کد خبر 1196591
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
واکنش‌ها و حواشی اولین نشست خبری بایدن/از «برگه‌های تقلب» تا پرسیدن «سوال‌های آسان»

اولین نشست‌ خبری دیرهنگام رئیس جمهور آمریکا با شائبه‌هایی درخصوص سوالات از پیش تعیین شده و آسان، برگه‌های تقلب و روخوانی او از روی کتابچه کاخ سفید همراه شد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از حدود دوماه از ورود به کاخ سفید، بالاخره در اولین نشست مطبوعاتی شرکت کرد، اما این نشست با حواشی مختلفی روبه‌رو شد.

طی هفته‌های گذشته عدم حضور بایدن در برابر خبرنگاران و طفره رفتن او از برگزاری نشست خبری، شائبه‌هایی را درمورد سلامت جسمی و عقلی او به وجود آورده بود. در نهایت چندی پیش کاخ سفید اعلام کرد اولین نشست خبری بایدن به‌زودی برگزار خواهد شد.

ببینید

فیلم/ نشست خبری بایدن به سبک ترامپ

نشست خبری پنجشنبه شب بایدن در حالی انجام گرفت که او تنها درباره چند موضوع محدود به اظهار نظر پرداخت و رسانه‌های آمریکایی بابت این نشست «تقریباً بدون گاف» ابراز خرسندی کردند.

شماری دیگر از افراد و رسانه‌های آمریکایی، با زیر ذره‌بین بردن این رخداد، همچنان تردید درخصوص سلامت عقلی و جسمی و تسلط و مهارت‌های زبانی رئیس جمهور آمریکا را مطرح کردند.

این رسانه‌ها با اشاره به تپق زدن‌های بایدن و مکث و فکر کردن طولانی برای گفتن جملات بعدی، به گاف‌های او نظیر فراموش کردن نام رئیس جمهور افغانستان و ادای اشتباه نام وی پرداختند.

«کندیس اُوِنز» نویسنده محافظه‌کار آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «جو بایدن برگه تقلبی با اسامی و تصویر چهره خبرنگارانی را در اختیار داشت که باید به سوالاتشان جواب می‌داد و او دقیقاً می‌دانست قرار است چه سوالاتی را پاسخ دهد».

از سوی دیگر «کریس والاس» مجری مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، بایدن را به‌خاطر اتکای بیش از حد به یادداشت‌هایی که کاخ سفید در اختیارش قرار داده بود، مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، والاس در این‌باره گفت: «در مورد تمام سوالاتی که درباره سیاست خارجی پرسیده شد، او مانند جن ساکی (سخنگوی کاخ سفید) به سراغ کتابچه اطلاعات برای نشست‌های خبری رفت و به طور واضح کتاب راهنمای کاخ سفید و نکات سخنرانی‌های کاخ سفید را می‌خواند».

این مجری شبکه «فاکس نیوز» افزود: «در ۶ سالی که اخبار رونالد ریگان (رئیس جمهور پیشین) آمریکا را پوشش می‌دادم هرگز چنین چیزی ندیدم. طی سال‌های متمادی نشست‌های خبری زیادی را تماشا کردم و هرگز چنین چیزی ندیدم. اینکه رئیس جمهوری در یک نشست خبری از روی نکات سخنرانی بخواند».

بایدن در این نشست خبری، از اشاره به «پیتر دوسی» خبرنگار فاکس نیوز برای مطرح کردن سوالاتش امتناع کرد. دوسی در این‌باره گفت: «سوالات زیادی داشتیم اما رئیس جمهور به آن‌ها ورود نکرد».

«دانا پرینو» سخنگوی پیشین کاخ سفید نیز اجازه ندادن به خبرنگار فاکس نیوز برای مطرح کردن سوالاتش را اقدامی بچگانه توصیف کرد.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفت سوالات را طوری مطرح می‌کردند که او را برای پاسخ دادن راهنمایی کنند.

ترامپ افزود: «هرگز کسی چیزی مثل این را ندیده بود. در واقع بسیار ناراحت‌کننده بود که سوال‌های ساده‌ای را به خورد او می‌دادند».

او در ادامه گفت: «متوجه شدم که امروز به پیتر دوسی هیچ سوالی نرسید. نمی‌توانستند سوال سختی بپرسند و [کارکنان کاخ سفید] آماده بودند اگر سوال‌ها کمی آزمون برانگیز شوند، میکروفون را قطع کنند».

علاوه بر این، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نخستین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهور این آمریکا را از قبل تعیین شده خواند و افزود خبرنگاران آمریکایی در این نشست با تبعیض روبه رو بودند .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    بایدن مشکل عقلی داره. ظاهرا برنامه ریزیشون برای رو کار اوردن یه خانم واسه جایگزینی رفیق ۳۰ ساله ظریفه.
    • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      0 0
      بیش از حد و اندازه پیره بزحمت راه میره . بعد این فسیل رو کردن رییس جهور !!!
  • محمدایوب IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    6 0
    تازه مثل اولین سخنرانی ترامپ خودمون بود که با دعوا وقلدری مجری صداوسیما را عوض کردند واز خودشون گذاشتن ومحل نشست را خودشون تعیین کردن وهر چرندی را که میخواست گفت ومجری براش هورا میکشید علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس