گرامی مقدم

عضو حزب اعتماد ملی عنوان کرد: ورود چهره جوانی مثل سید حسن خمینی می‌توانست امیدبخش باشد بعدازاین باید در انتظار یک معجزه باشیم.

به گزارش مشرق، اسماعیل گرامی مقدم عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با برنا، در رابطه با عدم حضور حسن خمینی در انتخابات و وضعیت اصلاح‌طلبان پس از غیاب او عنوان کرد: حسن خمینی سرمایه بزرگی برای کشور، نظام، مردم و اصلاح‌طلبان است و تأکید مقام معظم رهبری بر عدم حضور او هم نشان از تأثیر او است.

او افزود: اگر حسن خمینی تمایلی به شرکت ندارد و یا اگر به گفته خودش رهبری صلاح ندانسته تا ایشان به انتخابات بیاید بر عرصه انتخابات تأثیر می‌گذارد. این مسئله به معنی نامزد نداشتن اصلاح‌طلبان نیست و یا اینکه اصلاح‌طلبان حالتی انفعالی خواهند داشت و انتخابات را رها می‌کنند.

گرامی مقدم خاطرنشان کرد: ما عقیده داریم هر اتفاقی که می‌افتد باید در صندوق رأی بیفتد. به همین دلیل نامزدهای دیگر اصلاح‌طلب می‌توانند وارد انتخابات شوند و رقابت داشته باشند. در این راستا منتظر می‌مانیم تا چهره‌ای شناخته‌شده‌تر از اصلاحات وارد انتخابات شود و مردم برای رفع مشکلات به او اعتماد کنند. اما یقیناً با ورود چهره‌ای مثل حسن خمینی به انتخابات، آوردن مردم به صحنه آسان‌تر بود.

او تأکید کرد: اگر در شرایط فعلی شورای نگهبان کاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان را هم رد صلاحیت کند شاهد روند خوبی در انتخابات نخواهیم بود، چیزی به انتخابات نمانده و همه باپوست و گوشت و استخوان فضای سرد انتخابات را احساس می‌کنیم. رد صلاحیت شدن چهره‌ها می‌تواند ما را با کاهش بی‌سابقه مشارکت در انتخابات روبرو کند این مسئله اساساً باعث از دست رفتن فرصت‌ها، شکاف بین حاکمیت و مردم خواهد شد و ویترین جمهوری اسلامی تَرک برمی‌دارد.

گرامی مقدم ادامه داد: شاید در خلال انتخابات این اتفاقات به‌سرعت رخ بدهد اما قطعاً به سرعت‌ترمیم نخواهد شد. این‌یک مسئله است و این دست حرکت‌ها طرفداران عدم مشارکت را بیشتر تقویت می‌کند. کسانی که به دنبال شرکت نکردن در انتخابات هستند بیشتر تقویت می‌شوند و همین به نفع جریان اقلیت است که می‌خواهند قوه مجریه را در اختیار بگیرند.

او اظهار کرد: اولین نامزدی که می‌تواند آرا مردم را جلب کند و موجب مشارکت شود حسن  خمینی بود و بعد آقای ظریف بعدازاین دو باید در عرصه انتخابات دید چه اتفاقی می‌افتد. وضعیت ناامیدکننده است متأسفانه چون احزاب سیاسی در کشور ما نهادینه نشده‌اند همچنان یک پای اتکا به چهره‌های ملی است و این افراد اساساً وارد احزاب نمی‌شوند.

 این چهره اصلاح‌طلب در پایان یادآور شد: ورود چهره جوانی مثل سید حسن خمینی می‌توانست امیدبخش باشد بعدازاین باید در انتظار یک معجزه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    18 1
    به نفع جریان اقلیت! البته جریان اکثریت هم دیدیم چه گلی با انتخاب روحانی به سر ما زدند. تا انتخاب اکثریت بر اساس دیوار و دلار و کنسرت و ....باشه فرصت طلبان سوار گرده مردم خواهند شد.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      ملاک نظر مردم است. ضمنا همه این ها مورد تایید شورای نگهبان بوده اند
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      2 0
      حسن خمینی چه سابقه اجرایی داره جز تایید حسن روحانی , بابا تو رو خدا شعور مردم رو حداقل در حد یه هویج حساب کنید که این حرفها رو می زنید . مردم از چپ وراست خسته شدند . از تحقیر و تحمیق خود توسط جریانهای سیاسی خسته شدند
  • احسان صادقی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    12 0
    سلام علیکم/ کاهش مشارکت اتفاق خواهد افتاد نه به دلیل این که شما انتخابات را تحریم خواهید کرد، نه، بلکه به خاطر عملکرد شما در این چند سال. نشان به ان نشان که انتخابات مجلس تمام دوستانتان تایید شدند ولی کاهش مشارکت اتفاق افتاد.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 0
    این اقا که در زمان فتنه در خارج علیه نظام فعالیت می کرد . الان به چه دلیل بدون مجازات مجدد اجازه فعالیت گرفته.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    نه اصلاح طلب نه اصولگرا نه کارگزاران نه پایداری نه مستقل (دگ تمومه ماجرا)
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    9 0
    اون هم میومد چیزی نمی شد دادا!! آب خنک بدم خدمتتون؟!!
  • محمد.قم IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    شما نگران مشارکت حداقلی و آبروی نظام و اینا نباش چون در مشارکتهای حداقلی سخت ضربه خوردید نمونش 98
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    ضر مفت نزن
  • !! IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    اصلاح طلبان مذبذب !!
  • مقلتاه رفسنجانى IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    حالا مصلحت نبود حسن خمينى حرف گوش كرد و كنار رفت اقاى اسمعيل گرامى مقدم خودشان كانديدا بشوند و برنامه اش اين باشد كه حسن خمينى را بعنوان معاون اول در كابينه اش خواهد داشت.باين ترتيب بالاى ٨٥٪‏ رأى بدست مياورند. كار بر ها نظر بنويسند
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    اصلاح طلبان همان منافقین هستند کسانی که با اصلاح طلبان نشست و برخاست دارند همان اصلاح طلب هستند هر چند اسمشان رو عوض کنند بگذارند اعتدال یا حزب اعتماد ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس