کد خبر 1205656
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
موضع فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه در ماجرای سوپر لیگ

دو فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه مخالفت خود را با برگزاری مسابقات سوپر لیگ باشگاهی اروپا اعلام کردند.

به گزارش مشرق، بعد از اعلام موجودیت مسابقات سوپر لیگ اروپا که شب گذشته 12 باشگاه انگلیسی، ایتالیایی و اسپانیایی به رسمی از حضور در آن خبر دادند، تیم های از آلمان و فرانسه دراین جمع حضور نیافتند. البته اکنون شایعات زیادی در مورد پیوستن بایرن مونیخ، بورسیادورتموند و پاری سن ژرمن به این جمع 12 تیمی وجود دارد.

با این حال 2 فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه مواضع مشترک خود را همسو با یوفا اعلام کردند.هر یک از این دو سازمان، بیانیه هایی به همین منظور منتشر کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش کلوپ به جنجال سوپر لیگ اروپا

در بیانیه فدراسیون فوتبال آلمان عنوان شد:

فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) همیشه موضع روشنی برابر مفهوم سوپر لیگ اروپا دارد.در فوتبال باید همه چیز به شکل عملکرد ورزشی تعیین شود. این عملکرد است که صعود یا سقوط همینطور انتخاب تیم ها را برای مسابقات مختلف تعیین می کند. منافع اقتصادی برخی از باشگاه ها نباید به همبستگی موجود در فوتبال خاتمه دهد.

همچنین فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF)  نیز در بیانیه خود عنوان کرد:

فدراسیون فوتبال فرانسه همینطور اتحادیه فوتبال کشور مخالف هر گونه پروژه سوپر لیگ اروپا هستد. این گونه مسابقات می تواند پروژه ای باشد که کل هرم فوتبال اروپا را تهدید می کند. در واقع رویاهای سلطه طلبانه یک الیگارشی، منجر به از بین رفتن یک سیستم اروپایی می شود که به فوتبال این امکان را داده است به روش های بی سابقه در سطح قاره بسط و گسترش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس