کد خبر 1171577
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
عملیات ضربتی مبارزه با سرقت در شب‌های کرونایی!

پلیس مشهد در چند عملیات ضربتی و هماهنگ که در شب‌های کرونایی صورت گرفت، تعدادی از سارقان شب رو را به دام انداخت که به اموال مردم و به ویژه خودروهای پارک شده دستبرد می‌زدند.

به گزارش مشرق، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح این عملیات که همزمان با تقویت گشت‌های نامحسوس و یک سری فعالیت‌های اطلاعاتی انجام شد گفت: در حالی که خیابان‌های شهر به دلیل اجرای طرح ممنوعیت تردد در شب، خلوت بود، تعدادی از سارقان تلاش می‌کردند برای دستبرد به خودروها و اموال مردم از این شرایط کرونایی استفاده کنند بنابراین با انجام یک طرح ویژه در برخی مناطق مشهد عملیات ضربتی مبارزه با سرقت‌های خرد در دستور کار نیروهای کلانتری قرار گرفت.

دزد خودرو شیشه‌ای بود!

سرهنگ عباس صارمی ساداتی با اشاره به دستگیری یک سارق معتاد افزود: ماموران کلانتری سپاد مشهد هنگام گشت زنی شبانه در خیابان درودی، به راننده یک دستگاه پراید مشکوک شدند واو را متوقف کردند. در بازرسی از خودرو ۱۴ بسته مواد مخدر کریستال و یک بسته شیشه در حالی کشف شد که بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد: خودروی مذکور ساعاتی قبل از حوزه استحفاظی کلانتری میرزاکوچک خان سرقت شده است. مالک خودرو که به کلانتری دعوت شده بود در تشریح این ماجرا گفت: خودرو را شب مقابل منزلم در خیابان شهید مفتح پارک کردم، اما نیم ساعت بعد فهمیدم که سارقان آن را به سرقت برده اند! رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: متهم سابقه دار مذکور ضمن اعتراف به سرقت خودرو مدعی شد که مواد مخدر صنعتی را نیز به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از فردی ناشناس در پنجراه مشهد خریده است و خودش نیز به شیشه اعتیاد دارد که بررسی‌های تخصصی در این باره ادامه یافت.

باتری سرقتی ۵۰۰ هزار تومان!

مقام ارشد انتظامی مشهد همچنین به دستگیری دزد باتری خودروها نیز اشاره کرد و گفت: ماموران گشت کلانتری احمدآباد مشهد سارقی را در خیابان پاستور به دام انداختند که طی یک ماه گذشته تعداد زیادی باتری از خودروها سرقت کرده بود. سرهنگ صارمی ساداتی اضافه کرد: این سارق جوان که چهار فقره سابقه کیفری دارد، در بازجویی‌ها به شش فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: باتری‌های سرقتی را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به مالخری در منطقه پنجراه فروخته است که بررسی‌های بیشتر در این باره ادامه دارد.

دستبرد به خودروهای داخل پارکینگ‌ها

سرهنگ عباس صارمی ساداتی به دستگیری سارق سابقه دار ۳۳ ساله‌ای اشاره کرد که به خودروهای پارک شده در پارکینگ مجتمع‌های مسکونی بدون نگهبان دستبرد می‌زد. وی اضافه کرد: ماموران کلانتری قاسم آباد در یک عملیات تعقیب و گریز در بولوار امامیه مشهد این سارق را در حالی دستگیر کردند که باتری، زاپاس و جک متعلق به یک دستگاه پراید را به همراه داشت. وی گفت: این متهم اعتراف کرد که نیمه شب از بولوار توس به قاسم آباد می‌آیم و به خودروهای داخل پارکینگ مجتمع‌ها دستبرد می‌زنم که تاکنون ۱۵ فقره سرقت در بولوار امامیه و شریعتی انجام داده ام!

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت!

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه تشریح این عملیات ضربتی به دستگیری سارقی اشاره کرد که به اموال داخل خودروها دستبرد می‌زد. وی افزود: ماموران گشت کلانتری قاسم آباد نیز راننده یک دستگاه پراید نقره‌ای رنگ را دستگیر کردند که تعدادی چرخ زاپاس در صندوق عقب داشت. سرهنگ عباس صارمی خاطرنشان کرد: این سارق ۴۱ ساله که با سرعت عمل نیروهای گشت به دام افتاد، در اعترافات خود گفت: از منطقه توس برای انجام سرقت به قاسم آباد می‌آیم و با گذاشتن یک لاستیک کهنه زیر خودرو، چرخ‌های خودروهای پارک شده را به سرقت می‌برم، اما هر بار یک دستگاه خودرو سرقت می‌کنم و با آن به صندوق عقب و چرخ‌های خودروهای دیگر دستبرد می‌زنم! این فرمانده باتجربه انتظامی تصریح کرد: سارق مذکور تاکنون به ۲۰ فقره سرقت از داخل خودروهای مردم در حالی اعتراف کرد که هنوز مالک خودروی سرقتی متوجه سرقت خودرو اش نشده و گزارشی به پلیس اعلام نکرده بود. وی افزود: شش حلقه چرخ و تعداد زیادی آچار و پیچ خودرو از دزد معتاد کشف شده است.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    درود بر پلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس