که قرار است روز 25 اردیبهشت به مصاف چلسی برود، به دلیل حذف چلسی قهرمان خواهد شد. در مورد جام اتحادیه انگلیس اما وضعیت جالب‌تر می‌شود چرا که هر دو فینالیست این رقابت‌ها یعنی تاتنهام و منچسترسیتی جزو 12 تیم سوپرلیگ اروپا هستند. بنابراین برنتفورد – تیمی که سامان قدوس در آن بازی می‌کند -  که در مرحله نیمه نهایی به تاتنهام باخت به عنوان قهرمان معرفی می‌شود چون دیگر تیم مرحله نیمه نهایی هم منچستریونایتد است که جزو 12 عضو سوپرلیگ اروپا محسوب می‌شود.

در لالیگا با حذف اتلتیکومادرید، رئال مادرید و بارسلونا که به ترتیب اول تا سوم هستند و جزو 3 عضو دائمی سوپرلیگ، سویای رده چهارمی که 64 امتیاز دارد پیشتاز کورس قهرمانی خواهد شد. طبق وضعیت فعلی جدول هم تیم‌های ویارئال با 49 امتیاز (تیم پنجم جدول)، بتیس 48 امتیازی (تیم ششم جدول) و رئال سوسیه‌داد 47 امتیازی (تیم هفتم جدول) نمایندگان اسپانیا در فصل آتی لیگ قهرمانان خواهند بود. در مورد جام حذفی اسپانیا هم مشخص نیست که قهرمانی از بارسلونا پس گرفته خواهد شد و به اتلتیک بیلبائو فینالیست بازنده این رقابت‌ها اعطا داده می‌شود یا نه.

در بوندس‌لیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه اما با توجه به خودداری تیم‌های بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن از حضور در سوپرلیگ اروپا، وضعیت به منوال قبل پیش خواهد رفت.

با این حال، تمام آنچه گفته شد فعلاً در حد فرضیه است و باید دید که در نهایت آیا 12 قدرت برتر فوتبال باشگاهی اروپا از تشکیل سوپرلیگ کوتاه خواهند آمد یا اینکه یوفا به تهدید خود برای مجازات آنها و بازیکنان‌شان عمل می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طاها IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    به فنا میرید بد بختا ! بخاطر یه ترنومنت کل سرمایه یوفا به فنا میره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس