رونمایی «بایدن» از طرح جلوگیری از اشاعه «سلاح‌های نامرئی»

یک مسئول کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» تا ساعاتی دیگر از طرح جلوگیری از اشاعه «سلاح‌های نامرئی» رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه از طرحی جدید برای محدود کردن استفاده از سلاح‌ گرم در کشورش رونمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تیرانداری در نزدیکی پایگاه نظامی مریلند آمریکا

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر نیز به دفعات خواستار محدود شدن استفاده از اسلحله گرم در کشورش شده بود در حالی از طرحی تازه در این خصوص رونمایی خواهد کرد که حوادث مکرر تیراندازی در ایالات متحده به مشکل جدی برای کاخ سفید تبدیل شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با استناد به سخنان یک مسئول کاخ سفید که نامی از وی بُرده نشده است، اعلام کرد که رئیس جمهور دموکرات آمریکا امروز پنجشنبه ۶ راه‌کار مشخص برای مقابله با بخشی از تبعات همه‌گیری بیماری موجود که با خشونت‌های مسلحانه مرتبط است را ارائه خواهد داد.

در میان این راه‌کارها، قانون جدیدی وجود دارد که هدف از آن محدود کردن و جلوگیری از اشاعه «سلاح‌های نامرئی» است؛ سلاح‌هایی که دست‌ساز هستند و شماره سریال ندارند.

بایدن در راستای سیاست محدود کردن استفاده از سلاح های گرم همچنین خواستار حمایت بیشتر سازمان‌ها و نهادهای درگیر در مبارزه با خشونت در کشورش خواهد شد و در صدد است تا سفارش تهیه نخستین گزارش جامع در خصوص قاچاق سلاح در ایالات متحده پس از سال ۲۰۰۰ را به نهادهای ذی‌ربط مطرح کند.

به گزارش یورونیوز، با این حال گفته می‌شود که رئیس جمهور آمریکا قرار نیست هیچ اقدام مهم و عمده‌ای جهت سخت‌گیرانه‌تر کردن قوانین حمل سلاح از جمله بررسی بیشتر سوابق دارندگان و یا پایان فروش سلاح‌هایی که اغلب در کشتار موسوم به قتل‌های جمعی استفاده می شود را مطرح کند.

یک مقام کاخ سفید که این خبر را در اختیار خبرگزاری فرانسه گذشته همچنین یادآور شد که آنچه جو بایدن در کنار وزیر دادگستری خود از آن رونمای خواهد کرد تنها «راه‌کارهای اولیه» است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس