کد خبر 1196787
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
بایدن نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین نشست مطبوعاتی خود که با حواشی مختلفی همراه شد، در به یاد آوردن نام «اشرف غنی» با مشکل روبرو شد و نام دیگری را ادا کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که به گاف‌های کلامی خود معروف است، در اولین نشست خبری خود که پنجشنبه شب (به وقت تهران) برگزار شد و کم‌حواشی به لحاظ اشتباهات این چنینی از سوی وی نبود، نام «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود را به اشتباه «کیانی» گفت.

دانلود

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاخ سفید در انتشار متن رسمی این نشست، اشتباه بایدن را تصحیح و نام صحیح رئیس‌جمهور افغانستان را در آن درج کرد.

احتمال می‌رود که بایدن هنگام صحبت درباره همکاری آمریکا و ناتو در ارتباط با افغانستان، نام اشرف غنی را با ( اشفق) کیانی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش پاکستان اشتباه کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها و حواشی اولین نشست خبری بایدن

این گاف بایدن هم مانند موارد قبل در شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست به دست شد و مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

او در این بخش از سخنان خود می‌گوید: ژنرال آستین (وزیر دفاع آمریکا) تازه با کیانی دیدار کرد. او رهبر افغانستان در کابل است...منتظر دریافت اطلاعات درباره آن (این دیدار) هستم.

طی هفته‌های گذشته عدم حضور بایدن در برابر خبرنگاران و طفره رفتن او از برگزاری نشست خبری، شائبه‌هایی را درمورد سلامت جسمی و عقلی او به وجود آورده بود. در نهایت چندی پیش کاخ سفید اعلام کرد اولین نشست خبری بایدن به‌زودی برگزار خواهد شد.

نشست خبری پنجشنبه شب بایدن در حالی انجام گرفت که او تنها درباره چند موضوع محدود به اظهار نظر پرداخت و رسانه‌های آمریکایی بابت این نشست «تقریباً بدون گاف» ابراز خرسندی کردند.

شماری دیگر از افراد و رسانه‌های آمریکایی، با زیر ذره‌بین بردن این رخداد، همچنان تردید در خصوص سلامت عقلی و جسمی و تسلط و مهارت‌های زبانی رئیس جمهور آمریکا را مطرح کردند.

«کندیس اُوِنز» نویسنده محافظه‌کار آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «جو بایدن برگه تقلبی با اسامی و تصویر چهره خبرنگارانی را در اختیار داشت که باید به سوالاتشان جواب می‌داد و او دقیقاً می‌دانست قرار است چه سوالاتی را پاسخ دهد».

از سوی دیگر «کریس والاس» مجری مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، بایدن را به‌خاطر اتکای بیش از حد به یادداشت‌هایی که کاخ سفید در اختیارش قرار داده بود، مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم نخستین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهور آمریکا را از قبل تعیین شده خواند و افزود خبرنگاران آمریکایی در این نشست با تبعیض روبه رو بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    3 0
    بابا این پیر سگ نام زنش هم یادش نمیاد فقط سرطان اصلاحات رو میشناسه پیاده نظامشان
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      0 0
      جواد تو چطوری ۳۰ سال با این رفیق بودی؟!!! :))))))
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    3 0
    فقط سرطان اصلاحات رو میشناسه پیاده نظامشان
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    2 0
    اتفاقا درست گفته افغانستان هست سرزمین کیانیان و به زودی باز می گردد به دست فرزندان کیان
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    شاید اطلاعاتی که از کیانی بهش میدن بیش از اطلاعاتی باشه که از اشرف غنی بهش میدن! امریکایی ها عشق کودتا دارن.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    کم حافظگی بهتر از دروغگوییه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس