کد خبر 1198593
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای اقدام علیه آزادی حمل سلاح

بیش از ۱۰۰ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند تا اقدام اجرایی برای متوقف کردن حمل و استفاده از سلاح‌های تهاجمی را اتخاذ کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، بیش از ۱۰۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا اقدام اجرایی را برای قانونمندکردن منع استفاده و حمل سلاح های تهاجمی اتخاذ و اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا در بحران به‌سر می‌برد

بر اساس این گزارش درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن پس از مطرح شده است که در تیراندازی اخیر در یک سوپرمارکت در کلرادو از سلاح تهاجمی استفاده شده است.

نمایندگان دموکرات در نامه ای به بایدن خواستار آن شده اند که اقداماتی را اتخاذ کند که تضمین دهد شرکت های تولیدکننده سلاح نمی توانند قوانین مربوط به استفاده از سلاح های تهاجمی را دور بزنند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا و ثبت تقریباً ۶۰۰۰۰ کشته و زخمی بر اثر تیراندازی در سال ۲۰۲۰!

در تیراندازی مرگبار هفته گذشته در ایالت کلرادو حداقل ۱۰ نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره در جمع خبرنگاران گفت: دولت در حال کار بر روی اقداماتی است که تدابیر کنترلی جدیدی را برای خرید و فروش و حمل اسلحه های تهاجمی وضع کند. یکی از این تدابیر همکاری با کنگره بر سر وضع قانون است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور به طور قطع در تلاش های مربوط به کنترل سلاح مشارکت دارد، ما در عین حال به بازنگری و بررسی گزینه های پیشنهادی برای اتخاذ اقدام اجرایی ادامه می دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس