کمیسیون اروپایی اقدامات قانونی علیه شرکت آسترازنکا را آغاز کرد

رئیس کمیسیون اروپایی آغاز اقدامات قانونی علیه شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا به دلیل عمل نکردن به تعهداتش در قبال این اتحادیه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، کمیسیون اتحادیه اروپا و شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا ماه هاست که به دلیل عمل نکردن این شرکت به تعهداتش در قبال اروپا با هم مناقشه دارند.

حالا کمیسیون اتحادیه اروپا اقدامات قانونی علیه این شرکت تولید کننده واکسن را در پیش گرفته است.

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: رسیدگی به این مسئله به نمایندگی از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دادگاهی در بلژیک آغاز شده است.

شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا بنا به قراردادی که با کمیسیون اتحادیه اروپا امضاء کرده است باید در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشورهای عضو این اتحادیه تحویل می داد. این در حالی است که شرکت آسترازنکا در این بازه زمانی تنها ۳۰ میلیون دُز واکسن به اتحادیه اروپا تحویل داد.

از سوی دیگر این شرکت داروسازی در سه ماهه دوم سال جاری قرار بود ۱۸۰ میلیون دُز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل دهد. این در حالی است که آسترازنکا اکنون پیش بینی می کند که تنها قادر به تحویل ۷۰ میلیون دُز از واکسن کرونا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این بازه زمانی خواهد بود.

کمیسیون اتحادیه اروپا بر این عقیده است که این شرکت تولید کننده واکسن قرارداد چارچوبی اتحادیه اروپا مربوط به آگوست ۲۰۲۰ را نقض کرده است.

در هر صورت انتظار می رود که رسیدگی به شکایت کمیسیون اتحادیه اروپا از آسترازنکا ماهها طول بکشد.

یش بینی می شود که شرکت آسترازنکا با تکیه به قرارداد دیگر خود با بریتانیا و طرح این استدلال که انگلیس یک ماه زودتر از اتحادیه اروپا مجوز استفاده از واکسن این شرکت را صادر کرد به دنبال مقابله با شکایت کمیسیون اتحادیه اروپا باشد.

استفاده از واکسن آسترازنکا در بیشتر کشورهای اروپایی به دلیل احتمال لختگی خون پس از تزریق این واکسن به گروه های سنی خاصی محدود شده است. دانمارک از استفاده از واکسن آسترازنکا به طور کلی صرف نظر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    حالا یه سری اسکل میگن ما بریم از انگلیس واکسن بگیرم در صورتی که انگلیس برای همسایه خودش نتونست به میزان قابل قبولی واکسن تهیه کنه و باز هم یاد اون موضع گیری مقام معظم رهبری میوفتیم
    • سهیل بشردوست DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      دلیل این شخصی که نام می برید از دشمنی با انگلستان ایدئولوژیک هست و نه شواهد اقتصادی یا فنی از عدم ناتوانی شرکت انگلستانی در تحویل واکسن؛ امیدوارم دادگاه نورنبرگ روزی در تهران هم برگزار بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس