کد خبر 1203087
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
ماه رمضان نمایه

آیت الله سید محمدتقی مدرسی گفت: ماه رمضان روحیه تعاون و کمک را در انسان ایجاد می‌کند تا از آنچه خداوند به او مرحمت فرموده به دیگران ببخشد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان طی سخنانی گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تعالی و تکامل روح به واسطه کمک و همدردی با دیگران است. همچنین در این ماه به دنبال تحقق اهداف مهم و متعالی باشیم که سبب رستگاری است و در سایه کمک به دیگران و حل مشکلات نیازمندان قابل دسترسی است.

ببینید:

عکس/ ماه مبارک رمضان در سراسر جهان زیر سایه کرونا

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است. هر مقدار که ارزش این ماه را درک کنیم، بیشتر از فضائل بیشمار آن بهره می‌بریم. از مهم‌ترین عوامل نزدیکی به خداوند در این ماه کمک به هم‌نوعان و دستگیری از محرومان است.

این مجتهد با توصیه به کمک به محرومان و همدردی با دیگران در این ماه مبارک اظهار کرد: ماه رمضان روحیه تعاون و کمک را در انسان ایجاد می‌کند تا از آنچه خداوند به او مرحمت فرموده به دیگران ببخشد. این ماه مبارک بهار قرآن نیز است و ضروری است مؤمنین برای خود برنامه قرائت و تدبر در آیات قرآن کریم را داشته باشند.

وی بر ضرورت محاسبه و تزکیه نفس در ماه رمضان تأکید کرد و گفت: این ماه فرصت توبه را در اختیار انسان قرار می‌دهد و کسی که از این فرصت استفاده نکند حقیقتاً دچار خسران و شقاوت است».

آیت الله مدرسی در توصیه‌ای به اصحاب رسانه و اهل قلم گفت: اصحاب قلم و رسانه از سخنان و نوشتار منفی دوری کرده و بر سخنان مثبت و روحیه‌بخش تمرکز کنند تا روحیه احترام متبادل و محبت تقویت شود. همچنین از مادیات و سوگیری‌های حزبی فاصله بگیرند و به همگان به دید الهی بنگرند.

مؤلف تفسیر هدایت در پایان خطاب به عموم مردم اظهار کرد: همگان در این ماه در مسائل سیاسی و اجتماعی به دنبال حقیقت باشند و در راستای حل مشکلات و چالش‌های جامعه قدم بردارند. مشکلاتی که با وجود همه‌گیری کرونا شدیدتر شده و دامنگیر تمام جامعه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس